Vinterkjol

lilstar

Trådstartare
Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar på olika sidor hittar jag bara kjolar som är stylade med tunna eller inga strumpbyxor. Det blir ofta en konstig kontrast med tjocka stumpbyxor. Det jag letar efter är en kjol som funkar på ett kallt kontor och som är snygg även till tjocka vinterstrumpbyxor, typ stickade i bomullsmix.
Jag har funderat på att sy en istället men vet ju inte vad jag letar efter.
Någon som sitter inne på inspiration?
 
Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar på olika sidor hittar jag bara kjolar som är stylade med tunna eller inga strumpbyxor. Det blir ofta en konstig kontrast med tjocka stumpbyxor. Det jag letar efter är en kjol som funkar på ett kallt kontor och som är snygg även till tjocka vinterstrumpbyxor, typ stickade i bomullsmix.
Jag har funderat på att sy en istället men vet ju inte vad jag letar efter.
Någon som sitter inne på inspiration?


En lång stickad kjol kan vara både skönt och snyggt tycker jag döljer strumpbyxorna och stickat går ihop med det mesta. Till exempel en sån här

Lang-stickad-kjol---Gra-h2.jpg
 
Finns ju jättemkt stickade kjolar nuförtiden, det är ju högsta mode. Kolla bara in på vanliga kedjorna så finns det säkerligen. Stickade klänningar är ju också överallt nu.
Såg tex flera stickade kjolar på både Lindex och New Yorker för nån vecka sedan.
 
Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar på olika sidor hittar jag bara kjolar som är stylade med tunna eller inga strumpbyxor. Det blir ofta en konstig kontrast med tjocka stumpbyxor. Det jag letar efter är en kjol som funkar på ett kallt kontor och som är snygg även till tjocka vinterstrumpbyxor, typ stickade i bomullsmix.
Jag har funderat på att sy en istället men vet ju inte vad jag letar efter.
Någon som sitter inne på inspiration?
Stickad kjol? https://www.aftonbladet.se/mode/a/x8yJGB/stickade-kjolar-trendigaste-tipsen
https://www.jumperfabriken.se/kjolar/klara-skirt-black-1

Ullkjol https://www.kandus.se/kollektion/kjolar/ullkjolar
 
Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar på olika sidor hittar jag bara kjolar som är stylade med tunna eller inga strumpbyxor. Det blir ofta en konstig kontrast med tjocka stumpbyxor. Det jag letar efter är en kjol som funkar på ett kallt kontor och som är snygg även till tjocka vinterstrumpbyxor, typ stickade i bomullsmix.
Jag har funderat på att sy en istället men vet ju inte vad jag letar efter.
Någon som sitter inne på inspiration?

De är dyra men en äkta kilt i ull är fantastiskt varm och skön - man kan köpa den online, vet inte om de äkta finns i Sverige.
 

Liknande trådar

Hemmet Min vana trogen så har jag följt en impuls och bestämt mig för att bygga en dagbädd till min balkong i höst. Då mina meriter i slöjd...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Finns det eller är jag dömd till de avlagda adidas-brallorna jag hittade i källaren? Jag har ALDRIG vida byxor, det är antingen tights...
Svar
10
· Visningar
3 297
Senast: Brassneck
·
Kläder & Bli fin Jag är extremt känslig för ljus och har solglasögon året om så fort solen kikar fram eller molnen är tunna. Har förstått att man ska...
Svar
11
· Visningar
787
Senast: Linn-Nora
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 818
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp