VM i hoppning

Börjar ryttarna rida 18:00 när svenska sändningen börjar?

Vet att jag kan hitta infon själv på nätet men p g a anledningar jag inte tänker gå in på här mår jag inte så bra och har svårt att själv leta och räkna om tid.

Finalrunda A börjar 15.45.
Sänds på SVT 1 för att sen byta till SVT2.
Startnummer 8 för Peder och 19 för Fredrik.

Finalrunda B börjar 18.35, sänds 18-20 på SVT2.

Hela sändningen 15.30-20.00 på svtplay.

Krya!
 
Av de som lär slåss om medaljerna hittar jag inga på samma decimaler, så omhoppning lär det ju inte bli. Men eftersom kommentatorerna har lite dålig koll på reglerna och det alltid brukar vara någon som undrar:
09:45 Individuell semifinal, 1,60-hoppning. Öppen för de 25 bästa efter tidshoppning och nationshoppningens båda rundor. Till slutfinal, runda B, går de 12 bästa ekipagen. Resultat i semifinal och final läggs till tidigare resultat.
12:35 Individuell final runda B (topp 12) Vid lika antal fel, sker en omhoppning om guldet. Vid lika antal fel för övriga placeringar avgör den sammanlagda tiden i runda A och B.
 
Synd för Peder. :( Men jag tycker ändå att han räddade upp fint efter misstagen. Hoppas att han trots allt är nöjd med sin insats.
 
Räknade jag fel eller försökte han snedda över oxern och rida på 7 språng till vattnet? Vad kan tanken ha varit med det isåfall? Komma bättre in i trekombinationen?
 
Räknade jag fel eller försökte han snedda över oxern och rida på 7 språng till vattnet? Vad kan tanken ha varit med det isåfall? Komma bättre in i trekombinationen?

Tror att det är att de vill ha längre galoppsprång att hoppa ifrån så att språnget över vattnet automatiskt blir längre. Men samtidigt så blir ju vattnet längre om de hoppar det snett...
 
Verkligen fin häst!

Kollade upp den, och såg att han hoppade 10-9 på treårstest och bara är tio år. Det ska bli vansinnigt spännande och se hur långt de kan gå. Som avelsintresserad tycker jag också att det är intressant att se att hästar som får höga betyg på våra tester sedan lyckas prestera på högsta nivå.
 

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 549
  • Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp