virus eller vad är det?

Milosari

Trådstartare
min mail (hotmail) har på kort tid skickat ut tre omgångar med skräpmail till alla i min adressbok. vi har haft en gratisversion av norton som efter scanning upptäckte "85 hot". eftersom det inte gick att göra något åt de här hoten så avinstallerade jag norton och har istället installerat avast! som visst ska kunna göra allt och lite till helt gratis. avast! har dock inte upptäckt några hot vid fullständig scanning.

så hur gör jag för att mailen inte ska skicka ut en massa skräppost? och har jag virus på datorn?

Sv: virus eller vad är det?

tar bort det?

hur långt är ett snöre?

blås datorn och börja på nytt, det är den mest tidseffektiva lösningen på problemet.. eller ja sanning med modifikation... lämna windows för något bättre alternativ som inte är så förbannat utsatt för virus och annat skit.

ja alltså... som du kanske förstår av mitt första inlägg så behöver jag nog en liten bruksanvisning ;). jag har aldrig haft virus på någon dator förr. att byta ut windows mot något annat tror jag inte sambon går med på (hans dator).

hårddisken är bara ett par månader gammal och är nästan helt tom. det underlättar väl? och varför hittar inte avast! något när den scannar?

Jag använder mig av gratis versionen av AVG och fungerar klockrent.
Gå in på downloads.com sök på avg, ladda ner, och avinstallera det du har nu och installera AVG. Klart.

(Säger jag som kan nada om datorer men detta har fungerat för mig iaf. Och norton suger getpung enligt min erfarenhet, det pajjade tre datrorer på tre dagar för mig, gissa om kompisen som får laga var glad.. :angel:)

Sådana här mail skickar min dator till alla i min adressbok...:(

Hi,

How are you doing these days?
A few days ago, I came across a good shopping website.
It is amazing that the products have competitive price and high-quality.
I have bought some items from this site, and i am very satisfied with their items and services.
If you have any question please contact with the online servicers you will have a good reply.
So do have a look at this web page : offersele.com
I hope it will give you some help.

Yours,,

Jag har Kasperskys virusskydd och det har inte varnat, :crazy:

finns inget virusprogram som är vattentätt, isf så hade problemet redan varit löst.

en stor källa till virus är msn/live messenger eller vad det heter.. det där chatprogrammet som finns i windows.. virusen sprids värre än parasiter i en skithög.

sedan så ska man ju alltid tänka på vad man surfar på, vad man laddar hem och vad man accepterar.

förslagsvis så ser du till att formatera din dator och så byter du lösenord på din mail.

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är... 2
Svar
34
· Visningar
6 202
Senast: Vallmo
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Och dumma dumma SIBA..... Har letar dator ett ag. Fick ihop slantar strax före jul och gav mig ut och letade. Hittade en bra på SIBA...
Svar
11
· Visningar
1 364
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka