Jätterolig klass att se! Håller med Mats om att det blir roligare när det händer lite och blir lite ovisst, jag hoppades ju på att Glamourdale skulle fortsätta se bra och Hemmer överraska men att det verkligen skulle hända var iaf hyfsat otippat. De flesta förhandstipsen var ju Dufour, Verboomen och Werth.
Tycker lite synd om Justin, pressen från fantastiska fjolåret ser ut att sitta på hans axlar men även om det inte är lika bra som ifjol tycker jag det är ett trevligt ekipage att se och om han bara får ned axlarna en bit och börjar vara lite mer avspänd själv på tävlingsbanan tror jag de kan bli riktigt bra igen.
Isabel Werth har, igen, en häst som knappt galopperar alls bak…
…kan inte fatta att ett avstånd på typ två decimeter mellan bakbenen i vändningar upp på medellinjen godkänns men det beror väl lite på vem som sitter på hästen. Bra att hon blev utan medalj, det var inte nog bra.
Jätteglad att se Glamourdale, han ser fin ut och ettorna är verkligen helt magiska. Hon har gjort ett fint jobb med honom senaste två åren tycker jag, visst är munnen tråkig och hans passage och piaff är inte som de bästas men håller med Fiorano om att den sista piaffen idag nog var den bästa jag sett honom göra.
Hemmer var jätteroligt att se! Himla fin häst och bra ridning. Blir spännande se hur de utvecklas.
Roligt att se mycket mindre svett, trots värmen, och framförallt mindre eller inget sockerskum i munnen på dem. Det är inte perfekt men jag tycker nog det går åt rätt håll.