Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)
Jag bor i Järfälla, ca 2 mil norr om själva "Stockholm". Åker man på E18 så åker man förbi mig om man åker till Arlanda

Du kan få exakt adress i PM när det behövs
Det låter verkligen som om du bor helt fantastiskt!
Jag har tur ändå, det tar en kvart att gå från mig till ett naturreservat och det tar 20 minuter till ett annat naturreservat

Går man till det närmaste så kan man gå genom en skog och på något vis komma fram till en jättefin sjö där man kan bada med hundarna (fast det är nog lite kallt än så länge..). Jag har dock aldrig provat gå dit så jag vet inte om jag hittar.
I det andra naturreservatet kan man gå en långpromenad runt en stor sjö. Det är ca 1 mil att gå runt, vilket för mig har tagit 5(!) timmar

. Det tar så lång tid för att jag går långsamt, tar några pauser och fotograferar en hel del...
Det är dock väldigt fint, grusvägar i skog och längs stora fält och man brukar inte möta speciellt många människor ens fina helgdagar.
Jag tycker att du gör helt rätt med kastreringen eftersom han har det så jobbigt om det är löptikar nära.

Jag har nästan aldrig stött på "tikjobbiga" hanar bland vinthundar, så jag tänker inte ens på att vinthundar någonsin kan vara jobbiga på det sättet och därför blir jag så fundersam när någon pratar om kastrering
___
tillägg:
Ang Wahas tassar så gör jag så att jag lindar först med vanlig gasbinda och utanpå det lindar jag vetflex-linda (sådan där färgglad som fastnar i sig själv och är vattenavstötande). Jag lindar från de yttersta tårna och upp till sporren. Kommer väl bli "tvungen" att linda in hela tassen om jag ska gå längre än 1 timme, men går jag inte längre än så, då fungerar det som jag gör nu.
Jag är glad åt att jag hållit på med hästar och lindat ben där som en tok, jag minns fortfarande hur man gör så jag får riktigt bra och hållbara bandage, vilket jag först var orolig för att inte lyckas med.
Här kan man se lite hur Wahas tassar ser ut nu
http://Changrila.bilddagboken.se/p/show.html?id=365452511&directlink=1