Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du använder ett par storlekar större stickor så blir ju arbetet luftigare, så det kanske vore en idé till nästa halsduk :)

Själv är jag inne på luvan på hundtröjan. Har plockat upp maskor runt kragen och virkar en stor lapp på 16 cm. Sen kommer den dras ihop i överkant och stickas ihop till en söt luva :D Efter det ska jag plocka upp maskor runt hålen för benen o sticka små muddar i resår. Ska bli kul att se hur det passar sen, har en känsla av att det blev på tok för stort... skulle använt mindre stickor tror jag. Men man lär sig ju av misstagen o det vette tusan om det inte blir ett till efter detta för roligt var det :)

Jag använde 10mm, det är den största storlek jag har... Det hjälper absolut, men problemet är att jag drar åt hela arbetet så förbaskat. Men jag får kanske kika efter större storlekar då. :)

Äsch, blir hundgetingen (;)) för stor så är det bara att skaffa en till hund! En som passar. Jag är säker på att tex Hundstallet är helt OK med att du går runt där och provar hundtröja för att välja en lämplig kandidat. :D

Jag hoppas du visar den på hunden när den är klar, med detaljbilder av det du pratar om också? Jag tycker det ser jättespännande ut! Blir helt sugen på att göra något liknande åt Monster, men jag tror knappast det skulle uppskattas - plus att jag skulle behöva bortåt ett dussin nystan eller så. :p
 
Det kommer bilder sen. Får väl använda katta som modell då hunden inte är min :D Kan slänga ut mönster här sen också om det önskas :)
 
Köpte en uppsättning fantastiskt fluffiga, mjuka, vackra nystan kammad alpackaull idag. Kommer hem, lägger ifrån mig påsen och går och hämtar ved... Kommer tillbaka till en hund som överlycklig upptäckt en kasse full med nya hundleksaker! :bump: :banghead:

Så... Har nu ett stort trassel med dräggligt snöre... :up:
Förlåt men :rofl: Men stackare vilken dyr hundleksak! :down:
 
Häpp, ett stycke hundtäcke klart. Kattan fick agera fotomodell... mutade med godis :rofl:

10291344_10153350184887542_4519818759034882536_n.jpg

10846011_10153350393637542_2041488336428568330_n.jpg

10846261_10153350183557542_7087055838957806770_n.jpg


Hunden som ska ha täcket har mycket större öron, så luvan blir nog inte lika stor på honom :angel::rofl:
 
Håller på att sy om gamla t-shirts till klänningar och linnen. Problemet är att de har reklamtryck.. Går det färga över tro?
Får köpa en flaska och prova, kostar inte många kronor på öb.

Bilder kommer!
 
Håller på att sy om gamla t-shirts till klänningar och linnen. Problemet är att de har reklamtryck.. Går det färga över tro?
Får köpa en flaska och prova, kostar inte många kronor på öb.

Bilder kommer!

Lär bero på vad det är för sorts tryck? Men prova går ju alltid! :D
 
Nu har jag sytt lite!
En gammal t-shirt och lite rester från tyget jag färgade i helgen. Var tycks?
(Ignorera mina fina byxor och stök i bakgrunden :angel:)
IMG_20141208_130109_zpsjscojajv.jpg

Funkade det att färga över trycket? :)

Jag tycker det blev en snygg tröja! (Linne? Topp? Kläder är inte min starka sida... :o)
 
Tror top är rätt ord :p
Nä, trycket sina fortfarande men om man vänder tyget ut och in syns det inte, så jag kör på det :)
Dags att hitta ett nytt projekt!
 
Får väl ta och lägga upp mitt höstprojekt också, ett första försök till amigurumi (virkade gosedjur).
De första försöken blev alldeles för små, men tillsist blev den lite stor istället... Gjordes till svägerskans nyfödda ( ungefär lika stor som bebisen när den lämnades över..) Men, men :)
1413138323471
 
Får väl ta och lägga upp mitt höstprojekt också, ett första försök till amigurumi (virkade gosedjur).
De första försöken blev alldeles för små, men tillsist blev den lite stor istället... Gjordes till svägerskans nyfödda ( ungefär lika stor som bebisen när den lämnades över..) Men, men :)
1413138323471

Wow, vilken rolig (och fin! :love:) present! Jag har aldrig hört talas amigurumi förut, blir till att spendera kvällen med min gode vän Google misstänker jag. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 025
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 652
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 740
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp