Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det definitivt slut på ålandet. Här kryps det i 190 och gärna med hjälp av fötterna så det går undan. Rätt vad det är är han i katternas dricksfontän eller på väg ut genom altandörren. Jag är iofs mest nervös över katternas toa...
 
I måndags hade vi mammaträff (från föräldragruppen på bvc). Ett barn som är tre dagar yngre än Knoddrick och hon börjar gråta så fort hennes mamma lämnar hennes sida, t ex för att ta på sig skorna 1,5 meter bort...
Jag tänkte "åh, vad jobbigt, hoppas Knoddrick inte blir sån där"...
Två dagar senare började hon... Hon är inte riktigt så som kompisen, men i vissa situationer precis likadan. Och ikväll en jobbig nattning. Hoppas det bara var tillfälligt.
 
Jag har så sjukt ont. I fogarna, speciellt fram, i fötterna och lite i bäckenbotten. Dessutom ont i övre magen när jag står eller går eller så.
Suck.
 
I måndags hade vi mammaträff (från föräldragruppen på bvc). Ett barn som är tre dagar yngre än Knoddrick och hon börjar gråta så fort hennes mamma lämnar hennes sida, t ex för att ta på sig skorna 1,5 meter bort...
Jag tänkte "åh, vad jobbigt, hoppas Knoddrick inte blir sån där"...
Två dagar senare började hon... Hon är inte riktigt så som kompisen, men i vissa situationer precis likadan. Och ikväll en jobbig nattning. Hoppas det bara var tillfälligt.

Så har vi haft det ett tag. Mest på kvällen tack och lov.
 
Hur planerar ni att era barn ska gå på förskolan? Från när och hur mycket?

Lilleman börjar i februari. Kommer gå tre dagar i veckan med lite flexande tider eftersom sambon kan jobba en del hemifrån. Som längst kommer han nog gå 7.30-14.30, iaf som det ser ut nu. Ledig hela sommaren och sen samma upplägg till hösten och ev nästa vår.
 
Hur planerar ni att era barn ska gå på förskolan? Från när och hur mycket?
Från när I är 13 månader ungefär, så i januari. Då kan troligen få till en långsam introduktion, men jag kommer plugga 150 % då (är nu på sista året) och maken kommer behöva gå tillbaka på heltid så det är förskolan som gäller fullt ut.
Sen hur vi pysslar med hämtningar och lämningar får vi se då, vi vet ju att vi vill ge henne någon timme mindre där genom att vi överlappar varandra lite i arbetstid sen när jag fått jobb. Vi får se om det går att ordna redan nu när jag studerar.
 
Hur planerar ni att era barn ska gå på förskolan? Från när och hur mycket?
Jag hoppas att vi kommer att kunna pussla som vi gjort med de äldre barnen, iaf tills han är tre.
Äldsta är ju 6 och började nollan nu i höst, visserligen har jag ju varit hemma nästan två år av dom Iom lillasyster och så nu lillebror.. Men nån förskola har vi ur jobbaspekten inte behövt och öppna förskolan här i stan är rätt bra med flera lite äldre barn också (0-6).
Men vi får se hur det blir.. Jag är ganska trött på långa nattpass och är heller inte sugen på att skaffa ny hund, vilket vi kommer att behöva om jag ska jobba kvar :meh:
 
Blä, mina hela nätter med sömn har tydligen blivit utbytta mot mat varannan timme. Jag hoppas det försvinner i takt med att vi ökar smakportionerna igen.
 
Jag hoppas att vi kommer att kunna pussla som vi gjort med de äldre barnen, iaf tills han är tre.
Äldsta är ju 6 och började nollan nu i höst, visserligen har jag ju varit hemma nästan två år av dom Iom lillasyster och så nu lillebror.. Men nån förskola har vi ur jobbaspekten inte behövt och öppna förskolan här i stan är rätt bra med flera lite äldre barn också (0-6).
Men vi får se hur det blir.. Jag är ganska trött på långa nattpass och är heller inte sugen på att skaffa ny hund, vilket vi kommer att behöva om jag ska jobba kvar :meh:

Får man fråga vad du jobbar med som kräver hund? :)
 
Vi ska försöka med 18 mån som med äldsta. Sen se hur maken får förlängt sen, han som vi hoppas ska kunna vara hemma från 12-18 mån. Sen pussla med pengarna så jag kan jobba deltid efter inskolning.

Andra dagen mjölkfri och hon har kräkts en gång idag. Och kliar sig inte i håret längre och känns mer rofylld.. Älskade barn :heart
Jag som trott det var närhetsbehov..
Kan det vara sådan effekt direkt? Det känns ju så. Varför annars skulle hon sluta spy hela tiden..

Vi är uppe i strl 80 nu :crazy: känns helt galet. Hon ålar, men kryper inte. Sitter bra gör hon,men här behöver en inte jaga någon katt. Den lägger sig i knäet på bäbis :D fast bäbisen leker trumma på magen och drar i öronen. Han är så barnkär den katten. Aldrig varit med om liknande.

Imorgon måste jag ringa BVC om medicin igen, tro på fasen att hon har torsk igen :arghh:
på insidan kinderna. Fy
 
@Pilo vi fick lugnare kvällar typ direkt och definitivt mindre kräk men hur snabbt det var (med kräket) minns jag inte.

Kl
Lilleman ställde sig upp idag. Bara sådär! Vi stod i badrummet allihop lite småstressade eftersom vi skulle iväg och så ställer han sig upp mha storasysters pall. Jag hann hämta telefonen och föreviga det :D Han har varit på g att göra det sen förra söndagen så lossnade det för honom idag. Supernöjd var han också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 681
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp