VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Ja, jag hoppas ju komma in på veterinärutbildningen, så då blir det Uppsala för min (och Faizas) del. Vilket är kul eftersom det känns som det är närmare till mycket, även vinthundsaktiviteter. Åh andra sidan kommer jag nog inte ha lika bra tillgång till bil, men det finns ju tåg och buss.

Jaha vad kul får hålla tummarna då att du kommer in:)
Då kommer du ju jätte nära här med:p

Underbart! Då håller jag tummarna för att du får det där jobbet, så att du får pengar och sedan kan åka upp till Stockholm :angel:

Vilken sambo du har! Varför kan inte jag få ha en sådan? :mad:

kl

Nu kommer ännu en liten bildbomb från mig. Jag tog med valpskrutten till klubben idag för att hon skulle få springa av sig ordentligt. Men vad gör hon? Ptja, hon jagar lite fåglar till att börja med men sedan vill hon inte springa mer! :eek: Fick lite fart på henne med bollen i alla fall och sedan tränade vi lite lydnad och tog lite uppställningsbilder, så det var en trevlig utflykt iaf. Men hon måste ha blivit rejält trött igår. :p

27969112.jpg

27969216.jpg

27969243.jpg

27969139.jpg

27969287.jpg

Madde: Ja, jag hoppas verkligen jag kommer in. Var är det du bor nu igen, Gävle?

Oh mitt hjerta! Valpnosen! :love::love: Måste... ha... valp..

Åh vilken sötnos! Se till att fotografera massor nu ;)

Och nu måste jag få skryta!
Idag har Wahidah sprungit efter trasa för första gången! :bump:
Raksträcka i sandtag, men jäävlar vad hon sprang! Hon var kanonduktig och vi fick så mycket beröm från andra människor som var där :D En vän till mig släppte, så att jag skulle kunna fotografera. Kom nyss hem men jag hoppas verkligen att jag fick någon bra bild. Men åh, min lillskrutta är ren njutning för ögat.. Jag har en så jäkla bra hund!
Zala fick också springa, hon var skitduktig hon med, men hon tog inte i alls.. Hon springer alltid bäst när hon springer med någon annan, men roligt hade hon i alla fall och jag tror att jag har några bra bilder på henne med.
Jag är nog världens stoltaste salukiägare just nu :love:

Åh, vad roligt! Visst är det härligt?

Idag har jag och Yazid utställningstränat inför helgen ihop med två vänner, en salukivalp och en fralla! :)
Och jag insåg hur grymt mkt jag och Yazid kommer göra bort oss i helgen! :D

Nejdå, det kommer gå jättebra. Bara det att ni har övat är ju super. :p Visst skulle du till Tånga Hed? Är du där söndagen med? Då ska nämligen jag och min galning dit. :laugh:

Mhm! Kika på bilddagboken, jag har lagt upp lite bilder där ;)

Har kikat på bilderna, fina som vanligt! Och det syns verkligen att det är fart i Wahidah! Kanske kan våra två få möjligheten att springa mot varandra någon gång?

Nu är Faiza visserligen i dålig kondition, men förut sprang hon ifrån både Kiwi och Pistage. Åh, jag hoppas det blir någon LC-träning här snart.

Vi hade förresten salukidejt idag, så här är lite bilder:

28020086.jpg

28020095.jpg

28020105.jpg

Se vad hon fjäskar för dem. :p
28020119.jpg

Niangi: Tack! Ja, hon börjar se vuxen ut nu...emellanåt. :angel:

Och vad roligt med utställning, det kommer säkert gå bra. Tror att hunden i vissa fall lär sig snabbare än man själv, det verkar iaf vara så för oss. Sist skötte sig Faiza jättebra, men jag kände mig helt snurrig och var nästan på väg att springa ut ur ringen ett par gånger, var tvungen att kolla med domaren om jag verkligen skulle ställa upp nu osv. :angel:

Åh, härliga bilder! :bump:
Nog borde de få chans att springa mot varandra någon gång, om inte annat på träning ;)

Vad synd att du ska dit söndagen, jag ska nämligen dit på lördagen. :( Är egentligen anmäld båda dagarna, men jag har inget sällskap som ville följa med mig två dagar och eftersom jag har lite problem med mitt mående vill jag inte åka ensam.
Hade varit kul att ses annars! :)

*delvis kl*

Idag har jag hämtat ett tunnt stryp hos mina föräldrar som jag och Yazid övar med, han sköter sig faktiskt rätt bra i det, provade och springa också och det gick mkt bättre idag! :)
Så vi kanske gör någon variant i ringen, i stället för utställningskoppel, vi får se hur han verkar, antingen får han ha något fint brett band och läderkopplet eller stryp och läderkoppel eller om formen är riktigt fin utställningskopplet. Vad tros om det?

Hehe ja det är väl lite så, vi stressar väl upp oss i en annan dimesion än hundarna. :D Jag hoppas det går någorlunda bra i alla fall, alla tidigare försök jag gjort (med föräldrarnas hundar) har dock slutat i kaos! :D

Kul med dina bilder förresten, Yazid gör precis lika för sina äldre salukikompisar Jeje och Moya!

Åhhh, säger jag bara :love::love:

Jag har länge varit sugen på whippet, men alltid tyckt salukisarna e sååååå sjukt vackra, nog den vackraste hundrasen jag vet.......så ja jag velar i har mig och funderar om man (när det sen e dags att skaffa en ny vovve) kanske våga chansa och köpa en saluki.....så sjukt vackra att se på, och jag som ÄLSKAR att fota.......finns det inget saluki forum?? Så man kan läsa mer om hur dem är o så?? O bara njuta av fler bilder......

Nä sonen blivit lite äldre så (han e bara 7 veckor i nu) ska jag skaffa mig en vinthund, se om det blir whippet eller saluki.....vill ju ha en hund som jag kan ställa ut lite, träna lydnad på låg nivå, vardagslydnaden e viktigast, agility på skoj, gärna testa på LC o spåra så klart....och många lååånnnggggaaaa härliga skogspromenader varje dag- helst då lös. Så träning lär man nog få lägga ner på det....

Åhh in med bilder så jag blir mer sugen, och kanske kan komma fram till VILKEN ras det ska bli.......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Vilken hundras?
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka