Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Visa bifogad fil 109419

Såg denna på bolaget, tänkte att den såg äcklig ut så behövde prova. Burken kändes enormt fjortisaktig men smaken kan nog beskrivas mer av priset. Oväntat torr och inte speciellt smakfull. Men överträffade mina förväntningar åtminstone och hade nog upplevts som bättre om jag hällt upp den i en snygg coupe 😬
Hade varit intressant om du fått smaka utan att veta de va burk. Jag har kommit på mig själv att jag är flasksnobb :angel:
 
Visa bifogad fil 109419

Såg denna på bolaget, tänkte att den såg äcklig ut så behövde prova. Burken kändes enormt fjortisaktig men smaken kan nog beskrivas mer av priset. Oväntat torr och inte speciellt smakfull. Men överträffade mina förväntningar åtminstone och hade nog upplevts som bättre om jag hällt upp den i en snygg coupe 😬
Den dära blir man ju nästan nyfiken att smaka, måste kika om mitt systembolag har den :rofl:


Någon som har bra tips på bubbel till nyår? Prosecco, cava osv. ej för sött - och helst liten flaska, om ändå ev. ska ta en sväng ner.
 
Den dära blir man ju nästan nyfiken att smaka, måste kika om mitt systembolag har den :rofl:


Någon som har bra tips på bubbel till nyår? Prosecco, cava osv. ej för sött - och helst liten flaska, om ändå ev. ska ta en sväng ner.
Om det nu inte ska vara champagne så tycker jag att denna cremant är riktigt god och finns på liten flaska för 89kr:

24505737_400.png
 
Den dära blir man ju nästan nyfiken att smaka, måste kika om mitt systembolag har den :rofl:


Någon som har bra tips på bubbel till nyår? Prosecco, cava osv. ej för sött - och helst liten flaska, om ändå ev. ska ta en sväng ner.
För att ha till när man är sugen på ett glas bubbel men inte mer så var den helt ok. Men tror det får bli att hälla upp i glas nästa gång, burk kändes bara fel 😅.
 
Jag har upptäckt att jag har börjat gilla lite prosecco :D
Så idag tänkte jag köpa en men vilken? Vet inte riktigt vad det är jag blivit bjuden på tidigare och vet inte vilken jag ska kika efter.
Kom och tänka på er här i tråden. Vilket är lättdrucket för nybörjare? Jag är ju inte mycket för alkohol eller vin alls då jag ännu inte druckit något som jag tyckt varit gott fram tills nu. Vet bara att det är prosecco-liknande jag blivit bjuden på. Nån som har något bra tips :)
 
Jag har upptäckt att jag har börjat gilla lite prosecco :D
Så idag tänkte jag köpa en men vilken? Vet inte riktigt vad det är jag blivit bjuden på tidigare och vet inte vilken jag ska kika efter.
Kom och tänka på er här i tråden. Vilket är lättdrucket för nybörjare? Jag är ju inte mycket för alkohol eller vin alls då jag ännu inte druckit något som jag tyckt varit gott fram tills nu. Vet bara att det är prosecco-liknande jag blivit bjuden på. Nån som har något bra tips :)

Dagen är ju snart slut så du kanske redan hunnit handla :) Det är mycket tycke och smak såklart, själv gillar jag de lite torrare varianterna (inte så söta). Vad gillar du annars i dryckesväg, det kan ju hinta lite om vilka sorter som passar :)

Tex denna för 99 kr brukar jag se på de flesta bolag och vill minnas är helt okej.

D1E7DDBA-A67F-4291-B8F4-C4BA3CAD42CB.png


Edit: annars är Nozecon ett bra alkoholfritt alternativ imo! Sötare än jag vanligtvis gillar, men brukar alltid gå hem om vi skålar lite på jobbet tex.
 
Dagen är ju snart slut så du kanske redan hunnit handla :) Det är mycket tycke och smak såklart, själv gillar jag de lite torrare varianterna (inte så söta). Vad gillar du annars i dryckesväg, det kan ju hinta lite om vilka sorter som passar :)

Tex denna för 99 kr brukar jag se på de flesta bolag och vill minnas är helt okej.

Visa bifogad fil 109449

Edit: annars är Nozecon ett bra alkoholfritt alternativ imo! Sötare än jag vanligtvis gillar, men brukar alltid gå hem om vi skålar lite på jobbet tex.
Köpte denna själv idag utöver bubbelburk. Tycker är riktigt bra prosecco :d. Passar på ibland dricka på X2000 då oftast den sorten av bubbel dom har.


Hitta inte förslagen jag fick idag, får kika på ett större eller iallafall ett systembolag med bättre utbud nån dag.
 
@Angel testade Bubbelburk, dock i glas. I burken luktade en känsla av fjortisaktig om du förstår vad jag menar, blev bättre lukt i glas. Annars som du sa är smaken lite meh, duglig om behöver ha to go och slippa glasflaskan. Håller mig till glasflaskorna :D
 
Visa bifogad fil 109419

Såg denna på bolaget, tänkte att den såg äcklig ut så behövde prova. Burken kändes enormt fjortisaktig men smaken kan nog beskrivas mer av priset. Oväntat torr och inte speciellt smakfull. Men överträffade mina förväntningar åtminstone och hade nog upplevts som bättre om jag hällt upp den i en snygg coupe 😬
Alltså priset 😳 bara jag som tänker att för några ynka kronor ytterligare får jag en helt ,ok, drickbar cava på 75 cl 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp