Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har jobbat på den den i typ juni och inte kommit speciellt långt :angel:
Tanken är att det ska vara en klänning, men jag funderar på att göra den till en tröja mest för att bli färdig nån gång. Kycklinggul!
IMG_20200823_065153.jpg
 
Jag är klar med min Joanie! Ringningen är såpass bred att jag inte kan hänga den på galge så fick försöka vika ihop så allt syntes men det gick sådär. Och ränderna är alltså inte ur synk, det bara blev så eftersom det är en liten fläta utmed sidan.


Den var så rolig att sticka att jag redan köpt garn till en till, men den ska gå i rosa, lila och klarblått!
 
Behöver hjälp! Har så svårt att hålla koll på var i mönstret jag är, speciellt när det går ett tag mellan gångerna jag stickar.

Bästa sättet att hålla koll?
 
Jag är för bekväm för att greja med det :angel:
Egentligen räcker det ju att markera var i mönstret du slutade. Typ en blyertspil och ”börja här”. Är det typ vanlig slätstickning med intagningar brukar jag räkna hur många jag hunnit göra för att hitta rätt i mönstret igen. Om mönstret ens behövs i det läget, det är ju viktigare att det passar mig(dig) än att det blir som mönstret är skrivet :)
 
Egentligen räcker det ju att markera var i mönstret du slutade. Typ en blyertspil och ”börja här”. Är det typ vanlig slätstickning med intagningar brukar jag räkna hur många jag hunnit göra för att hitta rätt i mönstret igen. Om mönstret ens behövs i det läget, det är ju viktigare att det passar mig(dig) än att det blir som mönstret är skrivet :)

Jo, mönstret är väl lugnt på det sättet. Tänker mer på diagram och sånt
 
Vill helst inte rita i böckerna heller. Dessutom måste jag hålla koll på penna och suddgummi 🙄

Finns det ingen smart pryl man kan använda? Tänker mig en slags jättestor klädnypa haha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 019
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 649
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 663
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp