Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var handlar ni helst garn? Nätbutik då. Jag har mest handlat ifrån hobbii.se men jag har inte heller direkt koll på bra nätbutiker :)
 
Sjalv har jag stickat en troja till barnbarnet ... och vet precis var varenda fel ar. En basker till barnet's mamma som jag ocksa vet var varenda fel ar :cautious: Tur att jag ingen annan lar se dem da ingen annan stickar och de inte ar allt for iogonfallande. Halsduk och mossa till barnbarnet som faktiskt inte har nagra fel som skriker i mina ogon, men det finns ett par stycken.:grin:
Jag inbillar mig att jag lar mig varje gang ... fast jag har en kansla av att det inte lar bli helt felfritt nagonsin.:angel:
 
Kan nagon hjalpa mig hitta ett nalle monster att sticka pa en baby troja?
Jag har stickat bakstycket pa en liten 0-3 man baby troja (raglan) till det nya barnbarnet som kommer i April. Da barnet's namn ar Björn och mamman redan kallar honom for Nalle sa passar det ju bra med en nalle pa framstycket. Jag har ett monster till en parlplatta :confused: (visste inte att det fanns monster till sadant) som jag skulle kunna rita om lite ... men det ar ett jatte job, sa om nagon har ett monser jag kan anvanda vore jag innerligt tacksam.
 
Kan nagon hjalpa mig hitta ett nalle monster att sticka pa en baby troja?
Jag har stickat bakstycket pa en liten 0-3 man baby troja (raglan) till det nya barnbarnet som kommer i April. Da barnet's namn ar Björn och mamman redan kallar honom for Nalle sa passar det ju bra med en nalle pa framstycket. Jag har ett monster till en parlplatta :confused: (visste inte att det fanns monster till sadant) som jag skulle kunna rita om lite ... men det ar ett jatte job, sa om nagon har ett monser jag kan anvanda vore jag innerligt tacksam.
Gratis:
https://knittingonthenet.com/patterns/babysweteddy.htm
 
Shoppat lite garn! Måste nog besöka någon irl butik också snart, mycket roligare ju!
Har snöat in på sockor (eftersom det är det enda jag provat att sticka iofs) och har lovat att sticka ett par till en kompis också. Får kanske bli någon till julklapp med..nu håller jag på med ett par till mig själv, i ett garn jag köpte för längesen när jag fick för mig att jag skulle lära mig sticka. Jag hade kommit några cm då innan jag gav upp. Så de ser lite tokiga ut eftersom jag tydligen stickat efter ett annat mönster då. Men men, jag ska ju ha dom själv så då gör det inte så mycket! :angel:
 
Har du konto på Ravelry? :) Till mig själv har jag många fina favoriter i tunt garn där. När jag stickar presenter/med tjockare garn kör jag på Järbos mönster med fledge-häl :)
Nej det har jag inte! Finns det på svenska där? Jag har sett i fb grupper att det länkas till ravelry men har bara varit på engelska och jag är så dålig på det så vill helst ha svenska! Men kanske är värt att försöka översätta annars om det finns fina mönster där :)
 
Nej det har jag inte! Finns det på svenska där? Jag har sett i fb grupper att det länkas till ravelry men har bara varit på engelska och jag är så dålig på det så vill helst ha svenska! Men kanske är värt att försöka översätta annars om det finns fina mönster där :)
Det är världens bästa sida, du kan välja att söka på mönster efter bland annat språk. (och garn, vad du vill sticka, storlek, antal färger osv.)
 
Nej det har jag inte! Finns det på svenska där? Jag har sett i fb grupper att det länkas till ravelry men har bara varit på engelska och jag är så dålig på det så vill helst ha svenska! Men kanske är värt att försöka översätta annars om det finns fina mönster där :)
Ja i sökfunktionen kan du filtrera så du bara får upp mönster som finns på svenska :) Det finns just nu 624(14500 på engelska) sockmönster på svenska där, varav typ hälften är helt gratis :) Och det är gratis att vara medlem!
 
@Emor din make är klok som en bok! :up:

Jag har två dagar på mig att virka klart en häst och har helt tappat inspirationen. Det ska bli present till systerdottern som fyller år på söndag så jag har ju en deadline.. Gaah!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 640
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp