Bukefalos 28 år!

Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

IMG_20220903_184201.jpg

Dricker med päronen
 
Det är farligt att gå på välsorterade bolag när man är van vid hålan hemma, är liksom inrutad i att allt som verkar intressant ska med hem.. :cautious:

Der mesta åkte in i garderoben, men denna dracks ikväll. Rund, fyllig och god. Plus för halvflaska när man som jag tycker rödvin är godast första glaset. Ska nog köpa hem ett litet lager nästa gång.
1662236852141.png
 
Vill man ha en riktigt kraftig rioja ala ”slicka på en ekplanka rekommenderar jag denna. Den är verkligen pang på inte så komplex men trevlig tycker jag. Ligger på en hundring typ har jag för mig

7EDF51CB-D838-4F4C-A6B9-A16EF0919A01.jpeg
 
Har man tröttnat på vanligt bubbel så är detta en väldigt trevlig omväxling! Härlig röd färg, frisk och väldigt egen smak, mycket "rosé".
 

Bifogade filer

  • 20220918_135920.jpg
    20220918_135920.jpg
    215,1 KB · Visningar: 22
Den här är jag mer kluven till. Första klunken smakade typ liquid smoke och det var inte de färska röda bär som jag hade förväntat mig. Efter en massa syre blev det bättre, men smakar mer rioja än pinot. Fast det är ju inget tråkigt vin.
 

Bifogade filer

  • 20220918_145346.jpg
    20220918_145346.jpg
    220,5 KB · Visningar: 18
Den här är jag mer kluven till. Första klunken smakade typ liquid smoke och det var inte de färska röda bär som jag hade förväntat mig. Efter en massa syre blev det bättre, men smakar mer rioja än pinot. Fast det är ju inget tråkigt vin.
Vi drack detta vin igår, också Pinot Noir från Kalifornien men nog mer det du var ute efter, jag tyckte det var riktigt gott. Finns i fasta. (Sorry lyckades inte göra bilden mindre)


24598034_400.png
 
Här har skaffats jobb! Eller nåja, LIA. Men sak samma, kontentan är att det ska köpas champagne!

Men vad? Inte bollinger, så långt har jag kommit, inte favoriten. Och tips är ju kul :D
Annars kanske bara försöka hitta den @athena_arabians tipsade om ovanför :p

Edit: studentplånboken hälsar kanske något under 2000 då iofs 😅

Edit 2: kanske ska kolla vilken storlek på flaska jag tittar på också :rofl: :rofl:
 
Här har skaffats jobb! Eller nåja, LIA. Men sak samma, kontentan är att det ska köpas champagne!

Men vad? Inte bollinger, så långt har jag kommit, inte favoriten. Och tips är ju kul :D
Annars kanske bara försöka hitta den @athena_arabians tipsade om ovanför :p

Du menar Louis Roederer? Du blir inte besviken på den. Annars är ju Pol Roger ett säkert kort, både Reserve och Vintage. Deutz är en annan stabil klassiker.
 
Tackarrr! :love:

Efter tre edits på förra inlägget var det bra att jag bad om tips, min hjärna är tydligen inte så snabb själv idag 🙈

:up:

Om en känner sig snål någon gång är Beaumont de Crayeres en utmärkt budgetchampagne som finns i halvflaska, jag har alltid en halva i kylen. Men den är ok, inte en upplevelse. Typ "fan vad det är segt nu mitt i en vanlig vecka, jag behöver bubbel".
 
Bekänner: Jag har ALDRIG köpt franska viner!! (Ja, förutom nån champagne nån gång...) Jag vet inte varför. Jag köper bara italienska, spanska, portugisiska, chilenska, nya zeeländska, australiensiska.... Nån enstaka från USA till och med. SNÄLLA ge mig tips på nåt enkelt, rakt, från Frankrike? Vitt helst! Nåt att dricka till maten (beroende på vad, givetvis) men också ...medan jag lagar maten...! Självt, med andra ord :D
 
Senast ändrad:
Bekänner: Jag har ALDRIG köpt franska viner!! (Ja, förutom nån champagne nån gång...) Jag vet inte varför. Jag köper bara italienska, spanska, chilenska, nya zeeländska, australiensiska.... Nån enstaka från USA till och med. SNÄLLA ge mig tips på nåt enkelt, rakt, från Frankrike? Vitt helst! Nåt att dricka till maten (beroende på vad, givetvis) men också ...medan jag lagar maten...! Självt, med andra ord :D
Å du har missat nåt!

En Bordeaux är aldrig fel , typ Chateau Seguin eller Chateau Quinsac som tipsats om strax ovan. Fast det var ju rött 😬

Vitt så är en krisp vit Bourgogne fin. Joseph Drouhin är ett bra vinhus som alltid levererar. Jean-Marie Brocard likaså.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp