VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Du har inte funderat på att åka på kappträningarna i Borås? Åkte dit för första gången idag och det var flera göteborgare där! :)

kl

Igår syddes Faizas tå på Blå Stjärnan i Göteborg. De skar alltså upp en bit och sydde ihop allt ordentligt så att det förhoppningsvis ska läka och bli starkt nu. Allt gick bra, och hon charmade alla på kliniken (det första hon gjorde när vi gick fram till disken var att hoppa upp med framtassarna och hälsa tjejen i receptionen med lite pussar). :D

Fast allt är inte frid och fröjd.
Vad tror ni inte hund-:devil: gör idag då? Jo, hoppar från bryggan ner i vattenbrynet och springer runt full fart i vattnet och upp i trädgårdarna tills hon tillslut förstår att matte är riktigt arg och låter sig fångas.

Hon har alltid haft väldig respekt för bryggkanten och dessutom verkade hon trött idag så jag lät henne vara lös när vi skulle bada, men det blir det inget mer med nu. Jag såg på henne att hon tänkte hoppa och var precis på väg att ta henne när hon skuttade ner (bryggan är alltså ca 1,5 m hög).

Hela bandaget och allt blev förstås helt blött så det blev dusch och sedan tork med hårfön. Det började blöda ganska mycket (inte så konstigt med tanke på hur hon sprang) men stygnen höll i alla fall, annars vet jag inte vad jag gjort.

Ptja, det är ett äventyr att ha vinthund! :p

Haha! Vilken dåre.
Det är dock sådant man kan skratta åt i efterhand.

Min dåre har gjort sönder en sak idag - nämligen min våg.
Hon hade inte för avsikt att ha sönder den, men tappade sitt märgben på den... Alltid är det något. Knasvalp.

Förövrigt vaknade jag helt inklämd mot väggen i morse och har nu ont i hela mig och är jättetrött. Hundarna var dock nöjda... Jag behöver en bredare säng och kan vara glad åt att jag itne har pojkvän... :D

Du har inte funderat på att åka på kappträningarna i Borås? Åkte dit för första gången idag och det var flera göteborgare där! :)

Mnäe, vi har ju kappträning i Alingsås varje vecka och det är ju närmre. :) Men jag tänker inte köra kapp på ett tag med honom tror jag. Kanske senare när han är äldre. Men jag vill satsa lite på LC först, och kappen är så enformig. Det känns som att det finns en risk att dom bygger muskler efter att springa i vänstervarvet, och dessutom blir lite "slöa" i huvudet när dom lär sig att haren bara springer på ett sätt. Fast det är ju bara vad jag tror, jag vet inte om det faktiskt är så. :) Men han har ju redan börjat försöka överlista luren i LCn, och där ska dom ju vara smidiga och följsamma i svängar åt båda håll, kunna accelerera och bromsa snabbt och allt sånt där. Kappen känns mer monoton. Men som sagt, senare kanske. Jag vet några som håller på med det men jag tror ingen har tagit licens ännu. :)

Jag känner bara till en saluki som både tränats på kapp och LC, han genar som fan när han springer LC nu, tyvärr, för i början när han bara körde LC var han grym...

den 4e juli ska vi försöka dra ihop ett gäng vinthundar. Vet att det iaf blir några (kanske 5) greyhounds, någon whipp, mina damer och så kanske jag kan få med fler. Kan du komma då?

det där lät kul! kan inte säga varken det ena eller andra just nu...ingen planerarmänniska jag är jobbigt 'spontan':D. Men stämmer väder in och att idéfix inte är alltför rabiat såååå kommer vi!

Men få inte för dig att han kan gå fint i koppel:eek: vad är det:confused:

ÄH! Skit i om han går fint i koppel eller inte, vi kommer antingen åka till hundöarna (två stora öar som är avspärrade så att hundar får springa fritt på dem) eller till det där stora sandtaget jag varit i förut ;) M.a.o. det kommer mest vara lös-springande.

förresten, har du msn så vill jag ha din msn-adress :p

Och jag vet nu tre salukis som är med i LC-landslaget som tränar massa kapp. ;)

Galathea: Jag tänkte mest för att träffa fler vinthundsvänner, om ni inte kände så många vintisar i Gbg. Bra sätt att knyta kontakt. :)

Med andra ord är det precis som med allt annat: det är individuellt :p
Men har man en hund som redan genar så skulle jag nog inte köra kapp i alla fall ;)

Jag har dig på msn:D

Lät riktigt kul att det finns bra möjligheter för springa, för jäklar vad det måste gå undan då! *laddar kameran*

Jag hade nog glömt bort att jag hade dig på msn, eller något sådant, jag vet inte :p

Nu börjar det nästan bli för mycket vinthundsträffar för mig :o
I tisdags träffade jag två greyhounds och gick långpromenad.
I går träffade jag samma greyhounds + en saluki + en whipp (och en pumi som smög med på ett hörn)
Idag ska jag träffa whippen (och pumin) samt.. öh.. 5 salukis. Jag tror att det är 5, jag vet inte riktigt, det kan vara 4 också.
Om en vecka är det stor vinthundsträff som jag funderar på att gå på.
Jisses!
Mina hundar blir helt slut och kameran mer full än vanligt med bilder på långnäsor :D

Är det någon av er som vet hur årets tävlingar på Bråvikens LC kommer att se ut?
Jag har kärat ned mig i vinthundarna, och främst galgo español, så jag skulle vilja komma iväg på en tävling och se hur det fungerar - samtidigt som jag får träffa hundarna på riktigt och bilda mig en uppfattning om dem.
Jag såg att jag missade en idag... dumt nog.

Jag bor i södra Östergötland, och när jag kikat runt verkar det som om Bråviken är den klubben som ligger närmast till hands för min del - vidare det inte finns någon i norra Småland?

Tja, imorgon är det tävling där :p (idag också, men det är nog lite sent nu)
Här är bråvikens hemsida, där går det att hitta info om träningar och tävlingar.
http://www.bravikenslc.se/

Jag har tyvärr dålig koll på var i landet det finns LC annars. Jag har bara koll på Stockholm och Norrbotten.

...Jag är antagligen blind. Har kikat på den hemsidan flera gånger, men hittar inga tävlingsdatum. Klickade mig vidare och fick fram datum över hela Sverige. Men jag kan maila dem istället ;)

kl

I lördags tävlade vår Abbe whippetrace. Han är ju veteran (6 år) och har tävlat flera säsonger innan han kom till oss, men detta var debut sedan flytten hit. Tävlingen gick riktigt bra, gick till D-final där han tyvärr kom sist (missade starten och var trött) men vann sin semifinal på fina 9,98. Matte och husse tyckte det var nästan lika kul så det blir några fler tävlingar i sommar. :)

Här kommer lite filmer från tävlingen:

Heat1, Abbe i vitt

Heat 2, Abbe i svart

Sen kunde tyvärr inte husse filma mer då han var tvungen att hämta Abbe i gropen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka