Vit beläggning på lerkrukorna

vippan

Trådstartare
Jag ställer in alla krukor i jordkällaren under vintern och har nu fått en vit beläggning på en av dem. Hur gör jag för att få bort den? Jag har skurat med såpa, diskmedel och nu sist körde jag en omgång med högtryckstvätten utan resultat :mad:
Jag antar att det är någon form av mögel...
Tips önskas! :idea:
 
Sv: Vit beläggning på lerkrukorna

Jag som eftersträvar att terracottakrukorna ska få vit beläggning :D. Det är ju jättefint.

Vad jag har förstått är det kalk och salter och är helt ofarligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vit beläggning på lerkrukorna

Ja så har jag på mina oxå fast jag använder dom...det går inte bort hur ja än försökt. Vet inte vad det är.
 
Sv: Vit beläggning på lerkrukorna

Det är säkerligen kalk! :idea:
Köp kalkrengöring i matbutiken, så är det snart borta!

Mvh
Emma
 
Sv: Vit beläggning på lerkrukorna

Det ska jag pröva! Vi har väldigt kalkrikt vatten här... :grin:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 194
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 343
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp