Vitnos hos veterinären

snurpe

Trådstartare
Idag har jag varit med lilla prinsessan till veterinären :)

Hon blev rädd, men jag tyckte det gick under omständigheterna jättebra :idea: Jag har ju inte haft henne mer än 2½-3 veckor så hon är ju fortfarande skygg.

Vi öppnade övre delen på buren och hoppades att hon skulle stanna där, men inte. Hon for ned på golvet och jag kände mig lite nervös hur vi nu skulle få tag i henne för sprutan. Hon satte sig i ett hörn och var märktbart rädd. Jag närmade mig henne försiktigt och la en handduk över huvudet (hörde av KKS att de gjort så senast de besökte vet) och hon blev lugn direkt. Jag kunde klappa henne och vet kunde ge sprutan. Med handduken på huvudet var det inga problem att lyfta upp henne på bordet och in i buren sedan. Tyckte väldigt synd om henne när hon satt där i hörnet; hon kände sig säkert mycket trängd och hade ingenstans att gömma sig :(. Skönt att allt gick så bra bara hon fick huvudet täckt! =) Var en stor lättnad att ha veterinärbesöket överstökat! :banana:

Hon var jätteduktig lilla prinsessan! :love: Nu ligger hon under soffan - jag tror hon behöver smälta detta ett tag.

/snurpe
 
Mina missar har hittills tagit veterinärbesöken med ro. Jag trodde att det skulle vara mycket värre, men de har alltid stått snällt när det har sprutats och pillats i öronen. Dock skreeeeek Bosse när elaka vet-tjejen städare öronen med topz, det gillade han inte!

Och inte är de avskräckta, ställer jag fram lådan hoppar de glatt i den, trots att deras tre sista åkturer i den har varit till veterinären. Antingen är de väldigt glömska eller så tycker de än så länge inte så illa om veterinären. :)
 
Vad bra att det funkade så bra! Hon har ju verkligen gjort stora framsteg, och du är jätteduktig! :bow:
Hon kommer nog över veterinärbesöket snart! Är hon kastrerad än?
 
Mina andra två är också jätteduktiga. Det är lite speciellt med Vitnos eftersom hon är två år och omöjlig att ens klappa :smirk:

/snurpe
 
Känns bra att ha ert stöd! :)

Kastrerad är hon redan så nu dröjer det förhoppningsvis ett år till nästa veterinärbesök :)

Hon är lite skärrad. När man lägger sig bredvid henne utanför soffan försöker hon krypa undan (det har hon inte gjort innan). Men hon kommer säkert över det med lite tid och vi kan fortsätta träna ihop :)

/snurpe
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 328
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 273
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 726
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 950
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp