VM i Tryon - Dressyr

Det räcker ju inte med en spektakulär häst om man inte får till det.. Det gör ju skillnad när Isabell bara sätter typ allt.
Tycker Bella Rose är jättefin! En annan typ bara, inte riktigt lika rörlig.

Jag föredrar ju Weihegold men Bella Rose är också jättefin! Framförallt gör Werth allting så korrekt. Kolla övergången mellan samlad skritt och piaff igen!
 
Jag föredrar ju Weihegold men Bella Rose är också jättefin! Framförallt gör Werth allting så korrekt. Kolla övergången mellan samlad skritt och piaff igen!
Absolut, hon rider på absoluta toppen, men det finns några till som gör det i den där samlingen :)
 
Absolut, hon rider på absoluta toppen, men det finns några till som gör det i den där samlingen :)
Jag kan inte uttala mig om poängen men av det jag såg så tycker jag helt klart att hon var en värdig vinnare igår. Hennes ritt tyckte jag nästan blev lite för tyskt nogrann så den nästan blev lite tråkig :D
 
Var inte det Miles med Children? Den spelade de under hans ritt iallafall
Ja under travdelen men just när galoppdelen börjar så är det en annan låt, en sådan som jag hört säkert tusen gånger i olika filmer och serier och tävlingar men för mitt liv inte kan hitta vem som gjort den :arghh: :o
 
Hon har ju varit skadad och varit borta i flera år. Isabell säger att det är den bästa häst hon haft!
Men vad var det för skada? Det enda jag hittar är att hon ströks under VM 2014 för hästen hade inflammation i framhovarna och var sulöm? Läser man intervjuerna från det mästerskapet så lät det ju då som om hästen snart skulle vara tillbaka?
 
Ja under travdelen men just när galoppdelen börjar så är det en annan låt, en sådan som jag hört säkert tusen gånger i olika filmer och serier och tävlingar men för mitt liv inte kan hitta vem som gjort den :arghh::o

Jag provade Shazam, fick det här som träff:

5CCD8B86-8BCB-496D-B35A-4E313E9FF694.png
 
Men vad var det för skada? Det enda jag hittar är att hon ströks under VM 2014 för hästen hade inflammation i framhovarna och var sulöm? Läser man intervjuerna från det mästerskapet så lät det ju då som om hästen snart skulle vara tillbaka?
Läser man lite artiklar så verkar hästen ha varit skadad antingen länge eller i omgångar. De verkar inte ha varit säkra på om hon skulle hålla för den nivån heller om jag fattar det rätt.
 
Bella Rose blev skadad vid förra VM och gick då bara första GPn. I år kom hon ut på banan igen nästan fyra år senare, har bara gjort två kvaltävlingar under sommaren då var hon ganska spänd. Jag älskar hästen och kombinerat med Isabells helt enormt korrekta ridning blir det magi. Ta bara hörnpasseringarna och utgången ur andra piruetten på medellinjen-där syntes det tydligt att britterna inte hade tillräckligt med bärighet i sina hästar, särskilt i galoppen just.
 
Det verkar för övrigt som om vi inte får se nån kür imorgon :(. Vädret ska ställa till det och det kan komma 200 (!!) mm regn så troligen blir det flyttat till måndag. Hoppas de rider det under em då så jag hinner hem från jobbet...
 
Det verkar för övrigt som om vi inte får se nån kür imorgon :(. Vädret ska ställa till det och det kan komma 200 (!!) mm regn så troligen blir det flyttat till måndag. Hoppas de rider det under em då så jag hinner hem från jobbet...
Det är väl i och för sig bra att hästarna får en extra vilodag nu när det var så varmt och fuktigt igår
 
Det verkar för övrigt som om vi inte får se nån kür imorgon :(. Vädret ska ställa till det och det kan komma 200 (!!) mm regn så troligen blir det flyttat till måndag. Hoppas de rider det under em då så jag hinner hem från jobbet...

Typiskt... jag som planerat in en mysig eftermiddag med en kompis, god mat och küren på TV! :(
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 175
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, med Well Done, slog nytt personligt rekord i VM-dressyren i Tryon, USA, och blev femma. Kittels nya rekord lyder 79,726...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp