Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag nöter på med temperaturfilten och sakta men säkert blir filten mer och mer orange/röd. Det där med halvårslånga projekt är inte min grej. Jag vill bli färdig så fort som möjligt med påbörjade projekt...
Svarar mig själv...
Idag är det den siste juni och temperaturfilten är färdig!
DSC_0240.JPG

Filten är 150cm bred och 180cm lång.
 
Det är ju jättekul att se hur det ser ut genom året! Om man orkar gör man en varje år och kan se eventuella skillnader.
Håller med om att det kunde vara kul att se år från år men för min del blir det bara den här halvårsfilten. Ärligt sagt tycker jag att det är rätt trist att bara virka V-stitch varv efter varv efter varv.
 
Jag har stickat denna:


Den blev lite för stram i avmaskningen men det funkar om jag har något med hög midja till :D

Nu håller jag på med Saga Sommertee som är ett ganska nytt mönster (en kompis var med och teststickade den och jag blev förtjust redan då så kastade mig på den). Den är rolig!

 
Köpte nästan 34 nystan a 50 g merino i fuchsia:D skulle byta från 3 till 4 och regerade precis innan bekräfta köp att kassan blev lite dyr!

Bokhandeln på internet med sitt eget garnmärke säljer ut merino för 12-18 kr nystanet. Som tips till er andra som inte skulle köpa garn...
 
Köpte nästan 34 nystan a 50 g merino i fuchsia:D skulle byta från 3 till 4 och regerade precis innan bekräfta köp att kassan blev lite dyr!

Bokhandeln på internet med sitt eget garnmärke säljer ut merino för 12-18 kr nystanet. Som tips till er andra som inte skulle köpa garn...
Och jag hittade ekologiskt bomullsgarn 8/4 på hobbii till typ halva priset. Jag beställde 38 nystan... 10 mörkröd, 10 mörkgrå, 10 ljust gråblå och två vardera av ljusgult, ljusblått, ljusrosa och ljusgrönt. Jag tänkte att vintern är lång!
 
Insåg så fort jag skrivit förra inlägget att jag fick hem 33 nystan förra veckan... 30 av dem ska bli till kuddfodral och tre en shoppingväska typ likadan som den röda jag visat tidigare i tråden. Nästan allt garn jag har hemma är assignade till ett projekt. Det är nog bara ett tiotal nystan som är lediga.

Har just avslutat ett snabbt restgarnsprojekt, hjärtan på snöre. De här hjärtana ska få hänga i en tvåårings rum i Australien.
_20200713_135445.JPG
 
Och jag hittade ekologiskt bomullsgarn 8/4 på hobbii till typ halva priset. Jag beställde 38 nystan... 10 mörkröd, 10 mörkgrå, 10 ljust gråblå och två vardera av ljusgult, ljusblått, ljusrosa och ljusgrönt. Jag tänkte att vintern är lång!

Med tanke på att ett nystan kostade 14 kr så blev det ju bara 420 kr "för mycket". I ett par sekunder övervägde jag att bara byta färg och klicka hem:laugh: men jag köpte redan 17 nystan +två nystan sockgarn...
 
Köpte nästan 34 nystan a 50 g merino i fuchsia:D skulle byta från 3 till 4 och regerade precis innan bekräfta köp att kassan blev lite dyr!

Bokhandeln på internet med sitt eget garnmärke säljer ut merino för 12-18 kr nystanet. Som tips till er andra som inte skulle köpa garn...

Oohh nu har de sänkt fler färger ja! Tack för tipset :)

Jag har beställt Drops merinogarn till Poisongrrls KAL, Joanie, och längtar efter att ge mig på den! Dags att lära mig sticka flätor. Hoppas att garnet kommer snart!
 

Venice wrap top i Holst Coast, bomull/ull-blandning :) Det var en minst sagt bumpy ride då jag fick hjärnsläpp och valde storlek på bystmått och inte gjorde några modifikationer alls. Eftersom att jag har en relativt liten kroppshydda med stora bröst funkar det -aldrig-, så fattar inte hur jag tänkte 🤦🏼‍♀️ Körde den genom symaskinen några gånger och tog in i sidorna och lite på längden i axelbanden. Nöjd till slut och glad att jag tog tag i den i stället för att kasta :)
 

Venice wrap top i Holst Coast, bomull/ull-blandning :) Det var en minst sagt bumpy ride då jag fick hjärnsläpp och valde storlek på bystmått och inte gjorde några modifikationer alls. Eftersom att jag har en relativt liten kroppshydda med stora bröst funkar det -aldrig-, så fattar inte hur jag tänkte 🤦🏼‍♀️ Körde den genom symaskinen några gånger och tog in i sidorna och lite på längden i axelbanden. Nöjd till slut och glad att jag tog tag i den i stället för att kasta :)
Så snygg!!
 
Men hej, en tråd för mig! Jag broderar en del :) Här är det senaste som blivit slutfört, en tavla i badrummet. Har ett par broderier som ska ramas in och några work in progress men har för tillfället kört fast på tanken att brodera en ramlande hund med texten "som en ost!" och hittar inget mönster på just en ramlande hund och därför blir ingenting gjort just nu :p
Poäng till de som fattar referensen för övrigt! ;)
 

Bifogade filer

  • 20200814_154744.jpg
    20200814_154744.jpg
    122,1 KB · Visningar: 63
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 004
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 645
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 662
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp