Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte virka eller sticka en hund, gärna i större format som typ järbos maxigurumi giraff/elefant. Har sökt på Ravelry och lite på printrest men hittar bara på tyska och engelska... några tips på svenska, eventuellt norska, mönster? Inte främmande inför att betala om det är på svenska och en söt hund😁
 
Låter klokt! Min är svinkort och det påverkar ju tyvärr hur mycket den används 🤷🏼‍♀️

Jag svängde faktiskt ihop en till men utan kontrastfärg 😊

09452584-147F-4325-ADEA-B79756F36ADD.jpeg
 
00854B50-9B10-46C3-828E-B5894A714A21.jpeg

Min virkning under isoleringen. Min första tröja och jag höll på att få hjärnblödning innan jag förstod hur mönstret skulle virkas och ärligt talat tror jag hade det blev ett och annat fel pga den krångliga beskrivningen, men det blev en tröja till slut :) Mönstret är Drops Misty Mountain och virkat i garn enligt beskrivningen. Skulle jag göra det igen skulle jag välja ett annat garn för det är lite i stickigaste laget och dessutom insåg jag halvvägs att det är handtvätt som gäller och jag hatar det... men varm är den i alla fall!
 

Jag har begått teststickning igen :D det är första gången jag jobbar med ett självgraderande mönster och jag fegade lite med mina mått och la till lite extra=den är lite stor. Såklart 🙄 😅 men jag gillar den ändå och ska försöka sy in den lite på strategiska ställen :)


Jaha, nu har jag börjat följa dig och ett gäng andra stick-insta.. hur nu et här ska gå när allt jag gjort hittills är en halsduk, några cowls och ett gäng hattar, nästan allt omönstrat. Haha. Arboreal är aspirationen!
 
Jaha, nu har jag börjat följa dig och ett gäng andra stick-insta.. hur nu et här ska gå när allt jag gjort hittills är en halsduk, några cowls och ett gäng hattar, nästan allt omönstrat. Haha. Arboreal är aspirationen!
Det kommer gå superbra! :D alla har vi börjat nånstans ❤
 
Visa bifogad fil 48978

T-shirt, mönstret är Beauty School av PoisonGrrls :)

Den är så söt! Jag har ett garn som skulle passa perfekt, får kolla upp mönstret :)

Jag har stickat en topp/t-shirt som heter Breezeway men glömde ta med garn till ärm nummer två när jag åkte hem till fästmannen häromdagen (2 km så jag trotsar inte reseavrådan ;)). Men den är så mjuk och go, ser fram emot att den blir färdig. Färgen görs inte rättvisa på bilden, det är detta garnet.

mobiluppladdning_5e99522ae087c3078a43f525.jpg


Håller på med en likadan till nu, fast jag gör omslag som ökningar istället för m1r/m1l i raglanen, det blir rara små hål, i detta garn. Kommer även att modifiera ökningarna i kroppen lite, jag lade till ett par ökningar samt mellanvarv för att förlänga den men nästa gång gör jag fler "vanliga" varv mellan ökningarna istället för nu är den lite väl vid nertill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 004
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 643
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 662
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp