Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
DSC_9726.JPG

Lätt att virka väderfilt när man har sällskap i soffan...
 
Hmmm hittade tråden på sida tre.... Själv har jag virkat färdigt min CAL - Wonderland Wrap innan jag ens fått alla avsnitt. Mönstret var lätt så det var bara att vända efter mitten och virka likadant tillbaka. Tycker själv den blev rätt snygg.
_20200307_123019.JPG

Det är ett bra format för att användas som filt i soffan samtidigt som den kan användas som sjal över axlarna.
 
Över till temperaturfilten! Februari månad har ju inte direkt levererat något annorlunda väder. Tre dagar under noll = ljusblått. Resten av dagarna har det varit plus 0-5 (ljusgönt) eller plus 5-10 (mörkgrönt).
DSC_0146.JPG

Första dagen varje månad virkar jag två varv fasta maskor för att kunna särskilja månaderna. Första februari är de två mörkgröna varven med fasta maskor längst ner i bilden.
 
Snygg filt, @marti130! Här är min Väderfilt!
15836179836672635715571168471624.jpg

Jag gör stolpar månadens första dag. :D

Vitt för gråa dagar, brunt för blåsiga dagar, svart för sol-moln, glitter för snö, lavendelrosa för sol, lila för regn...
Färgerna blir lite missvisande så här på kvällen.
 
Vad kul! Jag har lyckats förstå mig på hur jag ska göra med första biten, med minskningarna, men sedan kommer det bitar som jag inte riktigt fattar. Får ta detta till min sticknings-sensei ;)

Min Boardwalk tickar på fint! Men den var alldeles för kort för min smak när den var "klar" enligt mönstret, så jag fortsätter tills den känns lagom :)
 

Jag har begått teststickning igen :D det är första gången jag jobbar med ett självgraderande mönster och jag fegade lite med mina mått och la till lite extra=den är lite stor. Såklart 🙄 😅 men jag gillar den ändå och ska försöka sy in den lite på strategiska ställen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 024
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 649
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp