VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag ska se vad man kan göra åt det. Det bästa vore ju om de kunde ha kvar hunden tills jag gick på semester men annars får jag bita i det sura äpplet och ta hem vovven ändå, trots att jag jobbar heltid på förskola fram tills vecka 31. Vad gör man när den perfekta hunden dimper ned liksom?

Haha. Kan skicka pm då :)

Grattis till licensen, har tänkt prova det där med Star men träningarna verkar vara alldeles för långt bort. Dessutom har vi funderingar på att låta Aicha prova agility för hon är så jäkla framåt och positiv till allt så det skulle kanske passa henne.

Ska titta på vovven på torsdag, får se vad som händer då. :) Lite nervös.

Blir nog så att jag får ta vovven from 1 juli isåfall, fick en vettig förklaring. Verkade vara en mycket seriös ägare som verkligen inte ville göra sig av med hunden, utan gjorde det för att det inte funkade längre.

Vad spännande, hoppas ni kommer att trivas med varandra.

Det hoppas jag med. Blir inte tidsmässigt det bästa för mig men hunden kommer ju inte behöva vara själv oavsett när vi tar vovven. Så hoppas på det bästa, jag är ju redan charmad ner till tårna :D

Det där var väl onödigt:mad:

Ska jag retas mer? :p
Igår var det då liten salukiträff och då kom det även två afghaner.
Imorgon ska jag träffa två greyhounds.
På fredag eller lördag blir det en till liten vinthundsträff :D Då blir det en whippet, en saluki (utöver mina alltså) och kanske en borzoi (vet inte om den följer med eller ej)

Det stod helt klart att Gizmo var en ovanligt smart Silken när han vid 6 veckor redan på egen hand klurat ut o bemästrat hundluckan och därmed gjorde sig själv rumsren direkt.

Nu skrämmer han slag på sin norska familj med sina hyss.
Han är bara 4 månader och igår hittade dom honom 5 meter upp, på taknocken till garaget!

gizmo-on-the-roof.jpg

Ska jag retas mer? :p
Igår var det då liten salukiträff och då kom det även två afghaner.
Imorgon ska jag träffa två greyhounds.
På fredag eller lördag blir det en till liten vinthundsträff :D Då blir det en whippet, en saluki (utöver mina alltså) och kanske en borzoi (vet inte om den följer med eller ej)

kommer inte svara på dina inlägg mer!!!:mad: nu måste jag alltså ta bilen upp till stockholm för att träffa vinthundar! :d väääänta!!!!

starcastle: SHIT!!!!! Vilken syn!! En katt på taket har man ju sett men en HUND!!!:eek:

3timmar, så ett stenkast bort kan man väl säga?

Påbörjar ju en 2veckors semester nu på fredag:banana: Desvärre är väl första veckan ganska bokad.

Men vänta här nu. Bor du i Göteborg? Och ska skaffa vinthund? Då kanske Cebbe kan tigga till sig en ny lekkamrat med andra ord? Eller lite prommissällskap. ;)

Hej!

Vilken fin tråd!
Jag är nybörjare på det här forumet, så det där med bild länkar får vänta...

I alla fall; Jag heter Hanna och är 28, bor i stockholm och får hem min Whippet hane valp på fredag!! Nervöst.

Är "kennel flicka" åt en varghundskennel just nu. Hon har bara två hundar nu så det är inte så mycket jobb direkt, men kul.

Är det någon annan med vinthunds valp i stockholm som vill träffas? Vore jätte roligt med kompisar till min lilla Devo. Andra sorters valpar går ju också bra men som man säger " lika barn leka bäst".

Men vänta här nu. Bor du i Göteborg? Och ska skaffa vinthund? Då kanske Cebbe kan tigga till sig en ny lekkamrat med andra ord? Eller lite prommissällskap. ;)

Haha, jag bor i Göteborg och ska kanske köpa mig en vinthundstik :D. Har faktiskt tänkt diskutera det med dig då du verkat lite ensam här i denna del av Sverige, har läst vinthundstråden sen den startade i tystnad ;)

Så jadå, lekkamrat och promenadsällskap kommer att finnas :)

3timmar, så ett stenkast bort kan man väl säga?

Påbörjar ju en 2veckors semester nu på fredag:banana: Desvärre är väl första veckan ganska bokad.

Då kommer du upp veckan efter ;) den 4e juli ska vi försöka dra ihop ett gäng vinthundar. Vet att det iaf blir några (kanske 5) greyhounds, någon whipp, mina damer och så kanske jag kan få med fler. Kan du komma då?

Var i Sthlm håller du till? jag har visserligen ingen vinthundsvalp (tacka gudarna för att hon växt upp!) men unghunden busar nog gärna med valpis och hon är väldigt snäll när hon busar med småttingar.
Hon hade sällan jämnåriga att leka med utan har bara lekt med vuxna hundar som kunde uppfostra henne och det är jag glad för, hon har blivit otroligt duktig på hur man ska bete sig mot andra. ;)
Så tja, vi träffar er gärna om du vill träffa oss. :D

----

Tillägg:
Står ju att du bor i Norsborg... haha. Jag har en vän som bor nära Norsborg som har en ung whippet. Jättetrevlig tik. Hon skulle säkert vilja ha lekkamrat till henne så om du vill kan jag se till att ni får kontakt med varandra.

Haha, jag bor i Göteborg och ska kanske köpa mig en vinthundstik :D. Har faktiskt tänkt diskutera det med dig då du verkat lite ensam här i denna del av Sverige, har läst vinthundstråden sen den startade i tystnad ;)

Så jadå, lekkamrat och promenadsällskap kommer att finnas :)

Japp, jag är rätt ensam här faktiskt. Sen Haukur flyttade. :cry::p Jag har lite afghaner jag träffar ibland, men dom bor inte här på heltid utan är mest här lite helger då och då. Och så nån grinig saluki som inte vill leka som vi träffat nån gång. Det finns en bekant till Red_Chili här med som har två whippar men dom har aldrig kunnat träffas när jag har haft tid. Och så finns det ju lite vintisar som man ser på håll, men man kan ju inte gärna hoppa av spårvagnen i farten och springa och jaga folk. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka