Vinterföräldrar 22/23

Hur går det för er? Rullar livet med barn på förskola oc jobb osv på?
Å, tänkte på denna tråden igår. Än så länge fungerar det bra här. Hur går det för er?

Det händer mycket nu! Vi har en vilt babblande ninija här hemma. Snabb som blixten och envis som få. Vi ska ha tre veckors semester ensamma i sommar så frågan är hur utvilad jag är när jag kommer tillbaka till jobbet. (Funderar på att sätta viltstängsel kring hela gården...)

Vi har en vilt babblande klätterapa här. Envis är bara förnamnet. 😄 Tycker det är jättekul att följa hennes utveckling. Tyvärr väldigt mammig fortfarande, stackars pappa blir bortknuffad så fort det är nåt speciellt hon vill göra. Men han duger till sällskap i lekar o på lekplatsen o så. Tur det i alla fall. 😄

Fröken är fortsatt inte särskilt matglad, men älskar fiskpinnar så det äter vi ofta. 😄

Förskolan funkar bra för oss, igår var barnen på besök i den större gruppens basgrupprum och träffade pedagogerna som ska vara där till hösten. Det blir kul, hon känns för stor för att vara i samma grupp som de riktigt små barnen nu.

Vår är också världens mest envisa unge :cautious: 🙈 Också mammig, men det var liksom hon och jag ett rätt bra tag så. Jag har så enormt stor respekt för ensamstående utan avlastning efter den här perioden, men det går ju på nått sätt. Hon trivs fortsatt bra på förskolan, men några gånger nu har hon tyckt att lämningar kan vara lite jobbiga. Hon kommer vara kvar på sin avdelning till vintern iaf, men hon har fortfarande en del jämnåriga kvar där, även om det är många små.

Hon vägrar äta "barnmat", typ pannkakor, våfflor, bananpannkakor, glass, godis, muffin, mackor🙈 Älskar spagetti, kalops, pizza, gröt i alla dess former ( kan blanda vad som helst nästan i hennes gröt så gär det ner),

Min man lever fortfarande, han är också världen envisaste visar det sig :heart han har 8% hjärtkapacitet kvar, han fick 9 hjärtstopp på en timme, och spenderade flera månader på IVA, hjärtIVA och hjärtavdelning, men är hemma nu ( dock inte utskriven) han var/är för dålig i både lungor och njurar för att få en hjärt transplantation, och bor i fel län för att få en hjärtpump... Men det blir vardag av allting, och från att tro att pappa bor på sjukhus, är vi lite mer tillbaka till "nomala" (dvs han är iaf hemma). Vi hoppas på en ny utredning för hjärttransplantation längre fram om lungorna blir bättre (njurarna reder sig bra!), och att han håller sig vid liv tills dess, men en timme i taget. Men vi mår alla mycket bättre psykiskt av att han är hemma, tack för omtanken :heart

Här flyter det på bra, med starka inslag av tvåårstrots.

Hon pratar inte speciellt mycket än och blir extremt frustrerad på oss när vi inte förstår henne och har dessutom kommit in i en period där hon absolut ska göra precis allting själv. Vill gärna testa gränser och är totalt orädd för det mesta för att sen i vissa stunder vilja bli buren och vara jätteförskräckt för något litet. Så det är utmanande stundvis, men också väldigt roligt, för utvecklingen går verkligen i en rasande fart. :heart

Förra veckan var vi iväg på semester med bl.a äventyrsbad och det var så kul att se henne slänga sig ned för varenda vattenrutschkana hon fick åka, hänga med storasyster på alla möjliga upptåg och bara anpassa sig så fint till att inte vara hemma.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat... 2
Svar
26
· Visningar
4 406
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 469
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 193
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈