Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! :o:) Jag kände mig lite "tvingad" att göra sån mat, för då kan vi bara fortsätta med det om han nu skulle vara allergisk. Jag som egentligen inte alls är huslig, sambon lagar flest mål här hemma :p

Han blev 7 månader för en dryg vecka sen (28e aug). Ja han är helnöjd, för att i nästa stund bli arg över att han inte kommer nånstans när han står :D

Så skönt att hon mår bättre redan! :heart
Jag har leverpastej eller oatleys PåMackan med äpplemos :angel: havregurten var faktiskt helt okej till flingor!

Är nog därför jag blir impad, jag lagar inte heller mat ;):D jag kan slänga ihop saker, men jag tycker att det är sååå tråkigt och det blir mest bara ätbart, men inte utöver det.

Leverpastejen,den vegetariska tyckte jag var så kryddig. Ska prova oatleys då :up:
 
Hon la en sprängfylld blöja nu med blandat korvar och vanlig konsistens. Så hoppas det släppt. Får bara bröstmjölk idag så får jag se hur det känns i morgon. Känns det inte bättre så ringer jag bvc. Har tid på torsdag och med läkare så kommer prata då oavsett.

Hon känns mycket gladare nu i alla fall, och ammar ordentligt vilket hon nu när jag tänker efter inte riktigt gjort igår, inatt och idag.

Den typen av avföring har lilleman också emellanåt. Han fyllde två blöjor med sånt på sjukhuset när han fick lavemang. Du gör helt rätt i att ta upp det på bvc! Jag har dessutom fått rådet att ge så mycket vatten han vill ha utöver amningen. Han får smakportioner 1-2 ggr per dag.
 
Den typen av avföring har lilleman också emellanåt. Han fyllde två blöjor med sånt på sjukhuset när han fick lavemang. Du gör helt rätt i att ta upp det på bvc! Jag har dessutom fått rådet att ge så mycket vatten han vill ha utöver amningen. Han får smakportioner 1-2 ggr per dag.
Stackars pluttar alltså. Det skär i hjärtat att se dom ha ont.
 
Vi har kört med Nestlés havregröt från 4 månader (fast hon var 6 när vi började) med katrinplommonpuré . Jättehård i magen. Bajsar men är ledsen samtidigt.

Är den där pärongröten mildare? Nu kommer jag visserligen pausa tills magen är i fas igen men sen.
Vi har mjölkfri gröt av majs och banan som jag sen blandar i mosad banan, skapad päron eller fruktpuré i klämmis.
 
Ojojoj, bra gjort. Fast när det är så, då gör en ju allt för sina :heart
Jag hoppas att det lättar på för er sen. Hur gammal är han nu? Kan bara ana hur nöjd Amanda kommer vara när hon lyckas dra sig upp:D

Hon är så mycket mer rofylld nu. En annan bäbis :heart inte en gång har hon kräkts idag. Hon blev ju aldrig lös, hon blev hård i magen vid en och en halv månad. Då började hon klia sig på huvudet med. Bvc sa då att skorv kunde klia. Och Gabriel har ju eksem så jag skulle ju bara smörja. Sen har hon ju växt otroligt så symtomen är väll inte helt som det "brukar". Och dom hon haft har vi ju fått hjälp för en och en, istället för att det var ett problem som grund.
Nu ska vi bara få bukt på svampen :wtf:

Vad har ni på smörgåsen förresten? Och vad äter ni till frukost :D
Jag brukar alltid äta fil med egen komponerad granola. Svårt att tänka om. Blev havregrynsgröt idag,men det tycker jag är lite tradigt varje dag.

@clusia så olika det är! några dagar emellan och så olika.
80 är långt i armarna, men behövs för annars är det för trångt om låren ;)
Jag har nog också pausat och sen provat något med så få ingredienser som möjligt. Och blanda ut med det hon är van. Ersättning eller bm.


@malumbub Ja, vi får se... Saken är väll att det är svårt att få plats efter jul mitt i vårterminen för att skola in. Så vi tänkte försöka lägga till nästa höst då förskolan startar igen och dom brukar skola in.
Så jobbigt med din mamma:( du har skrivit så gott om henne innan:heart hoppas att all behandling går igenom.
Jag hade nog också pausat och provat igen.
Hur går det med hästen?
Min frukost består nuförtiden oftast av macka med Flora/Carlshamn Mjölkfri och kokt skinka. Dricker Oatleys chokladhavredryck till. Ibland dricker jag bara, om vi har bråttom. Kan även ha leverpastej på.

Ja, det är tungt med mamma, men det här är ju faktiskt eftervård. Tumören är redan ute. Det är jobbigt att bo långt ifrån varandra när man vill hjälpa i vardagen.

Och, egoistiskt, så förstör det här våra planer. Både vad gäller jobb och andra inplanerade händelser. Känner ångest över hockeyn, t ex. Vill gå på vissa matcher, men har inte ro att lämna Knoddrick hos farmor. Allt är ju så jobbigt och jag gör ju bara fel och är bara mesig.

Det går faktiskt relativt bra med hästen. När jag lyckas rida. Försöker peppa medryttaren att komma ut mer. Har bokat tisdag och torsdag med svärfars fru den här veckan, så behöver jag bara komma iväg på lördag oxå för att känna mig nöjd den här veckan. Och det är absolut max vad mina fogar och magmuskler klarar av. :( Hästen känns superfin, men jag har svårt att komma iväg utan svärfars frus hjälp. :crazy: Vad gör jag när hon tröttnar? (Maken kommer hem så sent på vardagar och har eget företag en dag på helgerna. Känner mig rätt ensam de stunderna faktiskt.)
Har bestämt att hästen ska stå kvar där hon nu varit på bete. Stallägaren sköter ALLT i stallet och jag behöver bara åka för att rida. Inga extraturer på kvällar eller mornar för att mata hästar, inget jagande av mat...men jag kommer sakna mockningen.
 
Min eventuella nya chef ringde upp mig idag. De verkar angelägna att jag ska börja jobba rätt så omgående.
Ooo, denna ångest.
 
Vi har kört med Nestlés havregröt från 4 månader (fast hon var 6 när vi började) med katrinplommonpuré . Jättehård i magen. Bajsar men är ledsen samtidigt.

Är den där pärongröten mildare? Nu kommer jag visserligen pausa tills magen är i fas igen men sen.
Litet tips bara angående hård mage: lägg ett torkat katrinplommon/sviskon i blöt över natten så går det lätt att servera mosat sen.
I blev hård/hårdare i magen efter att vi började med mat, så då har hon fått ett per dag.
Nu har vi skurit ner till ett halvt om dan då hon började ha minst en poo varje dag som var jättelös vilket oftast inte sker något längre.
Oj, ser nu att jag är tvåa på bollen. :o
 
Min eventuella nya chef ringde upp mig idag. De verkar angelägna att jag ska börja jobba rätt så omgående.
Ooo, denna ångest.

Är det ett helt nytt jobb? Eller yrke är det kanske? För visst var det inte så bra på ditt nuvarande?

Kl
Båda barnen lite snuviga, lilleman har haft det lite jobbigt med andningen inatt eftersom han varit ganska täppt. Han ligger och snarkar i vagnen just nu. Stackars liten.
 
Är det ett helt nytt jobb? Eller yrke är det kanske? För visst var det inte så bra på ditt nuvarande?

Kl
Båda barnen lite snuviga, lilleman har haft det lite jobbigt med andningen inatt eftersom han varit ganska täppt. Han ligger och snarkar i vagnen just nu. Stackars liten.
Ny chef, men gammal enhet. Eventuellt ny arbetsgrupp. Bytte från enheten för att jag mådde skit. Blev senare sjukskriven för utmattning. Är inte jättepepp på att gå tillbaka, men det är typ enda alternativet jag har om jag vill behålla min anställning hos arbetsgivaren.


Stackars liten. Hoppas snuvan försvinner fort. Ånga upp badrummet eller köket? Kan hjälpa till med att lossa på snor och slem.
 
Ny chef, men gammal enhet. Eventuellt ny arbetsgrupp. Bytte från enheten för att jag mådde skit. Blev senare sjukskriven för utmattning. Är inte jättepepp på att gå tillbaka, men det är typ enda alternativet jag har om jag vill behålla min anställning hos arbetsgivaren.


Stackars liten. Hoppas snuvan försvinner fort. Ånga upp badrummet eller köket? Kan hjälpa till med att lossa på snor och slem.

Jag förstår dig. Hoppas du hittar nåt bättre!

Kan absolut vara värt ett försök. Han fick lite nässpray imorse (Näsfrida) så det känns som om det släppte lite åtminstone.
 
En till som däckat pga stress. Vi skall flytta till råga på allt annat. Varit för mycket. Läkaren tyckte jag skall sluta amma nattetid så får jag sova O_o

En bra natt ammar vi runt 3 (och de flesta är sådana) och liggammar så somnar oftast
 
En till som däckat pga stress. Vi skall flytta till råga på allt annat. Varit för mycket. Läkaren tyckte jag skall sluta amma nattetid så får jag sova O_o

En bra natt ammar vi runt 3 (och de flesta är sådana) och liggammar så somnar oftast

Ett konstigt råd? Såvida inte läkaren sa att ni skulle byta amningen mot något annat.
En vän till mig försökte få sitt barn att sluta äta (ersättning) på natten på inrådan av bvc. Det blev två veckor av outhärdliga nätter med mycket vaken tid och väldigt ledset barn innan vännen gav upp och tyckte bvc kunde ta sig i brasan typ. Barnet slutade äta på natten nån månad senare.
 
Lilleman är väldigt nyfiken på allt just nu (igår stoppade jag honom precis innan han skulle sticka in fingrarna i uttaget) men efter en liten upptäcktsfärd kommer han i världens fart och lägger huvudet i mitt knä och tankar lite innan han far vidare till nästa spännande grej :love:
 
En till som däckat pga stress. Vi skall flytta till råga på allt annat. Varit för mycket. Läkaren tyckte jag skall sluta amma nattetid så får jag sova O_o

En bra natt ammar vi runt 3 (och de flesta är sådana) och liggammar så somnar oftast

Då fick han jobbet! Grattis!

Lyssna på magkänslan. Jag hade fortsatt amma, om det känns rätt.
 
Det här med att vilja sova på magen...alltså liggandes med ansiktet ner i kudden... Man kan ju inte vara där och flytta på kudden hela tiden...men jag kan ju inte hindra henne från att vända på sig heller. Ingen kudde alls? Får väl bli så.
Kanske slutar hon att ställa sig på alla fyra och gråta i sömnen när jag tar bort kudden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 681
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp