Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
F28577F9-D4EA-49F4-A6BC-593A5BF26723.jpeg


Förra årets idiotprojekt blev äntligen klart igår 🍾
 
Hjälp!!

Stickade babyvantar som ska tovas, skulle vara järbo 1 tr men fick till det bra med rauma finull som jag hade hemma. Men vantarna tovar sig inte?! Har tvättat t.o.m i 60 grader två gånger med olika tvättmedel men de kommer ut helt oförändrade. Finullen ska ju gå att tova?

Tips? Har lite panik att få färdigt:nailbiting:
 
Hjälp!!

Stickade babyvantar som ska tovas, skulle vara järbo 1 tr men fick till det bra med rauma finull som jag hade hemma. Men vantarna tovar sig inte?! Har tvättat t.o.m i 60 grader två gånger med olika tvättmedel men de kommer ut helt oförändrade. Finullen ska ju gå att tova?

Tips? Har lite panik att få färdigt:nailbiting:
Hur reagerar det om du tovar på normalt sätt med såpa och gnuggning?
 
Hur reagerar det om du tovar på normalt sätt med såpa och gnuggning?
Inte testat men räcker det för att få ihop den rejält? Mönstret är för maskintovning så räknar med att de hade behövt bli ca 20-30% mindre... får kanske testa såpagnugg och 60 grader på nytt med ännu mer tvätt i maskinen.
 
Inte testat men räcker det för att få ihop den rejält? Mönstret är för maskintovning så räknar med att de hade behövt bli ca 20-30% mindre... får kanske testa såpagnugg och 60 grader på nytt med ännu mer tvätt i maskinen.
Det ska väl gå att få det mer och mer kompakt rätt länge genom att bearbeta mer. Är det en lämplig ullsort tror jag inte 1/3 är ovanligt att uppnå, men kanske kräver tid?
Maskin krymper väl snarare än tovar egentligen, så har ingen aning om hur det kan passa om det är vad mönstret är gjort för. Men värmeväxling ska krympa också. Testa att byta mellan varmt och kallt vatten i en balja om du uppnår häftigare temperaturskiften än maskinen?
 
Broderar och syr.

Virkar mössor ibland.
Kan sticka men är för rastlös och kan inte följa mönster.
men drömmer om en egen islandströja med dvärgschnauzers på.
i mitt nästa liv 🤔
 

Bifogade filer

  • 2AB532C6-84AE-4E13-A59A-B20C3832925A.jpeg
    2AB532C6-84AE-4E13-A59A-B20C3832925A.jpeg
    260,2 KB · Visningar: 33
Håller på med en hund. Har använt orange garn för trampdynor. Garnet rog slut innan jag hann göra bakbenen. Skit oxå.

USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1614152162588_6770244872152829832.jpeg

Göra utan färgbyte eller göra med vitt istället?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 022
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 649
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 663
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp