Visste du att...?

Haha jag älskar att berätta det här till folk, för först ser alla ut som förvånade fågelholkar, sen säger ALLA att dom kommer/måste kolla på alla kor dom ser 😂
Ja alltså det är på den nivån att hade inte mina ungar sovit hade jag lätt gett mig ut omgående! Eller vänta, jag kan ju googla kossor så länge! BRB :D


Edit. Dra på trissor, du har rätt :D
 
Senast ändrad:
Det stämmer inte enligt folk som har jobbat på Cloetta. Den ena, minns inte vilken, innehåller mer socker och de har lite olika aromer. Jag tror att det är en myt som har skapats pga att de är så lika.

Varför är de då så lika? För visst är det märkligt att en godistillverkare skapar två så snarlika produkter. Svaret är att Cloetta skapade Center och köpte sedan upp en annan chokladfabrik som hade den mycket populära och smakmässiga kopian Plopp. Eftersom Plopp var så populär fortsatte man tillverka båda.
Det måste ju vara Plopp då isåfall som är sockrigare eftersom den är helt klart godast :D
 
Haha jag älskar att berätta det här till folk, för först ser alla ut som förvånade fågelholkar, sen säger ALLA att dom kommer/måste kolla på alla kor dom ser 😂

Antagligen för att vissa nervceller och färg-celler vandrar samtidigt i kroppen under fosterutvecklingen (aningens förenklat :angel:).
Dalmatinerhundar med vita öron är oftare döva eller med nedsatt hörsel, jämfört med svartörade kamrater, eftersom varkn hörselceller eller färgceller kom till öronen.
 
Enligt innehållsförteckningen rör det sig om 1 gram mer kolhydrater per 100 gr, 76 gr respektive 75 så jag tror nog ingen människa känner skillnaden.

Tänkte skriva att smakskillnaden måste bero på att de har olika form då, men en del är ju faktiskt i samma form. Jag tycker plopp är godast. Sablar att det är palmolja i, annars skulle jag velat göra blindtest.
 
Fast mest funderar jag över varför det har undersöks:confused:
Fertilitet kring suggor har forskats mycket kring, man vill veta exakt hur en sugga ska semineras samt behandlas efter seminering för att få så många kultingar som möjligt. Semineringen måste få ta tid och suggan ska inte stressas efteråt (ut i stor gruppbox igen där djungelns lag råder) just eftersom orgasmen hjälper till att sperman hamnar där den ska. Ju fler som kommer fram till äggen desto bättre. Det bästa är om hon får stå en stund i egen box en stund efter. Så löd rönen för några år sedan, kan ha ändrats.
 
Fertilitet kring suggor har forskats mycket kring, man vill veta exakt hur en sugga ska semineras samt behandlas efter seminering för att få så många kultingar som möjligt. Semineringen måste få ta tid och suggan ska inte stressas efteråt (ut i stor gruppbox igen där djungelns lag råder) just eftersom orgasmen hjälper till att sperman hamnar där den ska. Ju fler som kommer fram till äggen desto bättre. Det bästa är om hon får stå en stund i egen box en stund efter. Så löd rönen för några år sedan, kan ha ändrats.

Vänta nu.
Får suggan orgasm av att insemineras?? :eek::confused:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp