VM i Tryon - Dressyr

Tyskland och USA i topp sen känns bronset väldigt öppet.
Individuellt tror jag på Cosmo men Laura Graves och Isabell kommer ge honom en match.
Är sjukt taggad :p

Man har väl sett en del dressyr :p:p:p

Men så surt att vi precis missar medalj. Jaja OS i Tokyo då tar vi dem!
 
Faktum är att man kan tolka det som om GB på vis försvarade ryttaren med att hästen var/ är ojämn, ibland ligger den på, blir stark, och då blir handen så och ibland är det mkt bättre.
Jag ser hård ridning och en elak ryttare.
Ja, så jäkla dåligt ”försvar” också. För om en häst blir stark så ska man ju verkligen inte bli hård i handen. Att hamna i en dragkamp är ju det värsta man kan göra i det läget. :banghead:
 
@ginnies så märkligt att i andra sporter så kan man kommentera hur som men i dressyr då får man ABSOLUT inte säga att någon är dålig.
Nämnde de ens att Mister X fick 82% på en mycket mystisk tävling i Ryssland?

Jag tror säkert att Mister X skulle kunna få 82%. Det ser ut att vara en väldigt bra häst. Synd att vi inte får se honom med en skickligare ryttare! Merkulova förvaltar inte den hästens fulla potential...
 
För övrigt lönar det sig att heta Hester och Dujardin..... minst 2% för bra betalt per ekipage.
Missförstå mig rätt. De är fantastiska ryttare och hästar men de fick fan lite glädjepoäng. Vilket de iofs kan förtjäna men va fan vårt brons åker på det.

Jag håller med. Visst ser det fint ut men så bra var inte deras hästar igår. De kan bli riktigt riktigt bra i framtiden och glänste flera gånger men lite för höga procent tycker jag att det var. Några extra för ryttarens namn.
 
Jag tror säkert att Mister X skulle kunna få 82%. Det ser ut att vara en väldigt bra häst. Synd att vi inte får se honom med en skickligare ryttare! Merkulova förvaltar inte den hästens fulla potential...
Håller med. Man blir rätt chockad över att se en så dålig sits på den nivån och inte blir man imponerad över inverkan heller. Det hänger ju ihop...
 
Håller med. Man blir rätt chockad över att se en så dålig sits på den nivån och inte blir man imponerad över inverkan heller. Det hänger ju ihop...

Nä, men hästen imponerar stort på mig varje gång! Visst, den ser inte helt enkel ut men det är nog inte många av de andra heller men de har skickligare ryttare som får det att se enkelt ut.
 
Jag tror säkert att Mister X skulle kunna få 82%. Det ser ut att vara en väldigt bra häst. Synd att vi inte får se honom med en skickligare ryttare! Merkulova förvaltar inte den hästens fulla potential...

Jag håller inte med, en riktigt bra häst bär sig själv på bak mer villigt, denna hänger och stretar emot. Det beror såklart ifrån grunden inte just på ryttarens hårda o trista hand utan handen blir trist o hård bl aför att hästen inte är kvar där hon vill att den ska vara och då får hon tvinga den kvar i ramen med grova hjälper.

En del kanske tror att allt beror på ryttaren men har hästen tendenser att streta ut sig ja då är det sannerligen inte lätt. Jag gillar inte hennes ridning alls men frågan är väl till viss del om hästen egentligen ät lämpad att gå dessa klasser, jag tycker det är för lite arbetsglädje och för lite möjlighet att vara kvar i den egna självbärigheten.
 
Jag håller inte med, en riktigt bra häst bär sig själv på bak mer villigt, denna hänger och stretar emot. Det beror såklart ifrån grunden inte just på ryttarens hårda o trista hand utan handen blir trist o hård bl aför att hästen inte är kvar där hon vill att den ska vara och då får hon tvinga den kvar i ramen med grova hjälper.

En del kanske tror att allt beror på ryttaren men har hästen tendenser att streta ut sig ja då är det sannerligen inte lätt. Jag gillar inte hennes ridning alls men frågan är väl till viss del om hästen egentligen ät lämpad att gå dessa klasser, jag tycker det är för lite arbetsglädje och för lite möjlighet att vara kvar i den egna självbärigheten.

En skicklig ryttare kan vara skillnaden mellan det vi ser nu och vad han hade kunnat göra.
 
@Lingon
Fast det finns inte en chans att han gick så bra att det var 82% när han fick det för ett par år sen. Världsrekordet är 87,46% i GP och är med Charlotte och Valegro. Spelar ingen roll hur bra han gick. Det ekipaget är inte kapabla till att bara rida 5% lägre än Valegro. Inga rörelser är så bra och har aldrig varit så bra att det kan gått rätt till när de fick det.
 
Sannolikt inte. En skicklig ryttare kan säkert dölja problemet på ett snyggare sätt, vad är det som gör att du tycker det är en väldigt bra häst?

Har du sett hans piaff när den sitter och ryttaren inte drar för mycket i honom och allmänt stör honom? Han ser urstark ut och Har en fantastisk energi och ser ut att kunna piaffa hur länge som helst! Sen brister han en del i andra delar. Som ekipage är det gräsligt men jag är nyfiken på hur hästen hade gått om en riktigt bra ryttare ridit den.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 623
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, med Well Done, slog nytt personligt rekord i VM-dressyren i Tryon, USA, och blev femma. Kittels nya rekord lyder 79,726...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp