VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Man blir så glad av att ha Mats som expert kommentator ❤️
Duktig, respektfull mot ekipagen men kan ändå bedöma på ett korrekt sätt (är GP domare) och förklara det så jag i soffan förstår att ekipaget trots att de inte ens når 60% gör bra saker även om resultatet är rätt dåligt.

Man blir så glad av att ha Mats som expert kommentator ❤️
Duktig, respektfull mot ekipagen men kan ändå bedöma på ett korrekt sätt (är GP domare) och förklara det så jag i soffan förstår att ekipaget trots att de inte ens når 60% gör bra saker även om resultatet är rätt dåligt.

Ja jag kände mig som ett helt speedat barn på julafton när jag vaknade idag och bara "nu ska jag FROSSA i hur mycket dressyr som helst med en fantastisk kommentator. I flera dagar!!!" Semester denna och nästa vecka kan vara den smartaste semesterplanering jag någonsin har lyckats med.

Sitter nu bänkad och njuter så jag nästan spinner av tanken på alla intressanta kommentarer. Och försöka bli av med PTSD från alla "smacksugen" och hysteriska "NEEEJ"-skrik vid minsta felsteg som vi tvingats lyssna på tidigare. Hoppas alla öser in beröm till SVT för detta val så de blir glada och fortsätter med Mats.

Mats lyfter ju även Anna-Maria, nu när hon har någon som levererar ett djup och tuggmotstånd i analyserna så blir det mer utrymme för henne att komma med lite inpass från sidan som blir till vettiga diskussioner.

Men det är ändå orimligt att det dröjt så här länge att fixa en expert som "nördarna" uppskattar. Som jag sagt tidigare, om fotbolls-VM hade haft någon expert som VARJE MATCH ägnat lång tid att förklara att det är elva spelare i varje fotbollslag och spelet går ut på att det lag som gör flest mål vinner, samt vad offside betyder och i vilka situationer blir det hörna eller straffspark, så hade det varit lynchstämning.

Jag har redan skrivit in till dem.
Är så härligt att även vi nördar kan lära oss mer. Jag tror nämligen att de flesta av oss redan kan räkna till 15.
Vart skriver man? Jag vill oxå skriva och berömma Mats så man kanske slipper tant smacksugen!!

Drog igång streamen när kanadensiskan var klar och blev nyfiken om Come Back De Massa har gulgen eller inte. HAN STÅR SOM FUX I ALLA SYSTEM??? Störde mig något otroligt 🤪😁

Drog igång streamen när kanadensiskan var klar och blev nyfiken om Come Back De Massa har gulgen eller inte. HAN STÅR SOM FUX I ALLA SYSTEM??? Störde mig något otroligt 🤪😁

Vaa han kan väl inte vara fux? Såg extremt gul ut.

Danskans häst såg ut som att han tränats av någon annan och kunde bättre själv, jag gillade inte att hon "åkte skidor" och skänklade typ hela vägen uppe i virvlen. Så grovt, så onödigt.

Habil prestation av Rebecca! Jag är så glad att få se lite nya ekipage representera Sverige så det är nästan strunt samma med poängen. Men väl godkänt! Jag vet inte mycket om henne men verkade sympatisk av det som framgick i Ridsports reportage.

(Kände ett distinkt stråk av PTSD också av tanken på Bo Jenå med klapphänderna och när han ska kommentera ännu en av "Jullans" lagprestationer. För många sådana upplevelser i historiken.)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka