VM i Tryon - Dressyr

Någon som har koll på reglerna med hur många ryttare varje nation får ta med sig till specialen resp küren? Får alla som är kvalade rida eller är det bara tre ryttare som gäller?

Alla. Iallafall om man ska tro kommentatorerna.... de säger att Tinne är klar
3 ryttare är bara på OS och kanske EM har jag för mig.
 
Väldigt lite folk på läktarna :(
Det är det nästan alltid på lagtävlingen under mästerskap. Går ju alltid mitt i veckan. De flesta vill ju se GPS och kür. Stadion tar också 20000 och det är väl bara Aachen som kan matcha det publikmässigt med fulla läktare
 
Tänk att det var så nära ädå. (Har redan gett upp på Verdades) Då blev det nästan lite mer retfullt med Thereses och Juliettes små missar :p
 
@ginnies så märkligt att i andra sporter så kan man kommentera hur som men i dressyr då får man ABSOLUT inte säga att någon är dålig.
Nämnde de ens att Mister X fick 82% på en mycket mystisk tävling i Ryssland?
GB sa att hon inte förstod hur det gått till utifrån det hon såg idag.
 
Jo, det var det jag menade: där red väl 4 ryttare GPS? Tror han red den, men inte küren?
Hittade!!!

Differences between the FEI World Equestrian Games and the Olympic Games
At the International Equestrian Federation (FEI) World Equestrian Games, team medals are awarded to the best three dressage teams based on the results of the grand prix only. The team event does not include a grand prix special, as there is at the Olympic Games.
The 30 best riders from the grand prix then qualify for the individual grand prix special, and medals are awarded to the best three riders based on their result in that event.
Unlike at the Olympic Games, another set of individual medals is awarded at the FEI World Equestrian Games based on the grand prix freestyle event. The 15 best riders from the grand prix special qualify for the grand prix freestyle and individual medals are awarded to the best three riders.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 129
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, med Well Done, slog nytt personligt rekord i VM-dressyren i Tryon, USA, och blev femma. Kittels nya rekord lyder 79,726...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp