Vinterjacka

cactuspower

Trådstartare
Ja, det ska börjas i tid. :D
Jag ska få en vinterjacka att ha i stallet av min mamma.
Har nu redan en superduper underbart skön marinblå Ungdomsledarjacka som är regntät och fleecefodrad.
Den är jättebra, men vill även ha en jacka som man kan ha när det är Riktigt kallt ute. Funderar på om Kyra eller Pikeur har någon fin som är bra? Typ någon parkas eller så kanske..?

Den ska vara riktigt varm, men andas bra. Kommer inte på nåt mer just nu. -trött- :smirk:

Sv: Vinterjacka

En dunjacka av något slag.
Kyra o Horsewear brukar ha helt ok för bra pris

en gammal dunjacka som du haft till vardags innan?

Jag har en vinterjacka från Sharpman, lite lång och klumpig att rida serilöst med, då har jag hellre en lumberjacka..Men i stallet o så är den supervarm o skön. o praktiskt. många fickor o sånt. o fastsydda reflexer på armarna o så till när man rider ut.

jag har en vinterjacka från Roping ( kommer inte ihåg modellen men dom som det finns byxor till oxå). köpte den på rea förra våren för 350 kr, tror den kostar det dubbla ny.
jättevarm och skön med många fickor, men tyvvär är den för stor för mig så min mamma har tagit den istället :p

jag tycker Rambos (hw) verkar ha varma dunjackor, har sett några på granngården.

annars rider jag i en jätteskön dunjacka med muddkrage, och nederkant samt vid ärmslut, från JC, den går även bra att rida i :p

Har köpt en underbar KyraK jacka till vintern, men ska jag vara ärlig så överväger jag att ha den som "vanlig jacka" och låta min hööks parkas hänga med istallet en säsong till!

Jag har en Horseware Rambo dunjacka, den är jättevarm och lätt och skön att ha på sig! :) kostar ca 1100,- tror jag.

Har en MH "Grace" som är jätteskön att rida i, stör inte fast den går ner baktill.
Har dessutom världens mysigaste krage som man kan dra upp för att slippa få in snö/vatten annat "skräp" under jackan. :smirk:
Absolut min favorit.

Men rider jag på banan får det bli fleecefodrad lumberjacka med en tajt fleece-tröja under....om det inte är väääldigt kallt förstås! :D

Jag har min musto snug även på vintern. Blir det riktigt kallt har jag en mountainhorse som är lite längre och tjockare.

Horsewares jackor är fina!

Okej, Mustos verkar Bra men hur varma är de?
Har aldrig sett dessa jackor i någon butik häromkring och vill gärna känna/klämma på dom osv. innan jag ev. köper eftersom de är ganska så dyra. Mountain Horses produkter gillar jag överlag inte alls. Köpte två-tre ridbyxor därifrån under en period (var kanske 2-3 år sedan) men de gick sönder jättefort. Några direk efter en vecka.

Men jackorna kanske är lite bättre?

Ska försöka kolla in Horsewares jackor annars. Några spec. modeller som du (och övriga på forumet) rekommenderar?

Har också en från Roping. Gillar den också, men jag tycker den känns så klumpig och otymplig. Eg. skulle jag nog satsa på en jackare av lite kortare modell tror jag. Finns det någon sådan som har typ "pälskrage" eller liknande på? Som är varm & gó, av bra kvalité osv. ? :)

Ja MH ska man väl inte anklaga för att vara ett kvalitétsmärke direkt :smirk: Några tryckknappar har pajat, men det är varm i övrigt. Trist, för någon gång måste väl kunderna tröttna!

Jag avgudar min musto, bästa jackan jag nånstin haft. Hade den hela förra vintern med undantag för nån gång när det snöade mycket. Eftersom den är ganska kort så kan man frysa lite om låren. Har du en tjocktröja under den så klarar du iaf ner till -15-20. Med sin uppfällda fleecekrage så blir den riktigt mysig :love:

Åh, vad bra! Ska åka förbi där någon gång sen då.
Blir nog inte förens slutet av Augusti eller så, men än är det ju inte vinter i alla fall :p ;)

nej jag gav ju bort min eftersom den var för stor och alldeles för klumpig att rida i överhuvudtaget, men även en storlek mindre skulle nog vart klumpig och rida i men urskön praktisk stalljacka!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 231
Senast: Rie
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 940
Senast: Crossline
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
4 016
Senast: Pallen
·
Äldre Jag behöver tips på en vinterjacka. Varm men som ändå "andas" lite tror jag. Jag brukade vara en person som alltid är varm. Klätt mig... 2
Svar
21
· Visningar
1 778
Senast: Jozze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka