VM i Tryon - Dressyr

Gjorde nästan precis samma, tryckte bakdelen åt höger i den piaffen.

Aha. Jag tycker att SP rider så otroligt osympatiskt att jag verkligen förstår att hästen säger upp sig. Har fortfarande hans ritt från Rio på näthinnan och den var i klass med ryskans...
 
Ryskan såg ju om möjligt ännu värre ut idag:crazy: GB kommenterade det ju rätt skarpt (för att vara henne ;)) också, bra!

Håller med om att DW ser lite hingst-bekväm ut :p men det är en fantastiskt fin häst!

Och så fint ridet av Juliette!!
 
En liten reflektion är att dressyrhästarna faktiskt ser lite allmänt mindre feta ut nuförtiden än de gjorde för några år sen. Lite mer slimmade och sportigare i kropparna. Känns som ytterligare en sund utveckling av sporten!
Verkligen. Skönt att slippa se de fläskberg som dressyrhästarna var förut.
 
Jag kan inte låta bli att irritera mig på att det inte nämns att det är framstående avelshingstar som är inne på banan. Nu har vi sett Zack, Apache och Dream Boy utan att de andats en stavelse om att de inte bara är framgångsrika tävlingshästar utan även framstående avelshingstar.
 
Nu är jag inte någon dressyrryttare men reagerar på att det ofta sägs att det ser så fint ut men jag tycker hästen har vinklat om sitt bäcken väldigt dåligt. Visst det sprattlar fram men det är väl inte det som är poängen? Kan ju iofs bero på att kommentatorerna är eld och lågor tills det skiter sig rejält.
 
Nu är jag inte någon dressyrryttare men reagerar på att det ofta sägs att det ser så fint ut men jag tycker hästen har vinklat om sitt bäcken väldigt dåligt. Visst det sprattlar fram men det är väl inte det som är poängen? Kan ju iofs bero på att kommentatorerna är eld och lågor tills det skiter sig rejält.

Ja men så rider dom inte på 100% heller. Naturligtvis kan säkert allihopa vinkla bättre och ha bättre bakben och ha nacken högre osv osv. ALLT kan ALLTID bli bättre. Men jag blir så trött på att det negativa måste påpekas så himla mycket. Av allt negativt som kan sägas om kommentatorerna så gillar jag att de har en rätt positiv approach till ekipagen, för är det nåt annars som bara blir en spiral av negativitet så är det vi som tittar på dressyr.
 
Nu är jag inte någon dressyrryttare men reagerar på att det ofta sägs att det ser så fint ut men jag tycker hästen har vinklat om sitt bäcken väldigt dåligt. Visst det sprattlar fram men det är väl inte det som är poängen? Kan ju iofs bero på att kommentatorerna är eld och lågor tills det skiter sig rejält.
Sprattlar fram? Det känns väl som en konstig beskrivning?

Jag tycker de flesta ritter ser toppenfina ut! Sen kan det såklart alltid bli bättre :)
 
Ja men så rider dom inte på 100% heller. Naturligtvis kan säkert allihopa vinkla bättre och ha bättre bakben och ha nacken högre osv osv. ALLT kan ALLTID bli bättre. Men jag blir så trött på att det negativa måste påpekas så himla mycket. Av allt negativt som kan sägas om kommentatorerna så gillar jag att de har en rätt positiv approach till ekipagen, för är det nåt annars som bara blir en spiral av negativitet så är det vi som tittar på dressyr.
Det här handlar inte om negativitet utan om att förstå vad man söker. Genomgående positiva kommentarer är inte så utbildande
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 453
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, med Well Done, slog nytt personligt rekord i VM-dressyren i Tryon, USA, och blev femma. Kittels nya rekord lyder 79,726...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp