Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men herregud, vad har jag gjort nu?
Visa bifogad fil 60043

Mitt i alltihop måste jag bytt teknik utan att tänka på det.. Det det ju inte klokt ut!
Vad tror ni, går det rädda med blockning eller får jag leva med att det blev konstigt?
"Övergången" är vid midjan ungefär så jag är rädd att det syns rätt väl..
Har du gått från vridna maskor till vanliga? Det kommer synas efter blockning. Men det kan ju lika gärna vara ett designval(förutsatt att du gillar det) :D
 
Blev ett litet julbroderi nyligen :)
 

Bifogade filer

  • 20201104_133058.jpg
    20201104_133058.jpg
    404,8 KB · Visningar: 23
Har du gått från vridna maskor till vanliga? Det kommer synas efter blockning. Men det kan ju lika gärna vara ett designval(förutsatt att du gillar det) :D

Ja jag tror det. Omedvetet :banghead: Det får vara så. Låtsas som att det regnar typ. Det har fasen tagit mig sex månader att komma så långt så har har ingen lust att repa upp och börja om..
 
Har stickat sockor till min mamma som hon ska få i 80-årspresent.
För 25-35 år sen stickade jag jämt, minns inte varför jag slutade. Har inte gjort en häl sen början av 90-talet men jag kom ihåg rätt bra hur jag gjorde. Har gjort några små misstag som bara skulle synas för ett tränat öga.
63C7714B-0967-4A28-B97E-54E529E232E7.jpeg
 
Inte skrivit på länge men har virkat en del. En cardigan i merinoull som virkas i hexagoner, sen virkar man på ärmar och breddar på de delar på hexagonen som är fram resp bakstycke om det behövs samt förlänger till hur lång man vill ha den.
DSC_0380.JPG

Har förlängt den med två breda ränder till. Den är supermjuk och varm. Jag använder den varje dag numera. Fler inlägg följer...
 
Slutligen cardiganen jag håller på med nu. Virkas med bak och framstycke i ett upp till ärmhålet. Den här virkar jag i dubbelt ekologisk bommullsgarn 8/4.
DSC_0396.JPG

Jag sa för några månader sedan (läs september) att jag inte skulle beställa mer garn i år. Hur bra har det gått tror ni... Inte bra alls. Beställning nummer 4 och 5 är på väg hit. Två av beställningarna är dock presentkort jag fick på min födelsedag 🎂.
 
Hör ni som virkar! Min syster virkar mycket och jag skulle vilja köpa mönster till henne i julklapp! Har försökt googla efter någon bok men de jag hittar verkar mera handla om att lära sig att virka. Jag vill köpa mönster.
Har någon av er tips?
 
Hör ni som virkar! Min syster virkar mycket och jag skulle vilja köpa mönster till henne i julklapp! Har försökt googla efter någon bok men de jag hittar verkar mera handla om att lära sig att virka. Jag vill köpa mönster.
Har någon av er tips?
Tyvärr har jag inget tips på böcker men det finns tusen och åter tusen mönster på nätet. En del virkdesigners säljer sina egna mönster på etsy.
 
Tyvärr har jag inget tips på böcker men det finns tusen och åter tusen mönster på nätet. En del virkdesigners säljer sina egna mönster på etsy.
Jag vill ha ett gäng mönster att skicka till min syster dock, vet inte hur man kan göra det till en julklapp på bästa sätt? :cautious:🤔
 
Hör ni som virkar! Min syster virkar mycket och jag skulle vilja köpa mönster till henne i julklapp! Har försökt googla efter någon bok men de jag hittar verkar mera handla om att lära sig att virka. Jag vill köpa mönster.
Har någon av er tips?
Vad är det hon virkar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp