Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Jag kan rekommendera tryffelprosciutto och cecina de leon om du kan få tag på dem (här brukar de faktiskt finnas på ICA Maxi som har en riktigt bra delikatessdisk). En tryffelcheddar är inte fel till heller (tryffel i sig gör ju att allt känns lyxigare).

Tryffelcheddar låter :d

Inser också att vi faktiskt hinner handla på vägen från middagen, nu när allt är klart till 20:30 😅
 
Denna idag!
Just nu för sig själv, sedan blir det med bröd och lax, säkert lite sill o.dyl. Påskpåse från jobbet kräver bubbel :D

Inte kär vid första sippen, men den är god. Smakar vuxet på något vis.

AA32084B-128B-4CCD-BFBA-1B31E09A415E.jpeg
 
Gillar man kombon av jordgubbar, gröna, lite omogna druvor och lime kommer man älska det här vinet. Jag gillar det också, för det är fräscht och mycket somrigt. Inte sött alls, limesmaken ger en härlig frisk känsla. Ser fram emot att prova det en riktigt varm sommardag.
 

Bifogade filer

  • 20210331_184246.jpg
    20210331_184246.jpg
    226,7 KB · Visningar: 36
Gillar man kombon av jordgubbar, gröna, lite omogna druvor och lime kommer man älska det här vinet. Jag gillar det också, för det är fräscht och mycket somrigt. Inte sött alls, limesmaken ger en härlig frisk känsla. Ser fram emot att prova det en riktigt varm sommardag.
Spännande, det ska jag spana efter!
 
Om man vill dricka brödig/kexig champagne... Men egentligen inte borde lägga mer än ca 100kr. Vad ska man dricka för bubbel då?
Not that I'm asking for much :D
 
Den här argentinaren är en riktig smakbomb. Står sig väl mot kryddstark mat (ätit thai och mexikanskt till) men kanske inte någon höjdare till allt för försiktiga smaker gissar jag.
 

Bifogade filer

  • 20210420_200015.jpg
    20210420_200015.jpg
    186,6 KB · Visningar: 11

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp