VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Vad är det för underlag på EM-banan? Tror att gräset påverkat en hel del.
Och vad har vi för länder utöver Sverige som kommer vilja/ha en chans att fightas om en OS-plats där?

Eventuellt var ju iofs svaret Al Capone gav ”jag pallar inte riktigt det här”. HvE hade ju en tydlig analys för vad som skulle tränas på. PF verkade ju mer ”Shit happens, det är bara att bryta ihop och prova igen! 😁”. Det lät inte som att han tänkte att det fanns något att ändra, utan bättre lycka nästa gång, typ.

Jag tänker att med det resultatet han fick så skulle nog åtminstone jag tänka att jag borde fundera på om det är några saker jag vill göra/ha annorlunda framöver.
Han hade kanske inte hunnit analysera resultatet ännu? Vissa ryttare tar nog lite längre tid på sig att klura på vad som gick fel.

Han hade kanske inte hunnit analysera resultatet ännu? Vissa ryttare tar nog lite längre tid på sig att klura på vad som gick fel.
Det brukar ju inte vara Peders svaghet att analysera, hästen var ju uppenbart obekväm i de större rundorna, underlag eller annat är ju svårt att säga men tror inte heller vi får se den i OS. Vi har iaf en medaljchans kvar detta vm :)

Fördelen är att det är 7 europeiska lag som kvalade in nu. Så tre till som ska tas ut på EM. Nederländerna, Danmark och Norge kommer jag på spontant.
Sverige, Danmark, Nederländerna, Spanien, Norge, Polen, Portugal och Ungern verkar vara de som haft lag nu till VM men hamnat utanför OS-kval. Det borde ju inte vara några problem när man ser det på pappret. Sen ska det ju "bara" stämma där och då också

Det brukar ju inte vara Peders svaghet att analysera, hästen var ju uppenbart obekväm i de större rundorna, underlag eller annat är ju svårt att säga men tror inte heller vi får se den i OS. Vi har iaf en medaljchans kvar detta vm :)
Det ser lovande ut för laget just nu också. Följer direktresultaten, önskar att SVT kunde sänt även paradressyren

Edit: kanske inte fullt så lovande som jag först trott, såg först inte att det var många fler länder som hade sin fjärderyttare kvar och högt resultat på sin preliminärstrukna

Det ser lovande ut för laget just nu också. Följer direktresultaten, önskar att SVT kunde sänt även paradressyren

Edit: kanske inte fullt så lovande som jag först trott, såg först inte att det var många fler länder som hade sin fjärderyttare kvar och högt resultat på sin preliminärstrukna
Nej laget är nog kört för medalj. Men bra resultat ändå. Tror inte heller egentligen på individuell medalj med tanke på nivån generellt och spänningen i skritten, men man kan hoppas en dag till 🤣. Tror dock att kommande mästerskap blir roliga på parasidan. Både Zapp och Raja är ju unga nog för att hänga med några år till och jobba på anspänningen som ju såklart drar ner det där lilla sista. Och har ryttare som ridit på hög nivå länge och dessutom inte är lastgamla (den ena är väl iofs dubbelt så gammal som den andra men fortfarande inte jättegammal🤣) så kommande mästerskap blir kul att följa :)

Vi har ju körningen som pågår också. Fredrik Persson på 7de plats efter dressyren enligt resultaten på Longines (på ridsport.se står det 6te plats, men det verkar inte stämma) . Maraton pågår för fullt nu
Ja och Lena Malmström 2:a med 4 ryttare kvar i grad IV. Kanske behöver vi inte ens vänta en dag 🙈

Det hinner hända mycket på två år! Nyfiken på vad Nicole Holmén kommee kunna göra med HM i ryggen. Ljuvlig ryttare att titta på! André Brandt har också hästar på väg upp. Så förhoppningsvis byggs det för en generationsväxling också.

Har Malin inte nån ny stjärna på gång?
Steffi hade väl någon ny stjärna också, kanske för ung? Men båda Holmens om de får rätt häst kan jag se gå OS.

Lite OT, men jag kikade in på Clip my horse för att se en liten glimt av maratonkörningen och jisses så dyr prenumeration de har!? För 240 euro om år hade jag åtminstone velat slippa reklam, men det kostar visst 100+ euro extra för reklamfritt 😅

Nej laget är nog kört för medalj. Men bra resultat ändå. Tror inte heller egentligen på individuell medalj med tanke på nivån generellt och spänningen i skritten, men man kan hoppas en dag till 🤣. Tror dock att kommande mästerskap blir roliga på parasidan. Både Zapp och Raja är ju unga nog för att hänga med några år till och jobba på anspänningen som ju såklart drar ner det där lilla sista. Och har ryttare som ridit på hög nivå länge och dessutom inte är lastgamla (den ena är väl iofs dubbelt så gammal som den andra men fortfarande inte jättegammal🤣) så kommande mästerskap blir kul att följa :)
Kollade igen nu, laget är ju inte alls kört för medalj.. har lite svårt att följa med i longines. Jag tror på minst en medalj idag!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka