VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Två reflektioner under finalen:

1. Nästan lite skönt att där inte var någon svensk ryttare med, för då behövde jag inte vara illamående av nervositet under deras rundor. 😂

2. Underbart skönt att Martin Fuchs inte kvalade till finalen, för jag blir så arg varje gång jag ser honom.

Roligt att lagmedaljerna återspeglades i de individuella
Dubbla samma valör för silver och brons!
(ändrat sen LenaH påpekade att jag hade fel!)

Senast ändrad:
Jag läste på om Lena Malmströms funktionshinder. AJ?!
Screenshot_2026-08-23-17-09-12-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.webp

Jag har ju själv bäckenproblem och ridning är ju egentligen inte alls bra för det 😅

Jag läste på om Lena Malmströms funktionshinder. AJ?!
Visa bifogad fil 189958

Jag har ju själv bäckenproblem och ridning är ju egentligen inte alls bra för det 😅
Tror hon har Coxa plana, det gör ena höften otroligt orörlig. Ridning är jättebra för bäcken och höftproblem, däremot ska man kanske inte satsa på att jobba som ryttare eller balettdansör typ 😅. Härlig segerintervju, och som hon sa, något händer inom svensk paradresssyr just nu. Alla har höjt sig detta mästerskap och den som var ”sämst” i laget gjorde en otroligt bra analys av vad som behövs framåt, och det var inga dåliga procent från Renee alls. Igen kanske man ska snegla ner på vad Ankarcrona gjorde för några år sen och vad uddesen gör nu. Tycker det säger ganska mycket att en individuell guldmedaljör hyllar laget typ först trots att de inte har haft egentlig inverkan på medaljen.

Tror hon har Coxa plana, det gör ena höften otroligt orörlig. Ridning är jättebra för bäcken och höftproblem, däremot ska man kanske inte satsa på att jobba som ryttare eller balettdansör typ 😅. Härlig segerintervju, och som hon sa, något händer inom svensk paradresssyr just nu. Alla har höjt sig detta mästerskap och den som var ”sämst” i laget gjorde en otroligt bra analys av vad som behövs framåt, och det var inga dåliga procent från Renee alls. Igen kanske man ska snegla ner på vad Ankarcrona gjorde för några år sen och vad uddesen gör nu. Tycker det säger ganska mycket att en individuell guldmedaljör hyllar laget typ först trots att de inte har haft egentlig inverkan på medaljen.
Jag har tvärtomproblem, har instabilt bäcken och typ foglossning vid hormontoppar (mens/äl). Red en bred häst en gång där bäckenet knäppte när jag red lätt 🙈

Håller med om att paradressyren imponerat det här mästerskapet!

Kollar ikapp, vad hände med tungan för fransyskan. Den slängde och hängde. Tungan över bettet?
Så har det sett ut sedan dag ett helt utan att någon kommenterade det på något sätt. Beklämmande att se, jag spolade förbi alla hennes ritter efter att ha sett den första.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat