Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen tycker jag nog lite synd om vår granne som måste lyssna på Lillemans vredesutbrott som kommer varje gång han inte får som han vill :angel: Han startar ju dagarna runt 06.... och har ett jävla morgonhumör O_o
 
Sen tycker jag nog lite synd om vår granne som måste lyssna på Lillemans vredesutbrott som kommer varje gång han inte får som han vill :angel: Han startar ju dagarna runt 06.... och har ett jävla morgonhumör O_o

Jag har frågat några av mina grannar om de hör E. Hon har aldrig varit den tysta typen och har sen dag ett vetat vad hon vill och inte vill. I och med nattskräcken ville jag för mina egna nervers skull veta också men nej de hör henne väldigt sällan på nätterna. På dagarna kan de höra henne. Skönt att de kan sova i alla fall :D
 
En vecka friska och på jobb/fsk enligt plan - hurra! Vi njuter av trädgården, men kanske lite mindre än vi egentligen hade velat. Knoddrik är supersnorig igen och vi misstänker pollenallergi... Jag hade dock blivit glad om det visade sig vara en förkylning.

Knoddrik apar efter oss i trädgården, så Knoddrik vet numera hur man planterar, beskär och vattnar. Det sistnämnda får nog vara hennes huvudansvar, för hon går gärna med vattenkannan och vattnar. En annan favoritsyssla är att plocka sten eller blommor.
IMG_20180505_183746_272.jpg
 
En vecka friska och på jobb/fsk enligt plan - hurra! Vi njuter av trädgården, men kanske lite mindre än vi egentligen hade velat. Knoddrik är supersnorig igen och vi misstänker pollenallergi... Jag hade dock blivit glad om det visade sig vara en förkylning.

Knoddrik apar efter oss i trädgården, så Knoddrik vet numera hur man planterar, beskär och vattnar. Det sistnämnda får nog vara hennes huvudansvar, för hon går gärna med vattenkannan och vattnar. En annan favoritsyssla är att plocka sten eller blommor.
Visa bifogad fil 14411
:love:
 
Nu har vi flyttat. Gick över förväntan (minus att jag fick migränkänningar i bilen, tur min mamma körde för fick blunda i 5 mil)

G verkar inte bry sig desto mera. Somnade som en stock i går kväll. Hade laddat upp med en massa böcker att läsa i sängen, tänkte om han behövde varva ner. Somnade halvvägs genom den andra boken. Sov hela natten utan gnäll, fick säkert kallt ett tag för börja gny men blev tyst när han fick täcket på (vi har ingen värme på alls här så blir kanske 17-18 grader i sovrummet på natten)

Lite gnäll idag då vi försökt packa upp de mesta av köket så han fick inte så mycket uppmärksamhet. Kompenserade med 1 timme i parken runt hörnet.

På tisdag skall min mor barnvakts för första gången på över ett år (blir dock max två timmar) så får se hur det går, hon är tyvärr rätt orörlig pga fysiska problem med kroppen
 
@lil-sis visst var det din son som fick urinvägsinfektion tidigt? Hur upptäckte ni det? Hur lång tid innan ni gick till läkare och så? I sov ett par timmar i bajsblöja för någon vecka sedan och har nu haft feber ett par dagar. Jag kan inte bestämma mig för om jag hypokondrisk mamma och hon bara är förkyld (hon är snorig) eller om hon fått uvi.

Eller om någon av er andra vet hur man märker det på så små barn?
 
Senast ändrad:
@lil-sis visst var det din son som fick urinvägsinfektion tidigt? Hur upptäckte ni det? Hur lång tid innan ni gick till läkare och så? I sov ett par timmar i bajsblöja för någon vecka sedan och har nu haft feber ett par dagar. Jag kan inte bestämma mig för om jag hypokondrisk mamma eller om hon bara är förkyld (hon är snorig).

Eller om någon av er andra vet hur man märker det på så små barn?

Han var varm på kvällen och tidig morgon (typ 04.30) hade han 40 graders feber så vi åkte till akuten. Han var 6 veckor då (född 36+0).
 
Det dröjde ju inte många dagar, så var Knoddrik snorig och hostig och lite febrig igen...men det kan vara kindtänderna som bråkar.

Väldigt svårsövd igen. Jag hatar det. Mår dåligt av det på flera plan.

Vi njuter av vädret och trädgården och upptäckarlusten. Älskade unge.
DSC_1484.JPG
 
Ringde idag till bvc-sköterskan och bollade kring nattningen. Hon uppmuntrade till tålamod och att fortsätta som vi gjort hittills.
Vi har varit minst sagt frustrerade.

Ikväll somnade Knoddrik på en pisskvart. Ja, hon skrek. Ja, hon slogs. Ja, hon grät. Men hon slappnade av och somnade sååå mycket fortare än på en vecka. Seger! :banana:

The magic of Bvc-sköterskan! :bow: :D
 
Ringde idag till bvc-sköterskan och bollade kring nattningen. Hon uppmuntrade till tålamod och att fortsätta som vi gjort hittills.
Vi har varit minst sagt frustrerade.

Ikväll somnade Knoddrik på en pisskvart. Ja, hon skrek. Ja, hon slogs. Ja, hon grät. Men hon slappnade av och somnade sååå mycket fortare än på en vecka. Seger! :banana:

The magic of Bvc-sköterskan! :bow::D

Har också en helikopter jag försöker natta på kvällarna. Bök bök stök oj där var ett annat gosedjur oj pappa är också här titta kisse stilen. Är säkert flytten som påverkar och att vi försöker natta i egen säng (om man nu kan se det så. Höjt upp spjälsängängen och tagit bort ena långsidan så blev en förlängning av min säng)
 
För det är så fantastiskt underbart att vakna 05.30, gå upp 06.10 och hitta kattbajs och kattbajsspår i kök och hall...på en ledig dag...efter en skitnatt...
Ren tur att Knoddrik inte trampade i bajset.

Blä. Jag vill bara tvätta golven tusen gånger och sen lägga mig igen.
 
Har också en helikopter jag försöker natta på kvällarna. Bök bök stök oj där var ett annat gosedjur oj pappa är också här titta kisse stilen. Är säkert flytten som påverkar och att vi försöker natta i egen säng (om man nu kan se det så. Höjt upp spjälsängängen och tagit bort ena långsidan så blev en förlängning av min säng)
Ja, Knoddrik är likadan. Vi har fasta rutiner med Bolibompa, pyjamas, tandborstning, upp till sovrummet, flaska, bok och sång. Men det blir en hel del "det är dags att sova", "lägg dig igen" och "schh". Det gäller att orka lägga ner henne om och om och om igen och orka hålla sig lugn. Hon blir riktigt arg ibland, men det visar ju bara ännu mer att man gör rätt och att hon är trött.

Det är väl inte konstigt om det blir en reaktion efter förändringar...och så utvecklas de ju mycket nu.
 
Vad har ni för kläder ute nu. Plötsligt blev de sommar med 20 grader. G är dessutom rödhårig så gissar på att han inte har så mycket pigment i huden heller
 
Vad har ni för kläder ute nu. Plötsligt blev de sommar med 20 grader. G är dessutom rödhårig så gissar på att han inte har så mycket pigment i huden heller
DSC_1612.JPG

Inte så mycket, med andra ord. Men vi har haft 25-28 grader de senaste tre dagarna och Knoddrik är så varm av sig så det hade inte gått på nåt annat sätt.
Smörjde igår med solskydd för första gången och hennes känsliga hud har ännu inte reagerat, så det känns bra.
 
@vinkelina igår sprang Lilleman naken större delen av dagen, men vi kan skugga uteplatsen ganska bra. Badat har de också de små liven :D Ska vi ut är det shorts och T-shirt.

Kl
Nattningen igår... :banghead: katastrof! Två övertrötta ungar, tack och lov kan den äldre övertalas men jösses så arg Lilleman var. Tog två låååånga försök med väldigt mycket skrik, till slut gick jag ut ur rummet. Sambon gjorde likadant första gången. Efter ett tag gick jag in igen och han höll på med sitt skrikande men accepterade att bli lagd så länge jag höll en hand på honom. Sen snurrade han för mycket så jag fick ta bort den, men till sist somnade han äntligen. Dock sov han väldigt oroligt så vid ettiden fick han komma upp i vår säng och sov sen resten av natten utan problem.
 
@vinkelina igår sprang Lilleman naken större delen av dagen, men vi kan skugga uteplatsen ganska bra. Badat har de också de små liven :D Ska vi ut är det shorts och T-shirt.

Kl
Nattningen igår... :banghead: katastrof! Två övertrötta ungar, tack och lov kan den äldre övertalas men jösses så arg Lilleman var. Tog två låååånga försök med väldigt mycket skrik, till slut gick jag ut ur rummet. Sambon gjorde likadant första gången. Efter ett tag gick jag in igen och han höll på med sitt skrikande men accepterade att bli lagd så länge jag höll en hand på honom. Sen snurrade han för mycket så jag fick ta bort den, men till sist somnade han äntligen. Dock sov han väldigt oroligt så vid ettiden fick han komma upp i vår säng och sov sen resten av natten utan problem.
Känner sååå igen nattningen. Vi har haft typ så. Känns dock som att vi är på väg förbi det. (hoppas!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 604
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp