Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Detta inmundigas på kick-off ikväll, alldeles wunderbar :d

Perfekt med tilltugg, kan tänka mig med räkor, bröd, ost, salta kex :love:
Denna blir det mer av i sommar!

598650E4-1F4B-4C61-91A2-E3698D8C6EDE.png
 
Fått tummen ur och köpt en Bread & Butter Chardonnay. Ser reklam för dem varje dag på fejjan så tjat fungerar tydligen. Någon som provat? Passar det bäst före eller till maten (och i så fall vilken mat)?

Köpte också en flaska av denna, släpptes i förrgår. Ska till Falkenberg nästa vecka så kunde inte låta bli :)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210613-125852_Chrome.jpg
    Screenshot_20210613-125852_Chrome.jpg
    69,7 KB · Visningar: 24
Har köpt en sån här också. Någon som provat denna eller en annan Brännland? Tänkte till ost (men vilken typ?)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210613-165816_Chrome.jpg
    Screenshot_20210613-165816_Chrome.jpg
    57,4 KB · Visningar: 27
Fått tummen ur och köpt en Bread & Butter Chardonnay. Ser reklam för dem varje dag på fejjan så tjat fungerar tydligen. Någon som provat? Passar det bäst före eller till maten (och i så fall vilken mat)?

Har bara provat pinot noiren från samma vingård. Hört blandat om chardonnayen, allt från syntetisk smak till jättegott.
 
Fått tummen ur och köpt en Bread & Butter Chardonnay. Ser reklam för dem varje dag på fejjan så tjat fungerar tydligen. Någon som provat? Passar det bäst före eller till maten (och i så fall vilken mat)?

Köpte också en flaska av denna, släpptes i förrgår. Ska till Falkenberg nästa vecka så kunde inte låta bli :)

Ja! Bread&Butter Chardonnay var toppen, väldigt speciell. Väldigt mycket smör. Har aldrig sett reklamen dock utan klickade hem från Vivino. Entrecote, eller en rödingsida. Lagrad cheddar var gott att karva till.
 
Ok. Bra med en stor och tydlig bild när ni ska leta efter det på hyllan! Kan omöjligt gå att ta fel nu
🤣🤣

Jag hade precis kopierat bild och tänkt lägga in och skriv att jag har en sån på kylning och är nyfiken på hur den smakar.
Och så hann du före.

Tar det som en rekommendation. Ännu mer spännande att smaka ikväll. :D

Edit: och @athena_arabians också! Great minds etc 🤣
 
Jag hade precis kopierat bild och tänkt lägga in och skriv att jag har en sån på kylning och är nyfiken på hur den smakar.
Och så hann du före.

Tar det som en rekommendation. Ännu mer spännande att smaka ikväll. :D

Edit: och @athena_arabians också! Great minds etc 🤣
Då vill jag ha recension sen från er båda @tanten @athena_arabians 😜 Jag föredrar rosé i form av bubbel annars, då jag inte hittat något vanligt alls som jag fastnat för. Men detta verkar vara gjort på mestadels Grenache och det är en druva jag brukar gilla i rödvinsform i alla fall!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp