VM i hoppning

Jag vet inte varför jag läser för jag blir bara irriterad men...
https://www.expressen.se/sport/ridsport/borde-inte-ha-platsat-sager-nagot-om-laget/
"Vem hade trott det, i torsdags. När Malin Baryard-Johnsson och Henrik von Eckermann lekte plockepinn i Tryon."
Vadå plockepinn?!

edit: såg nu att i princip allt den där människan skriver är korkat.
Jag läser icke Expressen ;)
för de är bara ute efter klick och att få nedvärdera ridsport verkar det som :down:
Bojkotta :p
 
Jag vet inte varför jag läser för jag blir bara irriterad men...
https://www.expressen.se/sport/ridsport/borde-inte-ha-platsat-sager-nagot-om-laget/
"Vem hade trott det, i torsdags. När Malin Baryard-Johnsson och Henrik von Eckermann lekte plockepinn i Tryon."
Vadå plockepinn?!

edit: såg nu att i princip allt den där människan skriver är korkat.
Men det var väl en rätt bra artikel måste jag inflika? Med beröm till bredden i svensk Ridsport som tar medalj trots att de inte hade Roffe eller Douglas eller All In.

Tror också att när sportjournalister tvingas intressera sig för ridsport kommer det bli tuffare kritik- precis som fotboll och skidor får stå ut med. Att 8 fel är plockepinn idag fast det varit en bragd på 90 talet. Vill vi att de ska skriva får vi nog ta att vi inte alltid delar åsikterna...
 
Klokt och bra beslut av Henrik tycker jag att inte starta imorgon. Som han själv säger så vill han satsa på världscupen och topp 10 finalen och som han resonerar själv så har han ingen chans på medalj. Så att hellre då spara på hästen istället för två rundor och många språng.
 
Men det var väl en rätt bra artikel måste jag inflika? Med beröm till bredden i svensk Ridsport som tar medalj trots att de inte hade Roffe eller Douglas eller All In.

Tror också att när sportjournalister tvingas intressera sig för ridsport kommer det bli tuffare kritik- precis som fotboll och skidor får stå ut med. Att 8 fel är plockepinn idag fast det varit en bragd på 90 talet. Vill vi att de ska skriva får vi nog ta att vi inte alltid delar åsikterna...

Jag håller med dig. Det här är ju i grunden en positiv artikel. Att svensk hoppning har sån bredd just nu (och en bra förbundskapten med fingertoppskänsla) att en "doldis" kan rädda det när stjärnorna "misslyckas". Och ja, med tanke på förväntningarna så kan man nog säga att det är ett litet misslyckande. Precis som om Charlotte Kalla kommit på 5e plats i VM/OS på 10 km skate som är hennes favoritdistans. För en annan svensk åkare hade 5e plats varit jättebra men för Kalla hade det varit ett misslyckande.

Nu är svenskarna så bra i hoppning att det de nu presterat individuellt är ett litet misslyckande. Man hade nog förväntat sig att antingen Peder eller Henrik (eller båda) hade varit med i medaljstriden. Istället är det Fredrik som är det och det är ett styrkebesked av svensk hoppning.
 
Börjar ryttarna rida 18:00 när svenska sändningen börjar?

Vet att jag kan hitta infon själv på nätet men p g a anledningar jag inte tänker gå in på här mår jag inte så bra och har svårt att själv leta och räkna om tid.
 
Börjar ryttarna rida 18:00 när svenska sändningen börjar?

Vet att jag kan hitta infon själv på nätet men p g a anledningar jag inte tänker gå in på här mår jag inte så bra och har svårt att själv leta och räkna om tid.
Det börjar 15.45 och sändningen 15.30
 

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 511
  • Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp