Bukefalos 28 år!

VM i Tryon - Dressyr

2 domare hade Juliette som 1a. Kul!
Blir roligt imorgon och då är det dax för Isabell!!! Äntligen!
Var ju förra VM Bella Rose skadade sig efter lagdressyren och ströks. Känns bra att hon är tillbaks nu.
Jag var nere på VM då för att se GPS och Küren och var så taggad att se dem live. Tji fick jag men fick se Valegro, Damon Hill och Desperados live iallafall och det är jag glad för :)
 
Så imponerad av den ritt som J Ramel presterade igår. Det lovar riktigt bra inför fortsättningen.
Däremot håller jag med flera av er vad det gälleTinne. Där så tråkigt att titta på, visst rörelserna utförs, ofta helt okej poängmässigt, men var finns glädjen? oavsett vilken häst hon sitter på, men med hennes erfarenhet och bra material så ger ju det givetvis utdelning ändå.

I övrigt gillade jag irländskan
 
Ja han om någon borde kunna lätta upp stämningen lite, dressyren blir ju extra tråkig med så tråkiga kommentatorer.
Ja han skulle garanterat få betydligt fler att titta på dressyr

om Antons höger piruett
"kanske lite slafsigt kanske som om han tänkte på något annat vem ska torka disken inte är det väl jag igen"
:rofl:
Jag har fortfarande inte sett ritten
Men jag skippar nog dressyren på TV för jag är så trött på SVTs kommentatorer faktiskt
 
Ja han skulle garanterat få betydligt fler att titta på dressyr

om Antons höger piruett
"kanske lite slafsigt kanske som om han tänkte på något annat vem ska torka disken inte är det väl jag igen"
:rofl:
Jag har fortfarande inte sett ritten
Men jag skippar nog dressyren på TV för jag är så trött på SVTs kommentatorer faktiskt
Jag tänker testa att ha ljudlöst på tvn och radiosporten i lurarna :)
 
Jag tänker testa att ha ljudlöst på tvn och radiosporten i lurarna :)
Jag försökte med det under någon annan sändning men då var radion före tv sändningen så det blev jättetokigt :crazy: men jag hoppas det fungerar för dig, tror det beror på vilken leverantör av tv-kanaler man har
Sen ska jag jobba kväll i helgen och även kväll nästa helg :cautious: vilket gör att jag inte kan se det direkt utan får spela in det för terrängen och även hoppningen denna helg och nästa helg vill jag ju se allt även om det blir i efterhand.
Nu vet jag inte vilka som kommenterar fälttävlan och hoppning på SVT det här mästerskapet men det är ju inte GB i alla fall tyvärr är det väl samma bisittare :crazy:
 
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=179&grupp=16014&artikel=7042255

Christian Olsson borde få kommentera all dressyr även i TV. Nu såg jag faktiskt inte Tinnes ritt, jobbade så jag missade det, men jag tycker Christian Olsson gör det tusen gånger bättre än SVTs kommentatorer.

Jag avskyr Christian Olssons kommentarer! Okunnigt. Extremt störig kommentator! Jag vill ha en kommentator som vet vad hen pratar om. Som kan förklara det där man själv missar. Jag vill att det ska vara riktigt nördigt också. Hans liknelser är idiotiska och han försöker bara göra sig rolig på andras bekostnad och sånt har jag extremt svårt för.
 
Jag avskyr Christian Olssons kommentarer! Okunnigt. Extremt störig kommentator! Jag vill ha en kommentator som vet vad hen pratar om. Som kan förklara det där man själv missar. Jag vill att det ska vara riktigt nördigt också. Hans liknelser är idiotiska och han försöker bara göra sig rolig på andra bekostnad och sånt har jag extremt svårt för.
Vem skulle du vilja ha som kommentator eller tycker du det är bra som det är nu?
 
Vem skulle du vilja ha som kommentator eller tycker du det är bra som det är nu?

Ingen aning om vem som skulle kunna göra det bra. Men jag vill definitivt ha en person som kan dressyr och inte en person som bara slänger ur sig fjantiga liknelser stup i kvarten. Men de som är nu är iaf bättre än CO... inte för att det säger så mycket egentligen då jag inte tål CO.

Men sen måste den personen också kunna kommunicera det svåra i dressyren så att både dressyrnördar och folk som inte kan dressyr förstår och blir nöjda. Jag vet ingen sån person som gjort det. Men kanske två stycken med bra personkemi? Men C.O. är inte en av dem... Jag tyckte mycket mer om Henrik Johnsson men inte heller han är helt rätt för det. Vissa människor har en förmåga att förklara svåra saker på ett enkelt sätt. Det är en sån person man måste hitta. Inte en wannabe komiker som C.O.
 
Finns det svenska starttider för dagens ekipage? Jag har bara sett för de svenska ekipagen men det hade varit kul att veta när Isabell Werth, Charlotte Dujardin m.fl. rider också.
 
Ingen aning om vem som skulle kunna göra det bra. Men jag vill definitivt ha en person som kan dressyr och inte en person som bara slänger ur sig fjantiga liknelser stup i kvarten. Men de som är nu är iaf bättre än CO... inte för att det säger så mycket egentligen då jag inte tål CO.

Men sen måste den personen också kunna kommunicera det svåra i dressyren så att både dressyrnördar och folk som inte kan dressyr förstår och blir nöjda. Jag vet ingen sån person som gjort det. Men kanske två stycken med bra personkemi? Men C.O. är inte en av dem... Jag tyckte mycket mer om Henrik Johnsson men inte heller han är helt rätt för det. Vissa människor har en förmåga att förklara svåra saker på ett enkelt sätt. Det är en sån person man måste hitta. Inte en wannabe komiker som C.O.
Jag har inte jättemycket emot att kommentatorn inte är superinsatt så länge experten gör sitt jobb.
GB är inte den roligaste att lyssna på men, måste ju säga att det kan ju inte vara lätt om de ska kommentera på samma TV-bilder som vi ser.
Jag tycker både Lotta Björe och Maria Gretzer för ett bättre jobb som experter då de vågar vara just experter. Gunilla vill hålla det på en så låg nivå att alla ska förstå och det tycker jag inte att experten ska göra. De ska ju kunna förklara det som gemene man inte ser. Som en jämförelse så satt ju aldrig Stig Strand och förklarade att man skulle åka mellan portarna i slalom utan han förklarade ju de små detaljerna. Då blir det intressant.
Fattar inte varför man alltid ska förklara allt på idiotnivå när det handlar om ridsport. Är du inte intresserad lär du ju inte sitta och titta.

PS jag gillar Christian även när han kommenterar fotboll.
 
Måste säga att jag tycker J Ramels ritt och häst påminner lite om Charlotte och Valegro, det finns en glädje hos hästen att göra rätt och en vilja som Valegro visade. Och en vinnarskalle hos ryttaren.
Man blir glad av att titta på dem.
Sådana ritter gillar jag att titta på. Så, har vi en ny Valegro i vårt lag tro?
 
Måste säga att jag tycker J Ramels ritt och häst påminner lite om Charlotte och Valegro, det finns en glädje hos hästen att göra rätt och en vilja som Valegro visade. Och en vinnarskalle hos ryttaren.
Man blir glad av att titta på dem.
Sådana ritter gillar jag att titta på. Så, har vi en ny Valegro i vårt lag tro?

Man ju alltid hoppas! Oavsett så är det en jättefin häst och det ska bli otroligt roligt att se dem i fortsättningen av VM!
 
@Lindsen
Nej jag tror inte Buriel är en ny Valegro tyvärr. Han är inte tillräckligt komplett även fast det är en sjukt fin häst som man bara kan drömma om att ha själv :)
Jag gillar ekipaget jättemycket och det är så kul att Tinne är typ sämst i vårt lag nu, det säger en del om svensk dressyrs utveckling :) Tinne har ju varit bäst i laget så länge, även fast tronskiftet skedde typ under OS i Rio och inte just nu.
Tycker det är svårt att hitta någon ny Valegro bland de som går nu. Han var så komplett med sin gång och sin styrka och teknik och temperament.
Cosmo är ju fantastisk men temperamentet är lite för galet för att bli helt stabil.
Bella Rose kommer vara i topp pga ryttaren men frågan är om hon kan hålla sig skadefri så hon kan bli tillräckligt stark och stabil?
Verdades är i ropet nu och jag ÄLSKAR deras kemi men hästen är lång ifrån komplett.
Dante Weltino där finns iofs både gången och kapaciteten så kanske....
Weihegold har tekniken och styrkan men inte gången.

Förutom dessa så ser jag ingen annan som kommer komma upp i Valegroklass poängmässigt. Däremot finns det ju en hel drös unghästar som är extremt talangfulla. Det såg man på unghäst VM men det är ju alldeles för tidigt att sia om dem än.
 
Av de svenska hästarna ser jag Dante Weltino som den som har högst kapacitet och potential till höga procent. En fantastisk häst som dessutom är otroligt vacker!

En häst jag ser fram emot att se är ryska Mister X. Det ser inte alltid speciellt harmoniskt ut och ofta ser de ut att ha dragkamp men han ser ut att ha hur mycket energi som helst och det ser ut ut som om han skulle kunna piaffa hur länge som helst utan att bli trött och med en energi som få andra. Ett sånt ekipage som om de har rätt dag kan få skyhöga poäng och fel dag kan floppa helt. Jag undrar hur han hade gått med en annan ryttare. Är det hennes brister vi ser eller är han så svår som han ser ut? Han är iaf spektakulär.

Bella Rose har jag sett för lite men det ska bli spännande att se vad hon har som gjorde att Werth valde henne framför fantastiska Weihegold.

Mount St John Freestyle ska bli mycket spännande att se. Det lilla jag sett ser riktigt bra ut! Ska bli roligt!

Carl Hesters nya häst ska bli rolig att se men vanligtvis imponerar han jättemycket men inte hästen tycker jag. Skicklig ryttare som verkligen får ut maximalt ur häst som saknar det sista (så vad det iaf men den förra hästen han hade på mästerskap, minns inte namnet).

Cosmo är fin. Ska bli roligt att se!!
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 318
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, med Well Done, slog nytt personligt rekord i VM-dressyren i Tryon, USA, och blev femma. Kittels nya rekord lyder 79,726...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp