*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Är jag överoptimistisk om jag tror att jag klarar av att åka till stallet dagligen när vi kommit hem från BB?
Beror helt på hur du mår efter förlossningen och om det blir några komplikationer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är jag överoptimistisk om jag tror att jag klarar av att åka till stallet dagligen när vi kommit hem från BB?
Phu! Vilken resa
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilennåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute
Sambon hann precis in i rummet efter att ha varit o parkerat.
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna![]()
Grattis!Phu! Vilken resa
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilennåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna![]()
Om allt går bra så är det säkert inga problem. Man blöder ju en del efteråt men trots att jag va sydd mkt invändigt och haft en tuff förlossning så kunde jag gå långpromenad med hundarna 4dagar efter. Det gick inte fort men det gick framåt.Är jag överoptimistisk om jag tror att jag klarar av att åka till stallet dagligen när vi kommit hem från BB?
@malumbub
Vi kom hem på torsdag och fredag fick jag (och familjen) åka till stallet pga sjuk häst. På lördag kom vet ut. De fungerade
Mina medryttare (har två) har dock bestämt att jag inte fick vara i stallet två veckor efteråt. Var faktist rätt skönt. Så igår var fösta dagen. Mockade bara och fixade hö. Mannen sopade, han måste ju tyvärr med då jag inte kan köra bil ännu.
Beror helt på hur du mår efter förlossningen och om det blir några komplikationerJag hade inte fixat det trots bra förlossning då det tog tid för det härliga underlivet att återhämta sig. Kunde knappt stå upp längre stunder pga tryck/smärta/blödningar första veckan.
Om allt går bra så är det säkert inga problem. Man blöder ju en del efteråt men trots att jag va sydd mkt invändigt och haft en tuff förlossning så kunde jag gå långpromenad med hundarna 4dagar efter. Det gick inte fort men det gick framåt.
Jag hade stallet på promenadavstånd och var där efter tre dagar när jag kommit hem från bb. Ettan har nog sovit fler timmar i sin vagn där än någon annanstans och ätit många mål mat.
Fördelen med att ha stallet så nära var att jag kunde gå dit på dagen och fixa med allt och sedan gå tillbaka när sambo var hemma och jobba med någon av hästarna. (red gjorde jag inte förrän efter efterkontrollen)
Numer är jag bortskämd med ett eget stall 25 meter från huset så det känns som en klar fördel.
Grattis!!!Phu! Vilken resa
Min medryttare sköter ju all ridning redan nu, så jag tror ju inte att jag kommer rida förrän i mars-april, med min "tur". Hoppas dock på att kunna tömköra och gå promenader efter några veckor.
Egentligen vill jag bara ut och se med egna ögon att hästen mår bra i början. Alla skador ligger kvar som spöken i hjärnan och hjärtat. Så jag har inga större problem med att låta nån annan göra sysslorna, så länge jag får träffa min häst till en början. (Är ju liksom redan otymplig och tung och kämpar med det tunga.)
Är det benet/höften som hindrar dig från att köra?
Tack för alla grattis
Vi blev precis flyttade till ett tidighemgångsrum.. Jag vill hem nuuu
Men de där sex timmarna måste väntas och sen ska barnläkaren ha tid också..
Har jag drömt, eller ligger inte listan nånstans här, hyfsat långt bak i tråden?Tänkte uppdatera men hittar inte
![]()