Vinterföräldrar 21/22

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förutom det som @superstar skrev så hade jag inte velat vara utan lypsyl (sjukt torr om läpparna av lustgasen) och vattenflaska under min första förlossning. Jag uppskattade också att ha med min egen kudde, men det är kanske egentligen onödigt.

Min partner hade med sig en mindre väska med ombyte och necessär. Han hade dock också behövt ett par tofflor, fick ta på sig skorna så fort han skulle ut i korridoren :D
Jag är lypsylberoende så här alltid i necessär, ficka, handväska osv. Men bra tips. Och som jag nog skrev på min lista, hårsnoddar! Inge kul att bli utan om man har långt hår.

Vetekudde får man inte ha med egen på min förlossning, av hygienskäl, men det kan säkert vara olika. Eller, man får såklart ha med egen men inte värma i någon mikro där... Tyvärr!

Blir det fler barn här kommer jag ta med ungefär noll grejer till bebisen. Hon hade enbart blöja på sig i tre veckor, men undantag för när vi skulle iväg på läkarundersökning 😅

En sak jag älskade att vi hade med var batteridrivna ljusslingor. Min kompis idiotförklarade mig lite pga "hur ska du hinna njuta av dem?". Tja, min förlossning tog tid. Och det var supermysigt att ha på. BB och Neo sen ✌️😍

Vecka 38 sedan igår :eek:
Nu går det undan tycker jag! Är väl mycket också för att det går mot jul och man haft tankar på att planera julklappar, julfirande, mat osv.
Har dottern hemma från fsk i "karantän" nu sedan i onsdags, mest inför julfirandet. Ska fira med min pappa, syrran och hennes sambo och deras två döttrar varav ena dottern bara 1,5 månad gammal, så vill vara lite försiktiga..
Sen åker vi till sambons föräldrar någon dag i mellandagarna. Kommer inte träffa sambons syskon och syskonbarn i år. Och nyår blir vi själva, eventuellt att min pappa firar med oss.
Känns som man vill vara lite försiktig nu inför förlossningen även om både jag och sambon är fullvaccinerade mot Covid + tagit influensavaccin :nailbiting:

Blir det fler barn här kommer jag ta med ungefär noll grejer till bebisen. Hon hade enbart blöja på sig i tre veckor, men undantag för när vi skulle iväg på läkarundersökning 😅

En sak jag älskade att vi hade med var batteridrivna ljusslingor. Min kompis idiotförklarade mig lite pga "hur ska du hinna njuta av dem?". Tja, min förlossning tog tid. Och det var supermysigt att ha på. BB och Neo sen ✌️😍
Haha nä, kläder till bebis är väl framförallt till för när man åker hem, tänker jag? Till en själv kanske man vill ha lite mer dock :D

Hade för övrigt en riktig pissnatt inatt, bokstavligt talat. Nytt rekord, med att gå upp och kissa fem gånger. :up: Märks att ungen parkerat längre ned nu. Finns en fördel med det ändå, mindre tryck mot revbenen, nu är fötterna mest strax nedanför och trycker ut magen en sådär en decimeter med jämna mellanrum (okej, inte fullt så mycket, men det är lite så det känns 😅).

Framåt morgonkvisten drömde jag att jag var akut bajsnödig (ursäkta infon 🙃), vaknade från drömmen med samma känsla ihop med smärta runt bäckenet (vilket jag brukar ha när jag vaknar kissnödig också) och rejält tryck nedåt. Falsklarm, såklart, nödig var jag inte alls! Så det var ju en kul, ny upplevelse, eller nåt. 😅 Gick över efter en stund i alla fall, men känns spontant inte som en grej jag vill ha tillagd utöver de nuvarande, nya nattliga rutinerna, så hoppas det inte tänker förekomma alltför frekvent…

Haha jag håller egentligen med, vi har inte klätt på bebis förrän vi åker hem de andra gångerna men trots det har jag med ett par ombyten. Dels tar de ju typ ingen plats och sen tänker jag att om vi av någon anledning inte har bebis hud mot hud(typ jag behöver sova och min man åka hem till de andra barnen? Eller nåt...) så kan det hända jag vill ha på den en pyjamas. Men de andra har varit hud mot hud från födsel tills vi åker hem, i princip, och inte behövt kläder.

Haha jag håller egentligen med, vi har inte klätt på bebis förrän vi åker hem de andra gångerna men trots det har jag med ett par ombyten. Dels tar de ju typ ingen plats och sen tänker jag att om vi av någon anledning inte har bebis hud mot hud(typ jag behöver sova och min man åka hem till de andra barnen? Eller nåt...) så kan det hända jag vill ha på den en pyjamas. Men de andra har varit hud mot hud från födsel tills vi åker hem, i princip, och inte behövt kläder.

Vår låg naken även när hon inte var hud mot hud (hade varit jobbigt i tre veckor annars 😅), men hon är en varm tös så fult dög fint 😊

Dags för obligatorisk fråga i en sån här tråd - har ni packat bb-väska än och vad har ni i så fall i den?

Har börjat packa, men är inte klar :)
Det jag skrivit på listan är:
Bebis:
2 filtar
2 set med vanliga kläder till bebisen
2 pyjamasar
2 mössor
1 teddyoverall
Babyskydd m åkpåse
Nappar
Blöjor
Våtservetter

Till mig:
Blodgrupperingspapper
Hygienartiklar + hårborste
Hårsnoddar
Trosor
Amningsbh
Myskläder
Bok
Gotte
Laddare

Är typ samma saker som jag hade med mig förra gången minus babynestet denna gången.
Men summa summarum så användes inga kläder på dottern förens vi skulle hem och jag gick runt i sjukhuskläderna + nättrosorna dem två dagarna vi var på BB och snodde med mig ett par nättrosor hem även. Skönaste :angel:
Så har antagligen med mig för mkt även denna gången, men bättre det ändå tänker jag ;)

Verkar som att någon växt såpass att han blir väldigt påverkad av gravitationen. Ligger jag ned eller ”halvligger” åt sidan så kommer det efter en stund ett stycke rumpa och trycker ut en stor bula på sidan av magen. Spänner sådär lagom skönt. :laugh:

Börjar nästan bli ”orolig” över att han tänker titta ut lite väl tidigt, med tanke på förvärkar och även att magen börjat hamna i lite obalans (det sistnämnda kan i och för sig säkert också bero på ett ökat intag pepparkakor och choklad :D). Nog för att vi känner oss redo, men vore ju skönt att passera julhelgen, och helst nyår också, så är han helt färdigbakad sen.

Meeen med tanke på att jag misstänker tidig nedkomst kommer jag väl garanterat gå över såpass länge att jag blir igångsatt till slut istället. :D

Verkar som att någon växt såpass att han blir väldigt påverkad av gravitationen. Ligger jag ned eller ”halvligger” åt sidan så kommer det efter en stund ett stycke rumpa och trycker ut en stor bula på sidan av magen. Spänner sådär lagom skönt. :laugh:

Börjar nästan bli ”orolig” över att han tänker titta ut lite väl tidigt, med tanke på förvärkar och även att magen börjat hamna i lite obalans (det sistnämnda kan i och för sig säkert också bero på ett ökat intag pepparkakor och choklad :D). Nog för att vi känner oss redo, men vore ju skönt att passera julhelgen, och helst nyår också, så är han helt färdigbakad sen.

Meeen med tanke på att jag misstänker tidig nedkomst kommer jag väl garanterat gå över såpass länge att jag blir igångsatt till slut istället. :D

Haha, jag var heeelt säker på att Signe skulle komma tidigt. Syrrans barn har gjort det, och vi syskon var också tidiga, eller punktliga. Hade ju också massa förvärkar och grejer. Besvikelsen när ongen fick vräkas till slut 😁😂
Jag hoppas din är mer skötsam 😁

Känner igen det där med gravitationen 😂 Och min bebis har börjat bli lite störig, eller så tycker den helt enkelt att det är trångt, förut om den tryckte någonstans kunde jag "flytta" den genom att trycka tillbaka men nu knör den värre än nånsin 😅

Jag går ju och smyghoppas på att bebis ska komma före BF pga förvärkar och annat men tror egentligen inte att den gör det 🤨 Har dock haft huvudvärk nu hela helgen så är lite orolig att blodtrycket börjat strula så det skulle vara om den vräks tidigare av den anledningen. Men hoppas egentligen på spontan start 🙏

Känner igen det där med gravitationen 😂 Och min bebis har börjat bli lite störig, eller så tycker den helt enkelt att det är trångt, förut om den tryckte någonstans kunde jag "flytta" den genom att trycka tillbaka men nu knör den värre än nånsin 😅

Jag går ju och smyghoppas på att bebis ska komma före BF pga förvärkar och annat men tror egentligen inte att den gör det 🤨 Har dock haft huvudvärk nu hela helgen så är lite orolig att blodtrycket börjat strula så det skulle vara om den vräks tidigare av den anledningen. Men hoppas egentligen på spontan start 🙏
Haha ja, det verkar vara samma här! Tänker dock att det kan bero på att han är fixerad nu och inte har så många alternativ längre när det kommer till rörelse. :laugh:

Hoppas verkligen det inte är blodtrycket som spökar för dig! Jag har också fått regelbunden huvudvärk, men sömnen är sämre än nånsin nu och sömnbrist kommer alltid med huvudvärk för mig så är rätt säker på att det är orsaken. Med min senaste mätning på 105/65 är jag inte jätteorolig för högt blodtryck. :D

Haha, jag var heeelt säker på att Signe skulle komma tidigt. Syrrans barn har gjort det, och vi syskon var också tidiga, eller punktliga. Hade ju också massa förvärkar och grejer. Besvikelsen när ongen fick vräkas till slut 😁😂
Jag hoppas din är mer skötsam 😁
Haha jamen exakt, litar inte ett dugg på den känslan. :D Har ingen familjedata att gå på heller, utöver mamma och hon fick en sent och en tidigt.

Tror jag framför allt är påverkad av att två bekanta nyligen fått sina första - fem respektive fyra veckor för tidigt. Plus att jag känner mig såpass redo att en månad till känns som en evighet. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vinterföräldrar 21/22 del 2
  • Vinterföräldrar 17/18 del 6

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat