Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första nattningen avklarad, sambon är i Stockholm till på onsdag. Barnen fick följa med till stallet direkt efter hämtning, sen hem och laga mat. Efter maten fick de bada och sen gick vi in på storasysters rum där vi satte oss ner i sängen och jag läste en saga. Gick sen vidare in i vårt sovrum och la ner Lilleman i sin säng som somnade inom fem minuter. Han ville dock att jag skulle hålla en hand på honom ett tag men till slut puttade han bort den, vände sig om och somnade. Älskar när det går så smidigt, tyvärr är det inte så ofta. Jag brukar trösta mig med att det går över med åldern. Storasyster somnar helt själv och hon fick vi vandra omkring med i timmar när hon var lika liten.
 
E har börjat slå handen mot huvudet när vi lägger henne för kvällen. Hon kämpar och kämpar och gör allt för att hålla sig vaken. Idag brände jag maten i ugnen bara för att hon höll på och kämpade i nästan en timme.

Idag sprang hon runt hemma hos mormor heeela eftermiddagen ute utan både blöja och jobbiga kläder. Bara en lite för stor klänning, luftigt och gött. Sen var vi och badade en sväng innan vi åkte hem. E är ingen badkruka som jag inte så hon går gärna i rätt långt ut.

Jag har fått nya mediciner. Äntligen den medicinen jag ville ha från början och en mild medicin för sömnen som ibland krånglar för mig. Blev helt galet matfixerad av förra medicinen och fick myrkrypningar i benen när jag skulle sova. Så har levt några veckor i kaos omedicinerad. Aldrig mer på ett bra tag.
 
Vi har inte fått så mycket gnäll för svärmor på ett tag... tills idag.

Kommer dit, pratar och skrattar om hur bestämd E är och att hon blir arg när hon inte får som hon vill.
Då talar hon om att vi inte ska komma dit och beklaga oss när vi ändå låter henne få som hon vill, hon har minsann haft tre barn etc etc. Sambon brann, han var så förbannad. Vi sa ju att det var roligt att hon hade humör, vi klagade liksom inte och hon får inte alls som hon vill, det är ju därför hon skriker :confused::angel:

Och vissa saker orkar man inte bråka om med en så liten som E. Och varför ska man bråka? Hon får inte slå med hennes trähammare på tex fönsterrutan, men om hon vill leka med en petflaska och blir arg när hon inte får den är två olika saker. Petflaskan får hon ha, trähammaren tar vi ifrån om hon inte slutar efter några Aj Aj Aj. Blir hon arg får hon väl vara det.

Hon jämförde vissa saker som vi kommer vara tvugna att göra tex att köpa ut starksprit till en femtonåring för att hon fått som hon vill som 1,5 åring :laugh:
 
Vi har inte fått så mycket gnäll för svärmor på ett tag... tills idag.

Kommer dit, pratar och skrattar om hur bestämd E är och att hon blir arg när hon inte får som hon vill.
Då talar hon om att vi inte ska komma dit och beklaga oss när vi ändå låter henne få som hon vill, hon har minsann haft tre barn etc etc. Sambon brann, han var så förbannad. Vi sa ju att det var roligt att hon hade humör, vi klagade liksom inte och hon får inte alls som hon vill, det är ju därför hon skriker :confused::angel:

Och vissa saker orkar man inte bråka om med en så liten som E. Och varför ska man bråka? Hon får inte slå med hennes trähammare på tex fönsterrutan, men om hon vill leka med en petflaska och blir arg när hon inte får den är två olika saker. Petflaskan får hon ha, trähammaren tar vi ifrån om hon inte slutar efter några Aj Aj Aj. Blir hon arg får hon väl vara det.

Hon jämförde vissa saker som vi kommer vara tvugna att göra tex att köpa ut starksprit till en femtonåring för att hon fått som hon vill som 1,5 åring :laugh:
Bara fortsätt med det ni känner er trygga med. Ni har hela bilden.
 
Knoddriks farfar och pappa byggde en gungställning och skruvade ihop sandlådan igår. Jättenöjd unge!
IMG_20180520_201737_559.jpg
 
Detta med sandlåda. VI hinner inte bygga en (om de skall bli klart innan jul) så är tvungna att köpa en klar. Men alla modeller är ju så låga. Högsta jag hittar är 29 cm (biltema) men den ser så fruktansvärd obekväm ut att sitta på om man som förälder vill vara med och leka. Vi kommer inte att ha möjlighet att gräva ner lådan utan blir fiberduk direkt på marken med låda och sand ovanpå
 
Detta med sandlåda. VI hinner inte bygga en (om de skall bli klart innan jul) så är tvungna att köpa en klar. Men alla modeller är ju så låga. Högsta jag hittar är 29 cm (biltema) men den ser så fruktansvärd obekväm ut att sitta på om man som förälder vill vara med och leka. Vi kommer inte att ha möjlighet att gräva ner lådan utan blir fiberduk direkt på marken med låda och sand ovanpå
Maken köpte en med lock på Jem&Fix, för annars hinner vi inte. Kommer göra som du skrev, med fiberduk direkt på gräsmattan.
 
Vi kan checka av "äta sitt eget bajs" på listan. :yuck: :turd: :yuck:
Jag slumrade tydligen till imorse, när jag tvingade Knoddrik ligga kvar i sängen och läsa bok klockan 05.10, när hon försökte få mig att gå upp. Kommer inte hända igen. :yuck:
 
Vi kan checka av "äta sitt eget bajs" på listan. :yuck::turd::yuck:
Jag slumrade tydligen till imorse, när jag tvingade Knoddrik ligga kvar i sängen och läsa bok klockan 05.10, när hon försökte få mig att gå upp. Kommer inte hända igen. :yuck:

:rofl:

Dottern missade den och åt kattbajs istället...
 
3D5A802B-5D39-4B90-A748-5D880E844D99.jpeg


Någon som känner för ett byte? Prima årsmodell. Dec-16

Blir tokig på ungen idag. Han har lärt sig att klättra upp på matbordet idag. Vilket han varvar med att öppna kaninburen i vardagsrummet och slänga in leksaker (vår kanin bits dessutom) spelar ingen roll var jag är för han är alltid på andra stället
 
Visa bifogad fil 15277

Någon som känner för ett byte? Prima årsmodell. Dec-16

Blir tokig på ungen idag. Han har lärt sig att klättra upp på matbordet idag. Vilket han varvar med att öppna kaninburen i vardagsrummet och slänga in leksaker (vår kanin bits dessutom) spelar ingen roll var jag är för han är alltid på andra stället
Gaaah! Knoddrik är på god väg hon med. Klättrar på ALLT. Och testar oss genom att rusa förbi avspärrningarna till kattlåda och kattmat och bara skrattar när vi bannar henne.

:banghead:

:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 604
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp