VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Tack för uppdatering! Men OS-kval är inte kört väl?
Hur många individuella ryttare går till final, 60? Tror vi att Henke fortfarande har en chans att ta sig dit ändå?

25 individuella går vidare så är nog svårt.
Men med så många som har problem är det definitivt fortfarande möjligt att ta OS-kval för laget.
OS-platsen är väl inte körd, med tanke på hur det sett ut kan det ju hända en del för några andra också.
Henkes individuella tror jag är borta redan, om inte jag hittat fel resultatlista ser han ut att ligga på en 28:e plats nu.

Det var väl dressyren?
Från ridsport.se :
VM i Aachen är det första tillfället att kvala ett hopplag till OS i Los Angeles 2028. De sju bästa lagen på VM, borträknat USA som är direktkvalade som hemmanation, kvalar till OS. Om man inte lyckas kvala på VM så finns en ny chans på EM i hoppning i Waregem 2027 där de tre bästa lagen kvalar, borträknat de som redan kvalat på VM.

Från ridsport.se :
VM i Aachen är det första tillfället att kvala ett hopplag till OS i Los Angeles 2028. De sju bästa lagen på VM, borträknat USA som är direktkvalade som hemmanation, kvalar till OS. Om man inte lyckas kvala på VM så finns en ny chans på EM i hoppning i Waregem 2027 där de tre bästa lagen kvalar, borträknat de som redan kvalat på VM.
Jag hade missförstått!

Danskan, alltså - är det bara jag som absolut inte förstår den fina ridningen som det kommenteras om. Tyckte inte alls det var en trevlig eller harmonisk ritt att titta på. Mådde dåligt av att se det.

Hejar alltid lite extra på Team Wilma, mest för att Groom Madde var en barndomsvän till mig och en av de coola tjejerna i skolan som fick mig att vilja vara hästtjej. Vi brukade leka häst och alla små barn hade sina egna hästar (de äldre eleverna som kunde bära oss på ryggen). Madde var min häst. Fun fact :rofl:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka