Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känslan när en kliver upp för att gå till jobbet och huset är tyst och mörkt - kotten sover fortfarande! :eek:O_o:up::bow::banana:
Skönt för både honom och sambon :heart
 
Gaaaah, alltså jag vet ju vad utvecklingssprång gör med dom små... Men just nu är jag inte en jättebra mamma kan jag säga. Barnet gnäller konstant, och det är helt ärligt ingen överdrift.
Tycker det är trist att äta, men kastar alla leksaker åt fanders. Sträcker sig efter mig/min arm och gnäller, men om jag räcker fram handen slår han mig och blir arg. Alla försök att roa möts av antingen inget alls, eller ännu mer ilska och frustration. Jag blir helt knäckt! Och halva det knäckande är dåligt samvete över att inte räcka till... :arghh:
Smygläser lite i tråden då min ”bebis” snart är 2 år men åh, hög igenkänningsfaktor och en pepp-kram till dig :heart
 
Tack! Det har vänt lite, men helt klart har sonen ärvt mitt humör, det är en lite jobbig "spegelbild" :o
85B9907B-6CAB-4EEF-8A71-2060393E9619.jpeg

😂🙈
 
Jag håller med @FeatherCloud , det blir helt klart roligare och roligare. Vi har lekt tittut med lillan ett tag, men igår när jag stod och lagade mat var det för första gången hon som lekte tittut med mig genom att ömsom gömma sig genom att krypa bakom en vägg, och ömsom titta fram igen. Det var mycket tydligt att det var just tittut hon lekte :) Överlag är det så roligt att se deras fascination över världen, man blir verkligen smittad av deras glädje.

Jag får nog också lov att hålla med, trots att jag ÄLSKADE spädbarnstiden och verkligen sörjde att han blev större så är det mycket roligare och mysigare nu! Så nu drar jag mig lite för att ha en liten som inte kan något alls igen. :o:p Men å andra sidan vet jag ju hur fort det går nu och det här blir definitivt min sista så jag ska försöka njuta maximalt! :love:

John har också börjat kunna ställa sig upp (med stöd) men kan sen inte så upp själv (har ingen styrsel alls) så man får verkligen hålla koll på honom nu!

Jag brottas lite med helt onödigt dåligt samvete. Jag vet inte om det är graviditeten eller vad det är men utdrivningen har blivit sjukt seg nattetid. Ibland behöver han amma upp till 40 minuter innan det kommer någon mjölk, vilket har gjort att han inte orkar hålla på och istället somnar om. Jag vet ju att han inte behöver nattamningen, han äter bra med både vanlig mat + ammar på dagen, går upp fint i vikt osv osv och han väljer ju att trappa ner själv (utan minsta gråt eller drama), ändå får jag så sjukt dåligt samvete gentemot honom? Åååh vad jag blir less på mig själv emellanåt! :arghh:
 
Idag fyllde lilla F 9 månader, funnits lika länge på utsidan alltså! Galet vad tiden rinner iväg. Hon ställer sig upp själv nu och kan balansera i flera sekunder, går på fint om hon håller i händerna och kryper som en smärre virvelvind. 😁 Talet är inte så utvecklat, hon sade dock KA! häromdagen till ena katten. Mamamama brukar bara användas mot mig nu också.

Förra helgen var vi borta över kvällen för första gången, vi lade henne där. Hon vaknade till några gånger och var upprörd men kunde stoppa henne i bilen med Babblarna och köra 20 min hem utan större problem.
 
Jag är gräsänka (+gräsmamma) hela helgen. Får massor gjort som jag aldrig orkar annars, men herregud(!) vad jag saknar min bebis :o:heart Har eventuellt (:angel:) kramat ett av hans gosedjur ibland för att häva abstinensen.
 
... men med familjen på utflykt kan en gå länge på loppis och fynda massvis med kläder, böcker och leksaker till kotten. Nu har vi en hel hög med tröjor i 80-86 tex, så bodyeran är helt klart på väg mot sitt slut :D
Köpte också en pulka med lite högre rygg, så nu kan det bli vinter :banana:
 
... men med familjen på utflykt kan en gå länge på loppis och fynda massvis med kläder, böcker och leksaker till kotten. Nu har vi en hel hög med tröjor i 80-86 tex, så bodyeran är helt klart på väg mot sitt slut :D
Köpte också en pulka med lite högre rygg, så nu kan det bli vinter :banana:

Åh, en pulka vore kul att dra lilla F i när snön kommer ja! Undrar om man kan få tag på någon begagnad.
 
Min unge är hemma igen :heart
På två dagars bortavaro har han lagt sig till med högljudda, ilskna tjut i falsett när han inte får som han vill, och kan nu stå ganska långa stunder utan stöd :o :love:
 
Det låter helt fantastiskt att ha en hel helg själv, samtidigt så skulle jag nog inte veta vad jag skulle ta mig för med all tid - det vet jag ibland inte när jag får nån timme över :o

L har också börjat visa lite mer humör. Ibland blir hon arg om man tar nåt ifrån henne, och vill hon inte tex sätta sig i stolen kastar hon sig bakåt och vrålar. Avledning fungerar bra hittills.

Hon har alltid varit väldigt känslig för trötthet och det har gått fort från lite trött till totalt katastrofövertrött. Nu har hon börjat bli lite mer "tålig". Vanligtvis är hon vaken 3 timmar, ibland går 4. Hennes nästkusin på 2,5 månad är ofta vaken 5 timmar... så olika det kan vara.
 
Det låter helt fantastiskt att ha en hel helg själv, samtidigt så skulle jag nog inte veta vad jag skulle ta mig för med all tid - det vet jag ibland inte när jag får nån timme över :o

L har också börjat visa lite mer humör. Ibland blir hon arg om man tar nåt ifrån henne, och vill hon inte tex sätta sig i stolen kastar hon sig bakåt och vrålar. Avledning fungerar bra hittills.

Hon har alltid varit väldigt känslig för trötthet och det har gått fort från lite trött till totalt katastrofövertrött. Nu har hon börjat bli lite mer "tålig". Vanligtvis är hon vaken 3 timmar, ibland går 4. Hennes nästkusin på 2,5 månad är ofta vaken 5 timmar... så olika det kan vara.
Ja, det är verkligen så himla olika! Kotten kunde vara vaken så länge när han var så liten men blev ju hysterisk därefter... Och en jämngammal bebis i föräldrageuppen har bara sovit en gång om dagen i flera månader. Skönt att hon börjar vara mer flexibel med vakentid! Det tycker jag ger en massa frihet och nuförtiden kan jag tom. åka iväg med kotten på utflykt nästan heeeelt utan att kolla på klockan. :D
 
Senast ändrad:
@soom Egen helg VAR fantastiskt, jag sov så bra! Och hann göra mängder med grejer, både måla köksluckor, gräva i trädgården, baka bröd och se en massa serier. Underbart!

Humöret är fortsatt hett och labilt, men såg i Wonder weeks att den "fussy" fasen i utvecklingssprånget är nu. Idag blev han tvärilsk när en trumpinne inte fick plats i en liten plastkopp :rofl:

En sak som är ny är att han börjar skapa starka "relationer" till saker. Han har ofta nappen inne även när han är vaken numera (dvs han spottar inte ut den när han vaknar så som förr, vi ger honom sällan den aktivt när han inte ska sova), efter tupplur ska hans snuttekanin följa med upp en stund jämfört med att den förr bara dög när han var trött, och ikväll höll han så krampaktigt fast i sin mjuka elefantskallra att den fick följa med i sängen :love:
 
Förresten, nu har vi fått ordning på tiderna och börjat lägga kotten något senare igen. Senaste veckan har han bara vaknat före klockan 6 två gånger :banana: och till och med sovit till 7.10 en morgon! Även om det främst kommer sambon till gagn (iom att jag byter rum mitt i natten) är det en härlig känsla att veta att även detta kunde ändras! Och som en plötsligt uppskattar sovmorgon "ända" till 6:30-7! :D
 
@FeatherCloud Åh. Sova. Så skööönt det låter :heart Gräva, baka och serier låter också härligt. Måla köksluckor känner jag ingen längtan efter :p

Vad skönt att ni fått ordning på sömnen! Och vad man förändras av barn. Tänk att kalla 6.30 sovmorgon :D

Spännande att se om L också kommer fästa sig vid saker snart. Har länge försökt jobba in en snutte, men hon bryr sig inte om den.

Idag har L lärt sig vinka och det är så gulligt:love:
 
@FeatherCloud Åh. Sova. Så skööönt det låter :heart Gräva, baka och serier låter också härligt. Måla köksluckor känner jag ingen längtan efter :p

Vad skönt att ni fått ordning på sömnen! Och vad man förändras av barn. Tänk att kalla 6.30 sovmorgon :D

Spännande att se om L också kommer fästa sig vid saker snart. Har länge försökt jobba in en snutte, men hon bryr sig inte om den.

Idag har L lärt sig vinka och det är så gulligt:love:
Med vår furu(mat)dröm till kök kan en inte annat än älska att måla luckor :D

Vinka, vad gulligt! Kotten är fortsatt ointresserad av att vinka och klappa händerna. Trodde vinkningen var på g men det slutade han med lika snabbt igen...
 
@FeatherCloud Åh. Sova. Så skööönt det låter :heart Gräva, baka och serier låter också härligt. Måla köksluckor känner jag ingen längtan efter :p

Vad skönt att ni fått ordning på sömnen! Och vad man förändras av barn. Tänk att kalla 6.30 sovmorgon :D

Spännande att se om L också kommer fästa sig vid saker snart. Har länge försökt jobba in en snutte, men hon bryr sig inte om den.

Idag har L lärt sig vinka och det är så gulligt:love:

Ronja har vinkat ett tag, just nu vinkar hon åt allt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 163
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 252
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 645
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 184
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp