Vintertäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Blue_moon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 747
B

Blue_moon

Uttjatat mjag vet, men...

Jag behöver ett nytt täcke till min häst då mitt nuvarande håller på att gå sönder.

Kravet är att det är varmt, det ska hålla en en klippt, frusen häst varm även om det är -20 grader. Det ska vara helt vattentätt. Det ska andas.

Det får gärna vara lite högre hals; ingen helhals men halvhals kanske?

Det ska passa ett halvblod som är lite kraftig, bred bog men rel. smal hals ("fullblodshals"). Dessutom ska det passa min plånbok, då jag inte har så bra ekonomi.

Någon som har ett par bra förslag?

Sv: Vintertäcke

En i stallet har köpt ett T.M Combo från Hööks , det var rea 839kr.
Tycker att det ser jätte fint ut , snabbspännen även på halsen .
Hästen är jätte frysen ,har flera täcken i vanliga fall ,men är varm med detta täcke.

Sv: Vintertäcke

Horseware har de flesta modeller och tjocklekar, är även de hållbaraste. Kan rekomendera det varmt! :)

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 581
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 283
Senast: VegaL
·
Utrustning hästen har för första gången blivit klippt, vilket gör att jag nojar lite över att hon ska frysa och bli stel när november blåsten...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?