VM i Tryon - Dressyr

Passagen Cosmo har alltså!!!!! Han är ju en halvmeter ovan marken. Sjukt fin.
Therese red jättebra tycker jag men han kommer mer till sin rätt i GPS. Synd på slutet. Hade velat haft lite mer energi i honom idag. Men som sagt jättebra presterat.

Jag blev lite förälskad i Chardonnay. Den kan få flytta till mig :heart
 
@Lindsen
Nej jag tror inte Buriel är en ny Valegro tyvärr. Han är inte tillräckligt komplett även fast det är en sjukt fin häst som man bara kan drömma om att ha själv :)
Jag gillar ekipaget jättemycket och det är så kul att Tinne är typ sämst i vårt lag nu, det säger en del om svensk dressyrs utveckling :) Tinne har ju varit bäst i laget så länge, även fast tronskiftet skedde typ under OS i Rio och inte just nu.
Tycker det är svårt att hitta någon ny Valegro bland de som går nu. Han var så komplett med sin gång och sin styrka och teknik och temperament.
Cosmo är ju fantastisk men temperamentet är lite för galet för att bli helt stabil.
Bella Rose kommer vara i topp pga ryttaren men frågan är om hon kan hålla sig skadefri så hon kan bli tillräckligt stark och stabil?
Verdades är i ropet nu och jag ÄLSKAR deras kemi men hästen är lång ifrån komplett.
Dante Weltino där finns iofs både gången och kapaciteten så kanske....
Weihegold har tekniken och styrkan men inte gången.

Förutom dessa så ser jag ingen annan som kommer komma upp i Valegroklass poängmässigt. Däremot finns det ju en hel drös unghästar som är extremt talangfulla. Det såg man på unghäst VM men det är ju alldeles för tidigt att sia om dem än.
Ja du har säkert rätt. Jag är själv hoppryttare och tittar sporadiskt på Dressyren så inte så insatt.
Valegro var en fantastisk häst på alla sätt och vis, men det var hans arbetsglädje och vilja som gjorde att man blev trollbunden av honom tycker jag. När hästen gör rörelserna med glädje. Tyckte jag såg lite samma hos Buriel.
 
Känns ju rätt klart nu att Sverige blir 4? Kittel kommer aldrig rå på Dujardin eller Graves, och sen är det ett bra kliv ner till 5:an.

Tråkigt när marginalerna är så små, och jag tycker att USA har fått väl bra betalt mer än en gång, men så är det med bedömningssport.

Kul med kval till OS iaf! Det kan vi väl mer eller mindre säga är klart nu? t om om nåt händer Kittel tror jag inte Sverige kommer sämre än 6:a.
 
Kasey Perry-Glass red ju på 76,8% i Aachen så hon har ju ridit på höga procent tidigare i år. Vi har ju ganska dålig koll på amerikanerna då de oftast inte tävlar i Europa men de är ju väldigt bra nivå på dem.
 
Varför blev Merkulova utesluten i EM?

Det kunde gott GB sagt.:mad:Jag vet inte, blod i munnen kanske?

För övrigt, gillade inte handen på ovan ryttare och gillade verkligen inte formen på italienarens fina häst, o så säger hon (GB) att det är bra( i början, innan piaffen). :meh:

Annars är det mest: Tyst....sen gör ekipaget en miss.....och då skriks det nääää, åhhh,uuh och sedan avhandlas en diskussion om va synd det var med den missen och oj va synd och ojojoj vad det kostar .....tills nästa miss inträffar och så blir det uuuh, neeej….en miss till och åhh vad synd det som va såååbra.:eek: Riktigt trist...nej outhärdligt att lyssna på.:arghh:
 
Hur kan de pladdra genom en hel jäkla ritt utan att nämna det faktum att ryttaren faktiskt rider värdelöst :banghead::banghead::banghead:
Mister X borde få en specialmedalj för tapper insats med en så oföljsam ryttare!

Faktum är att man kan tolka det som om GB på vis försvarade ryttaren med att hästen var/ är ojämn, ibland ligger den på, blir stark, och då blir handen så och ibland är det mkt bättre.
Jag ser hård ridning och en elak ryttare.
 
Hur kan de pladdra genom en hel jäkla ritt utan att nämna det faktum att ryttaren faktiskt rider värdelöst :banghead::banghead::banghead:
Mister X borde få en specialmedalj för tapper insats med en så oföljsam ryttare!
Håller med, maken till ful ritt är det längesedan jag såg. Har för mig jag sett henne rida lika uselt vid något annat tillfälle. Inte min favoritryttare direkt.
 
@ginnies så märkligt att i andra sporter så kan man kommentera hur som men i dressyr då får man ABSOLUT inte säga att någon är dålig.
Nämnde de ens att Mister X fick 82% på en mycket mystisk tävling i Ryssland?
 
Håller med, maken till ful ritt är det längesedan jag såg. Har för mig jag sett henne rida lika uselt vid något annat tillfälle. Inte min favoritryttare direkt.

Det är en skam för dressyrsporten att domare ( eller då deras utbildare) inte slår hårdare vad gäller poängen när det är så trist hand och så tråkig mun.

Gillade fö canadensiskan ( oatley?) ridning och form på sin häst.
 
För övrigt lönar det sig att heta Hester och Dujardin..... minst 2% för bra betalt per ekipage.
Missförstå mig rätt. De är fantastiska ryttare och hästar men de fick fan lite glädjepoäng. Vilket de iofs kan förtjäna men va fan vårt brons åker på det.
 
Någon som har koll på reglerna med hur många ryttare varje nation får ta med sig till specialen resp küren? Får alla som är kvalade rida eller är det bara tre ryttare som gäller?
 
Någon som har koll på reglerna med hur många ryttare varje nation får ta med sig till specialen resp küren? Får alla som är kvalade rida eller är det bara tre ryttare som gäller?

Tror att de sa att alla fyra får starta specialen men bara tre får starta en eventuell kür
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 195
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, med Well Done, slog nytt personligt rekord i VM-dressyren i Tryon, USA, och blev femma. Kittels nya rekord lyder 79,726...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp