Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
:bow:
De där två första hittade jag också, men tvekade lite på att det fanns delar i dem för nybörjare. Min syster är inte en nybörjare egentligen.
Men den med roliga mormorsdukar var rolig! Min syster jobbar på en skola :up:
Den sista lät intressant men tror att hon skulle uppskatta den ovan bättre dock..

Tack för hjälpen!
 
:bow:
De där två första hittade jag också, men tvekade lite på att det fanns delar i dem för nybörjare. Min syster är inte en nybörjare egentligen.
Men den med roliga mormorsdukar var rolig! Min syster jobbar på en skola :up:
Den sista lät intressant men tror att hon skulle uppskatta den ovan bättre dock..

Tack för hjälpen!
https://www.adlibris.com/se/bok/unicorns-dragons-and-more-fantasy-amigurumi-volume-1-9789491643248
https://www.adlibris.com/se/bok/amigurumi-fairy-tales-9789491643071
https://www.adlibris.com/se/bok/amigurumi-animals-at-work-9789491643040

Sånt här tyckte jag var kul när jag virkade :D
Edit: Äsch nu såg jag att hon gillade sjalar osv. Nåja, nån annan kanske blir inspirerad :p
 
:bow:
De där två första hittade jag också, men tvekade lite på att det fanns delar i dem för nybörjare. Min syster är inte en nybörjare egentligen.
Men den med roliga mormorsdukar var rolig! Min syster jobbar på en skola :up:
Den sista lät intressant men tror att hon skulle uppskatta den ovan bättre dock..

Tack för hjälpen!
De där allt om och mönsterböckerna har jag och slår i när jag sätter ihop egna påhitt, det går förstås att googla men det kan man ju med allt som finns i böcker ;).
 
Har inte virkat på väderfilten på flera månader...

...men har istället stickat och virkat annat.
Som den här, t ex:
16064662634706242961552008317797.jpg

Tvåfärgad bomullsfilt till en väns bulle i ugnen.
(Väderfilten ligger under.)
 
Behöver hjälp! Har lite väv över och tänkte göra små tygmärken som man kan sy på jackor och sånt.
Men HUR ska man göra med kanterna på korsstygnsväven? Finns det nåt smart kantstygn som blir snyggt?
 
Behöver hjälp! Har lite väv över och tänkte göra små tygmärken som man kan sy på jackor och sånt.
Men HUR ska man göra med kanterna på korsstygnsväven? Finns det nåt smart kantstygn som blir snyggt?
Går det att göra en liten fåll kanske? Antingen en vanlig dubbelvikt eller en rullad? :)
 
Jag kanske skulle sagt också att jag är ohyggligt nybörjare i mitt broderi :D Jag vet vad en fåll är... men definitivt inte hur man gör en!
Inte så lätt att veta men väldigt lätt att göra :) Du viker upp kanten mot baksidan typ en halv cm, sen viker du igen åt samma håll så att den råa kanten "fångas" i viket, och syr fast. I och för sig, om du ska sy fast dom på en jackor räcker det nog med en vikning, kanten fångas ju mellan lappen och jackan i så fall. Men det blir ju inte dekorativt på samma vis som MiaMias förslag :)
 
Inte så lätt att veta men väldigt lätt att göra :) Du viker upp kanten mot baksidan typ en halv cm, sen viker du igen åt samma håll så att den råa kanten "fångas" i viket, och syr fast. I och för sig, om du ska sy fast dom på en jackor räcker det nog med en vikning, kanten fångas ju mellan lappen och jackan i så fall. Men det blir ju inte dekorativt på samma vis som MiaMias förslag :)

Tack för svar! Både dig och @MiaMia ! Jag ska knåpa lite och se vad som blir bäst. Den ska ju ändå sys på nånting och då kommer man ju sy över fållen/kanten, så det blir nog hållbart hur man än gör. Bara funderar på hur det blir snyggast och minst krångligt för en sy-analfabet :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 009
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 645
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 663
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp