Bukefalos 28 år!

vintertäcken -dygnet runt

Sv: vintertäcken -dygnet runt

Saima skrev:
Vill först säga att jag har inte så mycket kunskap om täcken.
Men blir det inte jätte varmt med vintertäcke på inne i stallet?

Hej!
Där vi står har hästarna sina vintertäcken på sig dygnet runt, och det är ett stall med sju boxar och där e stängt på natten. Vi är inte så bortskämmda med täckesbyten:p Och våra hästar klarar det bra, jag menar det är ju trots allt oftast ganska kallt även i stallet på vintern, spec på natten då.

Ha det bra!
 
Sv: vintertäcken -dygnet runt

Hej hej.
Ett bucas täcke hade nog vart det bästa täcket isåfall!
 
Sv: vintertäcken -dygnet runt

Svea-täckena är bra.

Om du knäpper översta bogspännet "som vanligt" och det undre i yttersta hålet så undviker du att få skav på bogarna. Min häst stod under den gångna vinter med 1-3 täcken på dygnet runt utan en tendens till minskat hår på bogarna (alla täcken knäppta på samma sätt).
 
Sv: vintertäcken -dygnet runt

_swe3tbaby_vbg_ skrev:
Hej hej.
Ett bucas täcke hade nog vart det bästa täcket isåfall!


bucas ligger sämst av alla ja testat
 
Sv: vintertäcken -dygnet runt

Jag har vintertäcke dygnet runt för att vi har så högt i taket och det blir aldrig vart i stallet. Brukar ligga på o:an när det är kallt ute.Hög och friskt luft har vi. så täcket sitter alltid på.
 

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 335
Senast: Mabuse
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 411
Senast: moonstruck
·
N
Utrustning Dags att köpa nytt vintertäcke inför säsongen, fast det är mitt i sommaren nu... Här kommer min önskelista, finns det nåt täcke som...
Svar
12
· Visningar
871
Senast: FadeAway
·
B
Träning Våra hästar i stallet har börjat gå ute från i måndags. Det är ca 10-15 grader på dagarna och kanske 0-2 grader på nätterna. Min...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: DaAnn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp