VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Jättefin ritt av Therese och Navarro!
Såg bättre ut än i Falsterbo tyckte jag, och så himla glad över allt beröm Therese får för sin ridning med. Hon har (eller försöker ha ;)) hästarna på sätet och rider så trevligt!

Vore lite kul se henne på en lite mindre och kvickare häst nån gång, men hon trivs nog med sina maffiga svarta hingstar

Såg bättre ut än i Falsterbo tyckte jag, och så himla glad över allt beröm Therese får för sin ridning med. Hon har (eller försöker ha ;)) hästarna på sätet och rider så trevligt!

Vore lite kul se henne på en lite mindre och kvickare häst nån gång, men hon trivs nog med sina maffiga svarta hingstar
Första gången jag såg dem. Vilken potential! Älskar sekvenser där den är så uppe och lätt i kontakten. Hon försöker rida korrekt iallafall.

@Jeps hon var en favorit innan men nu….

Jag blev lite intresserad av den där Mexikanarens och hans häst för tyckte inte det stämde, han red före Becky Moody. Jag tyckte han hade så lätt och fin hand och hästen krullade bara ihop sig hela tiden. Kollade på FEI och han har tävlat den internationellt from i år. Köptes i december 2025. Nadine Capellmann tävlade den innan vilket nog förklarar saken med ihopkrullningen.

Delvis knapp.Jag håller med om trevlig ritt och många förtjänster och jag såg inte allt men visst va det iaf en piaff med en synnerligen tråkig och hackande skänkel? Där tyckte jag gott att det kunde nämnts att det blev ansträngt.

Delvis knapp.Jag håller med om trevlig ritt och många förtjänster och jag såg inte allt men visst va det iaf en piaff med en synnerligen tråkig och hackande skänkel? Där tyckte jag gott att det kunde nämnts att det blev ansträngt.
Det gjorde han väl? Eller var det den andra svenskan? Han sa något om att "hon fick hjälpa hästen lite väl mycket i piaffen" eller något sådant när de skrittade ut från banan? :confused:

Mvh,
Lady_S

Och att det är AnnaMaria som säger att det är synd att arrangören inte har en kamera på halten (istället visas ryttarens ansikte) gör ju att jag blir ännu gladare, hon är ju DUKTIG och det är roligt att det syns!
Vet när jag sett t ex gymnastik att hon både är rolig, kvick och väldigt påläst men inom ridsportens rapportering har hon inte kommit till sin fördel direkt.

Mats fortsätter vara jättebra förstås, gillade kommentaren om ”MsvB häst i Grand Prix” 😂 men också att han är lugn och respektfull när det blir dåligt med, det är ingen katastrof men man får låga poäng liksom. Skön inställning. Jag avskydde verkligen ojandet och gastandet man kunde göra förut, och fortfarande kan höra om man gillar det på radiosportens sändning ;)

Gillar också att han ärligt verkar positiv till alla hästar. De är fina, godmodiga, villiga, gör det bra osv. Oavsett om de sedan gör ett resultat på 62% eller 74% kan de vara fina ❤️

Mia och Invoice borde (liksom Therese) kunna vara klara för Specialen?

Han var för spänd idag, kändes som om det var bra bedömt av domarna för han fick ju (enligt kommentatorerna) riktigt fina poäng där det funkade men avdrag på miss i piaff och halter osv. Kändes schysst bedömt.

Och Mia rider väldigt trevligt på honom! Roligt att se, även om man helst är lite mer avspänd när man ser dressyr än man blir av det där ekipaget ;)

Ja jag har också suttit och räknat lite på återstående ekipage. Och utan att ropa hej i förväg så var det min bedömning också att båda bör greja topp 30. Ändå många fina sekvenser av Mia och Invoice, jag har varit mer nervös vid några tidigare ritter! Men man ser att det är en balansakt att kunna stötta och vägleda honom utan att störa och stressa.

Alltså, jag är inte riktigt kär i Fame, tycker att den trycker fram bringan på ett lite märkligt sätt. Plus att galoppen ibland är lite fyrtaktig (som känsla i alla fall, har inte kollat i slowmotion).

haha, precis när jag skriver det säger Mats samma...

Ja jäkla Mats, han lämnar ju inget kvar för oss att kommentera här när han måste säga så bra saker hela tiden! "Jag håller med Mats" "Jag också". "Jag med." :rage:

Skulle vara att räkna antalet steg då, det verkar inte vara hans största intresse. :laugh:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka