VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Jag har bara sett klipp på sociala medier där de lagt ut hela ritten. Ridsportförbundet kanske? Hade gärna sett mer, tycker som sagt både Lottas och Pams ritter var otroligt trevliga. Och hästarna med. Så skönt att titta på dressyr där det inte ser ”jobbigt” ut. Sen har ju de (och säkert fler) ridit/rider på elitnivå även bland icke funktionsnedsatta så det är ju verkligen hög nivå. Så lite synd att det Inter verkar sändas :/
Tycker det är extra roligt att Pam verkligen inte vad jag minns var någon dressyrstjärna på ft-tiden (men skapade terrängmaskin efter terrängmaskin) nu med några år med fokus på dressyren är hon såhär bra. Det imponerar på mig att kunna skifta fokus på det sättet och sen få allt att se så jäkla lätt ut, de blir farliga till kommande mästerskap!

Tycker det är extra roligt att Pam verkligen inte vad jag minns var någon dressyrstjärna på ft-tiden (men skapade terrängmaskin efter terrängmaskin) nu med några år med fokus på dressyren är hon såhär bra. Det imponerar på mig att kunna skifta fokus på det sättet och sen få allt att se så jäkla lätt ut, de blir farliga till kommande mästerskap!
Fortsätter innan hoppningen drar igång, kollade på clip my horse och kommentatorn öste beröm över Raja. Synd med lite missar i skritten. Och synd att det inte sänds. Har ingen koppling alls till paradressyr men blev så imponerad av det jag sett av våra svenska ryttare. Hoppas de får vara friska och träna på så blir Paralympics 2028 en kul svensk hästfest!

Fortsätter innan hoppningen drar igång, kollade på clip my horse och kommentatorn öste beröm över Raja. Synd med lite missar i skritten. Och synd att det inte sänds. Har ingen koppling alls till paradressyr men blev så imponerad av det jag sett av våra svenska ryttare. Hoppas de får vara friska och träna på så blir Paralympics 2028 en kul svensk hästfest!
Ja, SVT sänder inget alls från paradressyren. Jag tycker också att det är jättetrist... :(

Den första ryttaren från Mexiko har verkligen en ärlig bussig häst som hoppade på sin yttersta förmåga.

Jag tittar på både den och pdf-filen som finns.
Enligt den du länkade just nu stod Petronella också som nr 39, men det var hon ju inte (om det inte är så att #NR betyder något annat än startnummer?)
De andra svenskarna har samma startnummer i PDFen som i den här live listan också. 🤔

PDFen jag pratar om är alltså: https://results.hippodata.de/2026/2696/docs/startlist-jumping_s2r1_without_v3.pdf
Helt hundra på att SVT är härinne och läser, idag svarade de att startnumren är från första dagen

Känner inte alls till Pam sen innan, men är hennes funktionsnedsättning pga nåt som hände i terrängen? Hon rider otroligt fint! Sett ett klipp på en fransk ryttare med bara en fungerande arm och wow sin fint hon red🤩. Det är liksom bättre dressyr än vanliga VM..

Känner inte alls till Pam sen innan, men är hennes funktionsnedsättning pga nåt som hände i terrängen? Hon rider otroligt fint! Sett ett klipp på en fransk ryttare med bara en fungerande arm och wow sin fint hon red🤩. Det är liksom bättre dressyr än vanliga VM..
Jag såg också det klippet på Facebook och tänkte samma sak. Lugn avspänd häst

Det kan ju också vara så att det är några fler än vi 70 som tittar, och skriver direkt till SVT om det. De har ju frågor och chattfunktion i sin app, så det är väl kanske mer troligt att samma tankar och funderingar skickas in där. :p
Vi får be dom väva in nåt oväntat ord, för att få svart på vitt om dom läser här ;) "Säg stilettklack så vi vet om ni läser", vore väl fint om man sen fick höra "hästarna är broddade men det är ju inga stilettklackar" ;)

Nej, hon beskriver det som reumatism fast i musklerna så det blev sådan smärta när hon hoppade att det inte gick längre.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka