Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stickar just nu min första tröja och det börjar närma sig att haka av ärmarna och jag är mycket nervös ;) Min vanliga stick-sensei hjälpte mig komma igång i helgen som gick (German short rows och annat farligt) och mina raglanökningar har flutit på finfint men ärmavhakning, hjälp! (Jag förstår att det egentligen inte är så svårt men det är så SJUKT mycket text i mönstret att jag blir alldeles snurrig.) Som tur är kommer en annan stickexpert med på läsretreatet jag ska på i helgen och hon har lovat coacha mig på lördag :D
 
Jag stickar just nu min första tröja och det börjar närma sig att haka av ärmarna och jag är mycket nervös ;) Min vanliga stick-sensei hjälpte mig komma igång i helgen som gick (German short rows och annat farligt) och mina raglanökningar har flutit på finfint men ärmavhakning, hjälp! (Jag förstår att det egentligen inte är så svårt men det är så SJUKT mycket text i mönstret att jag blir alldeles snurrig.) Som tur är kommer en annan stickexpert med på läsretreatet jag ska på i helgen och hon har lovat coacha mig på lördag :D
Ta ett djupt andetag och läs och försök tänka hur det ska bli, ibland är det orimligt mycket text. 🙈😂 Det kommer gå fint!
 
Det blev ju bra
DSC_0118.JPG
 
Väderfilten utvecklas fint. En månad av tolv snart avklarad.

Visa bifogad fil 44734
Vad fin! Vi har valt helt olika färgskala ser jag. Min filt är mest grön...
_20200131_111459.JPG

Det har varit en enda dag med temp under 0 (ljusblått) och en dag med temp över +10 (gult). I övrigt så har det varit 0-4,9 (ljusgrönt) eller 5-9,9 (mörkgrönt). Sista varvet för januari blir även det ljusgrönt.
 
Vad fin! Vi har valt helt olika färgskala ser jag. Min filt är mest grön...
Visa bifogad fil 44753
Det har varit en enda dag med temp under 0 (ljusblått) och en dag med temp över +10 (gult). I övrigt så har det varit 0-4,9 (ljusgrönt) eller 5-9,9 (mörkgrönt). Sista varvet för januari blir även det ljusgrönt.
Och @malumbub Vad fina filtar ni gör! Är det ett varv/dag? Hur stora blir de när de är klara tror ni?
 
Vad fin! Vi har valt helt olika färgskala ser jag. Min filt är mest grön...
Visa bifogad fil 44753
Det har varit en enda dag med temp under 0 (ljusblått) och en dag med temp över +10 (gult). I övrigt så har det varit 0-4,9 (ljusgrönt) eller 5-9,9 (mörkgrönt). Sista varvet för januari blir även det ljusgrönt.
Jag kör typ vädertyp istället för temp. Jag har total köpstopp på garn och fick därför plocka ihop av det jag har hemma. Hoppas på att ha rätt färger hela året ut...
 
Och @malumbub Vad fina filtar ni gör! Är det ett varv/dag? Hur stora blir de när de är klara tror ni?
Jag kör efter SMHI:s temp klockan 12 varje dag på den mätstation som ligger nära mig. Då jag virkar ett varv V-stitch per dag blir filten stor... Planen är att virka en filt för januari-juni och en för juli-december. Alltså får maken och jag varsin att ha i soffan.
 
Ta ett djupt andetag och läs och försök tänka hur det ska bli, ibland är det orimligt mycket text. 🙈😂 Det kommer gå fint!

Det gjorde det! Helt utan besvär. Det jag inte fattade först var hur jag skulle lägga upp nya maskor direkt efter att jag tagit av ärmarna som skulle hamna på höger sticka, men när jag insåg att jag kunde vända på alltihop så gick det som en dans ;)
 
Jag kör typ vädertyp istället för temp. Jag har total köpstopp på garn och fick därför plocka ihop av det jag har hemma. Hoppas på att ha rätt färger hela året ut...
Hur har du klassifierat olika vädertyper? Hur många olika? Kollade lite på yr.no vad för olika symboler de har för olika väder och det var många... Jag gillar att ha ett större projekt på gång samtidigt med ett eller två mindre så filtar kommer jag att fortsätta producera. Sjalmarknaden har jag redan kört slut på.
 
Hur har du klassifierat olika vädertyper? Hur många olika? Kollade lite på yr.no vad för olika symboler de har för olika väder och det var många... Jag gillar att ha ett större projekt på gång samtidigt med ett eller två mindre så filtar kommer jag att fortsätta producera. Sjalmarknaden har jag redan kört slut på.
Regn - när det regnar hela eller merparten av dygnet
Soligt - när solen skiner
Sol och moln - när solen och molnen bråkar på himlen
Grått - mulet, ingen sol igenom
Snö - när det kommer snö
Blåsigt - när vindstyrkan vinner intryckskriget över allt annat
Åska - när det åskar
Hagel - när det haglar
Dimma - när det är dimmigt

Jag virkar alltså inte bara en färg per dygn. Jag virkar hur jag upplever vädret och är det mycket växlande byter jag färg enligt min upplevelse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 986
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp