Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
35624

Virkade en nåldyna :)
 
Hoppar in i tråden, har precis slutfört mitt allra första virkprojekt sedan jag gick i högstadiet. Har en gammal klasskamrat som är helt otroligt duktig på att virka så hon har inspirerat mig att sätta igång med ett eget projekt.

Tog ganska så precis två veckor, jag blir liiiiite besatt när jag väl sätter igång med något :o 👼, inte konstigt att vissa av mina vänner som känner mig väl kallar mig för "All In" :angel:

virkprojekt.jpg
 
Jag skriver inte ofta här men stickar på i bakgrunden. Har vågat sticka mina första barntröjor :love: och blev helt fast i stickningen av det! Avskyr fortfarande att sömma ihop stickningar och hittade därför hem i "magic-loop" tekniken och stickar bara på rundsticka.

Var tvungen att ta bort min ponny nyligen, så tröstade mig med att att köpa ett set med utbytbara ändstickor från 3.5 till 12, knitpro symfonie, projekt just nu blir ett gäng riktigt tjocka sockar till alla i familjen, avsluta ett ylleset i gult till flickan och sen... ja sen då?

Vill sticka en mönstertröja till mig i typ alpacka eller merino, gärna med raglan. Några tips som passar någon som ska sticka mönster för första gången? Inga tassar, gärna färgglatt!
 
Jag la min tröja åt sidan och ger mig på en virkad poncho med krage. Mycket enklare med storleken :up:
Jag är helt enkelt för bredaxlad för tröjor.. Har samma problem när jag syr.
 
Jag la min tröja åt sidan och ger mig på en virkad poncho med krage. Mycket enklare med storleken :up:
Jag är helt enkelt för bredaxlad för tröjor.. Har samma problem när jag syr.
Känner lite samma! Breda men framför allt för fyrkantiga :cautious: tror det är därför oktröjor är så kluriga för mig.
 
Börjat virka en poncho med krage. Gjort kragen och kommit typ 7 cm på själva kroppen. Nu tror jag att jag inte kommer gilla den. Kragen är mysig men resten är inte så kul. Får väl repa upp och göra nåt annat av garnet. Funderar på en poncho :angel:
 
Jag tovade ihop lite ull från Gotlandsfår till ett par ullsulor. Inte helt klara för de skall förstärkas med sicksacksöm och klippas ut men så långt har det gått fint, de har precis den tjockleken jag vill ha.

Visa bifogad fil 34378
Jag testade ullsulorna idag i mina läderkängor och de är grymt sköna, ullen från gotlandsfåren har en speciell silkig hårkänsla som är helt annorlunda än de vanliga filtsulorna man köper i affären. Jag har massor med gotlandsull liggande så det blir ett gäng sulor till i höst, har redan tovat ihop ull till ett nytt par :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 671
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 752
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp